3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Vilken plats i kön tror du du hade?

När beställde du?

Strax innan jul, 19*/12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Vad får du denna information någonstans har ett rtx 3060 ti beställt men kan inte se vilken köp plats jag ligger på under min sida på inet.

Man får fråga på inets chatkundtjänst/service de berättar vilken köplats du har

Permalänk
Medlem

Tror jag kastar in handduken nu. Köper ett 3090 när jag ser ett.
Förutom HOF för 26 000 kr.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carbella:

Ingen ändrad status på "mina beställningar" på Proshop? Mina mail hamnade i skräppost. Om inget av det, då var du nog inte en av dem 17, men som jag tidigare skrivit, känns som att de får in just det kortet mer frekvent än andra. Håller tummarna för dig!

Jo, tröstar mig med att jag också skall köpa en ny monitor som inte heller finns i lager (LG 34GN850)

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Tror jag kastar in handduken nu. Köper ett 3090 när jag ser ett.
Förutom HOF för 26 000 kr.

Jag tror att det är ett klokt val med tanke på att du har ett 2080ti. Du kommer uppleva ett rejält prestandalyft. Tro mig. Det gör dock ont i plånboken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manboy:

Jag tror att det är ett klokt val med tanke på att du har ett 2080ti. Du kommer uppleva ett rejält prestandalyft. Tro mig. Det gör dock ont i plånboken

Mmm. Jag väntar på ett 3080 med vattenblock men va fannnnnnn.
Jag gör sällan förlustaffärer som så men nu verkar det vara oundvikligt.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Jag gick av en slump in på Inet och sökte på rtx 3070 just när de korten släpptes för att sedan sitta och kolla på när lagersaldona gick ner. Hatar mig själv att jag inte passade på att köpa ett kort. Beställde ett Asus 3080 TUF OC i mitten av januari och hade för ett par veckor sedan plats 616...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultima:

Jag gick av en slump in på Inet och sökte på rtx 3070 just när de korten släpptes för att sedan sitta och kolla på när lagersaldona gick ner. Hatar mig själv att jag inte passade på att köpa ett kort. Beställde ett Asus 3080 TUF OC i mitten av januari och hade för ett par veckor sedan plats 616...

Shit vad många som beställer rtx 3080 la en beställning på rtx 3060ti den 25 feb och ligger på nummer 3 i kön redan.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultima:

Jag gick av en slump in på Inet och sökte på rtx 3070 just när de korten släpptes för att sedan sitta och kolla på när lagersaldona gick ner. Hatar mig själv att jag inte passade på att köpa ett kort. Beställde ett Asus 3080 TUF OC i mitten av januari och hade för ett par veckor sedan plats 616...

Ja i så fall måste du ju hata dig själv för att inte vara synsk.

Permalänk
Medlem

känns ganska fint att man köpt ett ASUS RTX 3090 TUF non-oc för 16.800kr när och OM man får kortet, med tanke på att korten är uppe i typ en halv miljard svenska kronor nu. Från att "jävlar va dyrt grafikkort" till "helvete va billigt grafikkort jag köpt" hah

Men det skulle vara intressant med en stor fet jävla EU utredning i vart asus 3090 TUF non-oc kort har tagit vägen, enligt alla rykten så har inte ett enda kort tillverkats sedan releasedagen och dem som fått kort har fått kort som tillverkades INNAN releasedagen?
om det stämmer, är det ens lagligt att göra så? lägga ut produkter som man sedan väljer att inte ha någon tillverkning på för att man tjänar mer pengar på andra kort?

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Shit vad många som beställer rtx 3080 la en beställning på rtx 3060ti den 25 feb och ligger på nummer 3 i kön redan.

hur kan beställa och hamna på kö ingen sida tillåter ens att man kan klicka köp - alla har enbart meddela mig när vara finns...?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 (Titan) i7-6700K 4,6Ghz, 16GB, 500GB SSD, GTX980 Ti, ASUS ROG SWIFT PG278Q (IPS)
Fractal Design Define, 3600x, 32GB, 500GB m2, 2070super

Alienware R3 i7-7700HQ, 16GB, 512GB SSD m2, GTX 1060 6GB
Gpu låda 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattt1985:

hur kan beställa och hamna på kö ingen sida tillåter ens att man kan klicka köp - alla har enbart meddela mig när vara finns...?

Kanske inte helt räknas som beställning men kortet fanns i lager men jag han inte beställa kortet in lagret tog slut och då hamna jag i kö och får kortet vid nästa leverans tillfälle.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Kanske inte helt räknas som beställning men kortet fanns i lager men jag han inte beställa kortet in lagret tog slut och då hamna jag i kö och får kortet vid nästa leverans tillfälle.

Så om jag förstår rätt, om man beställt tidigare men inget gpu kort fått.
Får dessa personer sitt gpu kort efter en tur ordning lista butik har.
När butiken fått hem gpu kort och den dagen kort finns på lager kan vi övriga börja köpa?

Kändes som corona var värsta som kan hända, nu kan man inte komma över ett kort när man behöver 😢

Känner till läget men mest ville få bekräftat, vilken soppa

Jag är nöjd med 980 ti, det räcker (brum brum kort)

Visa signatur

Fractal Design Define R5 (Titan) i7-6700K 4,6Ghz, 16GB, 500GB SSD, GTX980 Ti, ASUS ROG SWIFT PG278Q (IPS)
Fractal Design Define, 3600x, 32GB, 500GB m2, 2070super

Alienware R3 i7-7700HQ, 16GB, 512GB SSD m2, GTX 1060 6GB
Gpu låda 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattt1985:

Så om jag förstår rätt, om man beställt tidigare men inget gpu kort fått.
Får dessa personer sitt gpu kort efter en tur ordning lista butik har.
När butiken fått hem gpu kort och den dagen kort finns på lager kan vi övriga börja köpa?

Kändes som corona var värsta som kan hända, nu kan man inte komma över ett kort när man behöver 😢

Känner till läget men mest ville få bekräftat, vilken soppa

Jag är nöjd med 980 ti, det räcker (brum brum kort)

Ja exakt. När jag beställde 11e januari från Inet stod det preliminärt datum 15e mars (30e april nu) och då har jag reserverat ett kort från en batch kort som tros komma in det datumet.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

känns ganska fint att man köpt ett ASUS RTX 3090 TUF non-oc för 16.800kr när och OM man får kortet, med tanke på att korten är uppe i typ en halv miljard svenska kronor nu. Från att "jävlar va dyrt grafikkort" till "helvete va billigt grafikkort jag köpt" hah

Men det skulle vara intressant med en stor fet jävla EU utredning i vart asus 3090 TUF non-oc kort har tagit vägen, enligt alla rykten så har inte ett enda kort tillverkats sedan releasedagen och dem som fått kort har fått kort som tillverkades INNAN releasedagen?
om det stämmer, är det ens lagligt att göra så? lägga ut produkter som man sedan väljer att inte ha någon tillverkning på för att man tjänar mer pengar på andra kort?

Har svårt att se att det inte skulle vara det. Det kom ju upp en del exemplar av produkten och de såldes, finns väl inget lagutrymme för att tvinga någon att tillverka icke-essentiella produkter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChuniaC:

Tycker den här tråden mer och mer handlar om 'Jag har beställt en 3080/90' och såhär går det/har det gått för mig. Snarare än 3080/90 I LAGER hmm? Mycket fluff, lite content.

Det ger ju dock en fingervisning i vilka kort som kan dyka upp.

Skall man tro tråden och info ifrån andra håll så lär MSI 3080 Suprim X dyka upp i kommande vecka/veckor.

Inet räknar med att få in 100+ Gigabyte 3080 Aorus Extreme fram till 30/4, baserat på köposition 101 och förväntat leveransdatum, tidigare estimering var dock 30/3 som de höll i väldigt länge.

Kikar man på andra sidor i Europa så verkar det som att många kort kommer att komma in i mitten på Mars i större volymer, däribland även 3060 ti som det varit snålt med ett tag.

Så jag tycker absolut att all info gällande köposition och leverans kan vara nyttig, även för den som försöker få tag i ett i som dyker upp i lager.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk

La precis en order. Hoppas dom inte klyddar, läst lite oroliga recensioner av användare här

https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-3080-VENTUS...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julia2018:

La precis en order. Hoppas dom inte klyddar, läst lite oroliga recensioner av användare här

https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-3080-VENTUS...

Wow tack
Jag har betalat en.
Hoppas det finns tillräckligt många på lager nu...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Skrivet av Elfsberg:

Wow tack
Jag har betalat en.
Hoppas det finns tillräckligt många på lager nu...

Beställde du där också?

Totalbelopp 11.183,35 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julia2018:

La precis en order. Hoppas dom inte klyddar, läst lite oroliga recensioner av användare här

https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-3080-VENTUS...

Ditt grafikkort kommer nog efter sommaren om de ska gå så långsamt som de gör nu proshop har 10st rtx 3080 Ventus 3x påväg in och de ligger 190 ordrar på kortet just nu. Så om de får in 1åst kort per vecka i snitt så lär de ta minst 19 veckor. Tills du får kortet hem sickat.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Ditt grafikkort kommer nog efter sommaren om de ska gå så långsamt som de gör nu proshop har 10st rtx 3080 Ventus 3x påväg in och de ligger 190 ordrar på kortet just nu. Så om de får in 1åst kort per vecka i snitt så lär de ta minst 19 veckor. Tills du får kortet hem sickat.

2876879 MSI RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC 74 01.11.2020 0

Enligt den jag beställde 74 st som har lagt order? Har inte förväntningar på att få den innan sommaren. Ska bli skönt att slippa jaga dessa jävla korten..

Vart ser du den informationen? Ser ut som jag ser helt andra siffror

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julia2018:

2876879 MSI RTX 3080 VENTUS 3X 10G OC 74 01.11.2020 0

Enligt den jag beställde 74 st som har lagt order? Har inte förväntningar på att få den innan sommaren. Ska bli skönt att slippa jaga dessa jävla korten..

Själv är man nummer 1 kö för ett rtx 3060 ti eftersom jag bestälde mitt kort typ 2 sekunder försent så han inte med att få korten som fanns i lager då. Men det är sjukt irriterande att det står. Ökänt leveransdatum eftersom man inte har någon aning om när man kommer få kortet enligigt inet kan de ta alltifrån 3 dagar till 3 månader. Får hoppas att det kommer in ett annat rtx 3060 ti som jag hinner beställa innan det tar slut så man slipper att vänta i 3 månader på att få sitt kort börjar att bli lite tröttsamt nu eftersom jag har ventad sedan lansering eftersom jag inte kunde beställa kortet då.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Själv är man nummer 1 kö för ett rtx 3060 ti eftersom jag bestälde mitt kort typ 2 sekunder försent så han inte med att få korten som fanns i lager då. Men det är sjukt irriterande att det står. Ökänt leveransdatum eftersom man inte har någon aning om när man kommer få kortet enligigt inet kan de ta alltifrån 3 dagar till 3 månader. Får hoppas att det kommer in ett annat rtx 3060 ti som jag hinner beställa innan det tar slut så man slipper att vänta i 3 månader på att få sitt kort börjar att bli lite tröttsamt nu eftersom jag har ventad sedan lansering eftersom jag inte kunde beställa kortet då.

Vart har du lagt din order på 3060 TI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Ditt grafikkort kommer nog efter sommaren om de ska gå så långsamt som de gör nu proshop har 10st rtx 3080 Ventus 3x påväg in och de ligger 190 ordrar på kortet just nu. Så om de får in 1åst kort per vecka i snitt så lär de ta minst 19 veckor. Tills du får kortet hem sickat.

Ååhhh. Jag trodde det var först till kvarn eftersom orderboken var öppen.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Skrivet av Elfsberg:

Ååhhh. Jag trodde det var först till kvarn eftersom orderboken var öppen.

Jag trodde det också. Har inte gått att beställa tidigare, och enligt deras information så är det 74 kort som är beställda. Men det var det också innan jag och du la en order, verkar inte uppdateras så mycket. Oklart vart den andra killen fick sin info ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julia2018:

Jag trodde det också. Har inte gått att beställa tidigare, och enligt deras information så är det 74 kort som är beställda. Men det var det också innan jag och du la en order, verkar inte uppdateras så mycket. Oklart vart den andra killen fick sin info ifrån

Om du undrar vad jag fick information ifrån så stor allt på proshop hemsida https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Om du undrar vad jag fick information ifrån så stor allt på proshop hemsida https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Ja precis, där tittar jag också. Dock uppdaterad 26.02.2021 at 10.34. På mitt kort som jag lagt order är det 74 st, dock stämmer ju inte dessa siffrorna

ANYWAY, tack och hej för mig. Äntligen lagt en order. Behöver jag inte sitta och uppdatera flera gånger om dagen.

Om någon undrar något, PM!

Mvh och lycka till er alla som fortfarande letar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Ååhhh. Jag trodde det var först till kvarn eftersom orderboken var öppen.

Proshop skriver upp exakt många rtx 30*0 serie kort de har påväg in och hur många ordrar de har på alla kort du kan läsa mer har https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Tack Felixark. Ser ut som att det inte blir nått i närtid. Jag hade för mig att de orderboken stängd för allt som, antaget, inte finns i lager.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Aja, har beställt en rig nu som förväntas levereras i april. Det är exklusive GPU så har väl en månad på mig att leta efter ett 3080... Känns dock inte som det kommer hända!