3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

ASUS TUF Gaming NVIDIA GeForce RTX 3080 beställt från Amazon.se den 30e December levereras nu! Fick lägga in kortet igen, då de inte kunde dra pengar första gången. Vilken lättnad, trodde nästan inte de skulle leverera då det var ett bra tag sen de skickade ut till de förra som informerade här i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fintarnn:

ASUS TUF Gaming NVIDIA GeForce RTX 3080 beställt från Amazon.se den 30e December levereras nu! Fick lägga in kortet igen, då de inte kunde dra pengar första gången. Vilken lättnad, trodde nästan inte de skulle leverera då det var ett bra tag sen de skickade ut till de förra som informerade här i tråden.

Omg kul att höra. Har lagt beställning på mitt den 1a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Skvättar hade jag beskrivit det som, TUF OC 3070 kommer kö tömmas på iaf

Hur blir det med 3060 ti kort då?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

svär på allt att 3090 eagle oc inte kmr på ett bra tag. skitliv ja har. 5950x väntr ja oxo på

Permalänk
Skrivet av fintarnn:

ASUS TUF Gaming NVIDIA GeForce RTX 3080 beställt från Amazon.se den 30e December levereras nu! Fick lägga in kortet igen, då de inte kunde dra pengar första gången. Vilken lättnad, trodde nästan inte de skulle leverera då det var ett bra tag sen de skickade ut till de förra som informerade här i tråden.

Ja jävlar i en liten båt, här också! Beställt 30 dec, de drog från kortet idag, står "skickad idag" på beställningssidan och har fått en Postnord-trackingID (som bara har förhandsinfo än så länge.) Trodde verkligen inte att man skulle få se något TUF innan midsommar om ens det, blev en glad överraskning nu Håller tummarna nu att det inte är någon trasig retur-skit som Eagle:t de skickade mig

Permalänk
Medlem

OM någon är verkligen desperat för ett RTX 3080, men inte vill lägga ut för RTX 3090, så har jag sett att det finns färdigbyggda datorpaket för 20-25k, med RTX 3080..
Alternativ är ju att beställa hem en sådan, och sälja datorn utan gpu på blocket mm
(Finns en hel del byggen inne i lager med RTX3070 med har jag sett för 16-17k+).
Tror slutsumman skulle bli någorlunda lika som dagens priser på dom..
Finns inne RTX 3060ti färdiga datorer för ca14k med..

Och jag kan offra köpa mig datorn utan gpu om det är billigt

rtx 3060ti infot..
Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av fintarnn:

ASUS TUF Gaming NVIDIA GeForce RTX 3080 beställt från Amazon.se den 30e December levereras nu! Fick lägga in kortet igen, då de inte kunde dra pengar första gången. Vilken lättnad, trodde nästan inte de skulle leverera då det var ett bra tag sen de skickade ut till de förra som informerade här i tråden.

Samma här, beställde samma datum och behövde också uppdatera mitt kort. Fick ett mejl från dem för typ 4-6 veckor sedan som typ typ: "ey, vi e fett sena". Blir spännande o se när brevlådan är på humör.

Permalänk
Medlem

@webhallen Finns det någon uppdatering kring 3080 Asus TUF OC?

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Skrivet av abbenano:

Samma här, beställde samma datum och behövde också uppdatera mitt kort. Fick ett mejl från dem för typ 4-6 veckor sedan som typ typ: "ey, vi e fett sena". Blir spännande o se när brevlådan är på humör.

Nu fick jag den där förseningsmejlet så troligtvis kanske jag får vid nästa leverans om ca 4-6 veckor. 🤞

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeppan:

@webhallen Finns det någon uppdatering kring 3080 Asus TUF OC?

Skulle också vilja veta det

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör att 3070 och 3090 kommer i lager titt som tätt men inte 3080? 3090 kan jag köpa då det inte säljs lika många pga priset men 3070 borde ju vara det som säljer mest och borde därför vara störst brist på.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Vad är det som gör att 3070 och 3090 kommer i lager titt som tätt men inte 3080? 3090 kan jag köpa då det inte säljs lika många pga priset men 3070 borde ju vara det som säljer mest och borde därför vara störst brist på.

3080 kommer nog lika ofta som 3070, men vi ser inte det pga att det är så stor backlog på 3080. Medans 3070 i princip inte alls har en backlog.

3080 TUF tex är ju fortfarande kvar på första dagarna hos många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r_b89:

3080 kommer nog lika ofta som 3070, men vi ser inte det pga att det är så stor backlog på 3080. Medans 3070 i princip inte alls har en backlog.

3080 TUF tex är ju fortfarande kvar på första dagarna hos många.

Håller med.

Sedan tror jag inte återförsäljarna tillåter lika stor backlog nu som när 3080 släpptes och månaderna som efterföljdes. Åf tyckte nog inte om att ha en lista för 300 kort när de bara fick in 20-30st i månaden.

Sådant skapar badwill och då är det bättre att släppa på lite då och då när de får in kort. Listan som redan är skapad måste de dock stå kvar vid.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Vad är det som gör att 3070 och 3090 kommer i lager titt som tätt men inte 3080? 3090 kan jag köpa då det inte säljs lika många pga priset men 3070 borde ju vara det som säljer mest och borde därför vara störst brist på.

Många 3070 idag kostar ju mer än vad jag gav för mitt 3080 + vattenblock vid release...

Permalänk
Skrivet av Asyvan:

Jag har lagt en order på ett av dessa men det är inte nerräknat än. Så frågan är om det är något knas där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firefreak:

Jag har lagt en order på ett av dessa men det är inte nerräknat än. Så frågan är om det är något knas där.

9 nu

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av firefreak:

Jag har lagt en order på ett av dessa men det är inte nerräknat än. Så frågan är om det är något knas där.

jag med, visar 12 för mig också.

herregud att man lagt 23papp på ett grafikkort :/

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk

Visar 12 för mig fortfarande.

Jag köpte mitt för avhämtning i Malmö där det skulle finnas 1 st.

Permalänk

och där åkte alla!

Permalänk

Jag fick det i Malmö.

Sweet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firefreak:

Jag fick det i Malmö.

Sweet.

Grattis till ett riktigt fett kort!

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av firefreak:

Jag fick det i Malmö.

Sweet.

Ja verkligen grattis. Har ett 3070 Suprim X och det är det sjukaste och snyggaste kort jag någonsin sett. Strix OC i all ära, men det här känns fetare, solidare och är snyggare. Ett 3090 Suprim X är nog så bra det kan bli om vi bortser från KFA2/Galax HOF.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk

Intressant att det nu står att produkten utgått ur sortimentet..

(3090 Suprim X på Webbhallen)

Visa signatur

i7 11700K | ASUS ROG Strix Z590-A | ASUS ROG Strix 3070 Ti | Corsair Vengeance 32GB 3200mhz | 980 Pro 1TB | Corsair RM750X V2 | Fractal Design Meshify 2 Compact | G303 Shroud Edition
i7 8700K   | ASUS ROG Strix Z370-F | MSI Gaming 1080Ti | Corsair Vengeance 16GB 2666mhz | 970 EVO 500gb | Fractal Design 650W | Cooler Master 690II | G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av misterpalm:

Intressant att det nu står att produkten utgått ur sortimentet..

(3090 Suprim X på Webbhallen)

Vanligt att det står så när något sålt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av misterpalm:

Intressant att det nu står att produkten utgått ur sortimentet..

(3090 Suprim X på Webbhallen)

Står i princip alltid så när den tar slut och dom inte tillåter backorder.

Permalänk
Skrivet av CarlOscar:

Grattis till ett riktigt fett kort!

Skrivet av Asyvan:

Ja verkligen grattis. Har ett 3070 Suprim X och det är det sjukaste och snyggaste kort jag någonsin sett. Strix OC i all ära, men det här känns fetare, solidare och är snyggare. Ett 3090 Suprim X är nog så bra det kan bli om vi bortser från KFA2/Galax HOF.

Tack!

Ja det ser fräckt ut. Blir en lång arbetsdag idag känner jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firefreak:

Jag fick det i Malmö.

Sweet.

Grattis! Hur många kort kommer du nu avboka? 😄

Permalänk
Skrivet av noobs:

Grattis! Hur många kort kommer du nu avboka? 😄

Bara ett. På proshop.