Hej!
Jag har en gammal MacBook pro som har börjat ge upp på livet och är riktigt trött. Då sambon har ett par 10,000 bilder på denna så behöver jag föra över dessa till en annan dator illa kvickt. Har prövat både via cloud och extern hdd, men det funkar inte. Datorn ger upp av den stora mängden bilder. Har inte heller riktigt tålamod att successivt hålla på då det skulle ta veckor.
Då tänkte jag att det vore smidigast att bara koppla in mac hårddisken i min egna burk, vilket gick mycket smidigt och med hjälp av paragon gick det utmärkt att hitta hårddisken. Tydligen så lagras alla bilder i en "Masters" mapp, vilket gjorde det lätt att bara kopiera över denna.
Problemet är dock att inga av filerna går att öppna, får helt enkelt upp ett felmeddelande där det står "Det verkar vara fel på filformatet" vilket är konstigt då det är .jpg.
Samtidigt så går bilder som inte ligger i denna mastermapp att öppna utan problem, så jag antar att det är formaterade på något vis för att fungera smidigt med deras program.
Hur skall jag göra för att kunna öppna dessa? Ligger de kanske sparade även i någon annan mapp där de inte är formaterade på detta vis?
Om någon har något tips så vore jag mycket tacksam!