Stilren laptop för midrange 3D produktion/spelande.

Permalänk
Medlem

Stilren laptop för midrange 3D produktion/spelande.

Tjo allesammans,

Tänkte bara kolla om någon där ute hade några fler alternativ att kolla på när det kommer till stilrena laptops som har lite kräm i sig, men absolut inte värst av allt. Den ska klara av, som rubriken lyder, 3D produktion och spel i midrange nivå. Då detta kommer vara min primära arbetsstation och jag är en skitnödig mupp som vill ha något som är easy on the eyes så är det visuella yttre av laptopen av stor värdering. Modeller jag kollat på so far:

Razer Blade / Blade Stealth / Book
MSI GS66 Stealth
ASUS TUF Gaming Dash

Ni kanske ser temat i utseendet, priserna och prestandan. Tänker mig 13-15" då jag vill ha en bärbar dator, inte släpbar *badumtiss*, prisklassen någonstans mellan 12-16K och midrange prestanda (säg 1660 ti, 6 kärnigt och 16gb som lägsta möjliga). Det är nästan viktigare att den klarar av långa sessioner än har mycket kräm i sig. Laptops jag haft innan är ju läckra på pappret, men brinner dom efter 1-2h arbete och då spelar prestandan föga roll.

Så min fråga är då:

Vilka modeller i samma tema som ovan kan jag ha missat? Har någon något att inflika/erfarenheter av ovannämnda modeller?

Mvh,
WW

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Avstängd

Thinkpad X1 Extreme hade passat perfekt, om det inte vore för priset. Jag har proffsvarianten P1, dock någon generation gammal nu, och det är sjukt hur mycket kraft man får ut ur en så tunn och lätt dator. Det känns som den väger hälften av min förra jobbdator samtidigt som den är minst 50% snabnbare.

Permalänk
Medlem

Lenovo Legion 5 kanske, har en del RGB vid fläktutblåsen och tangenterna men går nog att stänga av.

Annars ser dom ganska kontorsaktiga ut.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.