ASUS GTX 1060 6GB DUAL OC + Sabertooth P67 + i7 2680 *DEFEKT?!*

Permalänk
Medlem

ASUS GTX 1060 6GB DUAL OC + Sabertooth P67 + i7 2680 *DEFEKT?!*

God midag
Fick av min granne här om dagen ett ASUS GTX 1060 6GB DUAL OC samt ett Sabertooth P67 med en i7 2680 cpu monterad.
Min granne var arg, skiten fungerar inte - typ. Eller alltså jo ibland. Eller nej. Eller jävla skit saker som han sa.

Summan är som följer; Sabertooth p67 med cpu snurrade länge på och fungerade alla tiders med ett äldre gpu. Han köpte ett beg. 1060 på fb marketplace och monterade in det hela och trycker igång datorn och inget händer, inget alls faktiskt. Någon LED lyser på GPU som indikerar förmodad tillkopplad spänning men datorn stendöd.
Han tar ur GPU och monterar åter gammalt GPU, dator går igång och går bra tills den helt plötsligt stänger ner sig helt slumpmässigt. Nu startar datorn med gammal GPU fint ibland för att i nästa stund bara stänga ner sig helt slumpmässigt. Min granne håller på en stund med detta och labbar fram och åter, byter kylpasta och psu osv men nej problem kvarstår.

Han lackar nu ur och köper ett AMD paket samt ett nytt 1060 och slänger allt det gamla till mig och jag har helt enkelt inte tid att köra HLR på detta så lägger ut allt här för att se om någon vill leka med det och ev få igång någon del.

Så det som säljs är mest troligen helt kass / defekt / kaputt / trasigt och är som följer
1st ASUS geforce GTX 1060 6GB DUAL OC
1st Sabertooth P67 med IO plate
1st i7 2680 cpu monterad på ovan moderkort

Inget mer och inget mindre.

Vänligen se bilder för vidare info och stort obs på bilden om grafikkortet där man ser en fläck ifrån något.

Säljs helst som paket, allt kan skickas men helst inte för frakt peng överstiget förmodligen värdet. Allt kan då avhämtas i Mölndal eller på mitt jobb i Frölunda.

Tänker budgivning med start på 50:- betalning i sek eller via crypto.
Bud i tråden tack.
Budgivning stopp imorgon fredag 09.04.2021 kl 19.00

Jag upprepar bara för att tydliggöra det som säljs är mest troligen helt kass / defekt / kaputt / trasigt

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

100kr plus frakt för GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av baldhead:

100kr plus frakt för GPU

Ok noterat men bara för att tydliggöra - min grannes dator blev alltså kass efter det att detta kort monterats i hans dator och förmodligen inte fel på min granne som monterade det utan just kortet som är boven i dramat.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

250kr för paketet + avhämtning i Frölunda.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem

vad går frakten på för:

tack

Permalänk

300kr + upphämtning

Permalänk
Medlem

350:- plus frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

vad går frakten på för:

tack

Skulle nog gissa efter att ha kollat på posten skicka paket att frakt ligger på 120 sek för det hela

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

400kr + frakt

Permalänk
Medlem

500 + frakt

Permalänk
Medlem

700kr och hämtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heracles:

700kr och hämtar.

Noterat och ledande

För info till alla här - allt som överstiger 500:- kommer att skänkas till Barncancerfonden

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk

800kr och hämtar

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Noterat och ledande

För info till alla här - allt som överstiger 500:- kommer att skänkas till Barncancerfonden

Men vad otroligt fint!

1000kr + frakt

Permalänk
Medlem

Klockan har slagit 19:00 och kontakt tagen med @Helgestjernen

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Betalning har kommit in ifrån @Helgestjernen och vi kom överens om att jag står för frakt så 500:- skickades över till Barncancerfonden nu här på morgonen

Tack alla som var med och budade

Visa signatur

Here be dragons