Permalänk
Medlem

Nord vpn eller mullvad

Vilken VPN skulle ni rekommendera

Nord VPN eller Mullvad

Använder just nu Mullvad verkar fungera felfritt, kan vara lite seg ibland när man använder tjänsten.

Vad är för och nackdelar med dessa 2 ?

Permalänk

Har använt mig av båda leverantörerna och kan rekommendera båda.
Jag har för tillfället Mullvad och kan till och från uppleva förhöjd svarstid(från 15ms-25ms, så inget märkvärdigt) vilket jag aldrig upplevde med Nord VPN.

Permalänk
Medlem

Eller ovpn

De har fungerat mycket bra med mycket bra svarstider och hög genomströmning.

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Jag hade NordVPN, mdn bytte till Mullvad med tanke på de oklara ägarförhållanden som råder på NordVPN. Funktionsmässigt gillar jag att Mullvad kan öppna portar inåt.

Permalänk
Vila i frid

Vill man ha full åtkomst till sina portar externt är Flashback vpn nog den enda konsument-vpn som inte är NAT'ad. Mullvad är ju lite begränsad vad man kan och inte kan göra med portarna. Flashback är bra för anonymitet men mindre bra om man vill strömma film från ausländer då trafiken enbart går via OBEnetwork i Sverige.

Permalänk
Medlem

Tackar för svar. Det lutar mot att prova Ovpn annars fortsätter jag med mullvad.

Permalänk
Medlem

Jag har kört mullvad på WAN i snart tre år. Har haft vääldigt få problem (och alla gånger utom en har det varit självförvållat).

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Mullvad fick ju en jätteaffär med Mozilla så en viss växtvärk har nog inträffat.
NordVPN funkar ju med Amerikansk Netflix m.m. om man har behov av det.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W