Ovanligt mycket skräpmail

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mir0:

Ni som får mycket spam mejl checka ifall ni är med här dvs fått era mejls läckta på nätet
https://haveibeenpwned.com/

Spännande, min mail har läckt från LinkedIn och Sweclockers
Har inga jätteproblem med skräp som tur är men brukar få några Bitcoin, kärleksbrev och chans att få donationer ibland. Ligger väl på max en handfull i månaden eller så.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag har också fått detta sen de senaste veckorna min lösning var att lägga till regler för att allt med flaggor och prio åker i skräppost. Sen blev det lugnt igen.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Det var lika illa för nåt år sen ^
Om jag minns rätt så gjorde då Microsoft? och några andra företag en gemensam insats
och lyckades stänga ner ett stort antal servrar som bara producerade spam.
Efter det har det varit väldigt lugnt ända tills nu de sista veckorna.
Det är mitt Telia-konto som är värst drabbat. På Gmail kommer inte så mycket skräp.
Spammarna har väl lyckats få igång nya sajter för sin spridning.
Hoppas att det görs en ny "städning" snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Spännande, min mail har läckt från LinkedIn och Sweclockers
Har inga jätteproblem med skräp som tur är men brukar få några Bitcoin, kärleksbrev och chans att få donationer ibland. Ligger väl på max en handfull i månaden eller så.

det roliga är att sweclockers databas vart läckt och att man fortfarande kan logga in med lösenorden som var läckta dvs Sweclockers har inte tvingat någon att "resetta" sitt lösenord.

Permalänk
Medlem

Fortsätter välla in spam. Irriterande.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Fortsätter välla in spam. Irriterande.

Samma här. Nu har jag börjat få oerhört mycket spam från ”Clas Ohlson” som säger att jag vunnit 5000kr i presentkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Samma här. Nu har jag börjat få oerhört mycket spam från ”Clas Ohlson” som säger att jag vunnit 5000kr i presentkort

Jag är Icas bästa kund. Alltid något.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Ja nåt med en databas eller en mailinglista måste ha läckts eller sålds nånstans. Jag har haft mina mejl konto i snart 10-15 år nu, och har inte haft spam på nästan 10 år!

Nu vältar det in överallt, och även dom märkligaste spam som är för mig totalt irrelevanta, familjeliv, babyshop.com (jag är singel och ogift lol!), offerter på lägenheter i San Francisco, el-bolag i Norge (jag som inte bor där), El-köp i Norge, Wahlgrens och 10 tals andra...

Hm...stavkoll dot com
Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Ja nåt med en databas eller en mailinglista måste ha läckts eller sålds nånstans. Jag har haft mina mejl konto i snart 10-15 år nu, och har inte haft spam på nästan 10 år!

Nu vältar det in överallt, och även dom märkligaste spam som är för mig totalt irrelevanta, familjeliv, babyshop.com (jag är singel och ogift lol!), offerter på lägenheter i San Francisco, el-bolag i Norge (jag som inte bor där), El-köp i Norge, Wahlgrens och 10 tals andra...

Kan det höra samman med den "obetydliga" Facebookläckan? https://www.sweclockers.com/forum/trad/1631466-533-miljoner-f...

Permalänk

du kan ju testa om din mailadress finns med i någon känd läcka.

https://haveibeenpwned.com/

min mail finns i 13 olika läckor bla annat läckan här på sweclockers 2015 och facebookläckan som länkades ovan, adobe 2013, cd red projekt 2016, pateon 2015, Cit0day 2020(ingen aning om vad detta är men i nov förra året)

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows