SweClockers drop!

3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonlove:

Blir nok mindre 3070,3080 kort fremover siden det skal lages og selges 3070Ti og 3080Ti

Var det någon norsk som köpte EVGA bundles från Elkjop?

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om ASUS "tvingar på" ÅF att köpa 3080-kort bundlade med PSU, MOBO osv? Om 3 veckor har jag väntat 9 månader på mitt ASUS 3080 TUF OC (order lagd 26/9-2020) från Elgiganten.. Känns inte som att just Elgiganten säljer så mycket nätagg, moderkort osv så då blir man säkert sittandes utan kortet ett tag till....

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

Var det någon norsk som köpte EVGA bundles från Elkjop?

Ja, jeg har kjøpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonlove:

Ja, jeg har kjøpt.

Skulle du säga att det var billigt? Rent spontant känns det billigt med tanke på vad man tjänar i Norge och att allt brukar vara så otroligt mycket dyrare just för att lönerna är så höga. 3090 FTW3 paketet kostade "bara" 26000 SEK t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Skulle du säga att det var billigt? Rent spontant känns det billigt med tanke på vad man tjänar i Norge och att allt brukar vara så otroligt mycket dyrare just för att lönerna är så höga. 3090 FTW3 paketet kostade "bara" 26000 SEK t.ex.

Kan bara spekulera kring svenska priset men de flesta butiker säljer endast ett 3090 för det priset 😅

Jag kommer iaf sitta o vänta den 12e. Undrar bara om prisändringen sker kl 00:00 den 12.

Permalänk
Skrivet av aMp:

Någon som har koll på om ASUS "tvingar på" ÅF att köpa 3080-kort bundlade med PSU, MOBO osv? Om 3 veckor har jag väntat 9 månader på mitt ASUS 3080 TUF OC (order lagd 26/9-2020) från Elgiganten.. Känns inte som att just Elgiganten säljer så mycket nätagg, moderkort osv så då blir man säkert sittandes utan kortet ett tag till....

Fyfan jag lider med dig. Det borde inte få vara OK att göra såhär. Släppa en produkt och sen inte leverera nåt på 8 månader

Permalänk
Medlem

Har fått mitt i veckan 3/5, beställde 210330 kl 08.35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Kan bara spekulera kring svenska priset men de flesta butiker säljer endast ett 3090 för det priset 😅

Jag kommer iaf sitta o vänta den 12e. Undrar bara om prisändringen sker kl 00:00 den 12.

Det danska priset är 19900 DKK (26600 SEK) för 3090 FTW3 paketet och det går fortfarande att köpa. Tror jag såg fel och tog det danska priset som det norska, men det norska priset låg runt 20000 NOK har jag för mig vilket gör det väldigt billigt fortfarande. Skulle gissa på att det svenska priset blir runt 22-23000, men det återstår att se. Man ska ju få tag på ett paket också, att bara önska sig ett räcker ju inte direkt.

Kan ske flera dagar före. I Danmark och Norge har dom ju redan sålt paketen så det är bara att hålla stenkoll om man inte vill missa dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

om 2 veckor har jag väntat på min i 9 mån webhallen😅

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Den såg man inte komma på lansering

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Har fått mitt i veckan 3/5, beställde 210330 kl 08.35

Ligger 30min efter dig, får hoppas jag får mitt snart också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

9 månader? Det är 9 månader först i mitten av juni

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

9 månader? Det är 9 månader först i mitten av juni

Räknande fel.

8e månaden för mig hur som.

§ 1 raderat. / MOD
Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nix det stämmer inte. Vi har separata inköpsflöden och lager.

För allmän info så har vi har börjat få positiva lagersaldon på vissa 3080-kort 🥳 och dessa använder vi för att lösa köerna på modeller där det går extremt trögt eller står still i leveranserna. Exempelvis Asus TUF (ej OC) och vissa modeller från Zotac och Gigabyte. Här uppgraderar eller byter vi modell utan kostnad, oavsett om det nya kortet är dyrare. Exempelvis Asus TUF så byter vi rakt av upp till OC och leverans sker direkt. För andra modeller där det kan vara lite skillnader så ger vi ett erbjudande om att få byta från en modell/tillverkare till en annan som är likvärdig.
Vi behandlar alla beställningar i köordning och i den mån vi ha kort i lager. Detta görs manuellt och än så länge har vi betat av några hundra beställningar.

Vilka modeller som omfattas av dessa byten varierar utefter vilken info vi får från leverantörerna om tillgänglighet. Men summa summarum så gör vi allt vi kan för att leverera kort så fort som möjligt och få ner vår backlog till 0 så att väntan blir så kort som möjligt.
Har du inte fått leverans av din ursprungsorder eller ett erbjudande eller info om att vi uppgraderar din beställning, sitt ner i båten och fortsätt vänta så kommer antingen ett kort eller info någon gång framöver, förhoppningsvis innan 2025

//Erik & gänget på Komplett.se

Har själv sett att när en produkt på webhallen helt plötsligt säger + 50 på väg så blir det densamma på kompletts produktsida.
Varför skulle inte koncernen förhandla om stora inköp för att få ner kostnader? Men ja, halebop säger också att de inte är Telia t.ex.

Permalänk
Medlem

Beställt Asus TUF 3080 non-OC från Netonnet 26/9.

Inget kort ännu eller info från ÅF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Någon som har koll på om ASUS "tvingar på" ÅF att köpa 3080-kort bundlade med PSU, MOBO osv?

Jag misstänker nåt sånt också. Komplett sålde ju bland annat B560 TUF Plus för 999:- för nån vecka sen och hade även deals på andra Asus produkter man plötsligt hade stora lager av. Visst man ska inte klaga på bra deals, men inte precis vanligt att ett nylanserat moderkort reas ut 30% under priset för vad andra säljer för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laiq:

Ligger 30min efter dig, får hoppas jag får mitt snart också!

Ligger 13 minuter efter honom.. Gaaaa denna väntan...

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem

ja dessa lanseringar har förstört ens intresse en hel del faktiskt ☹️ inte lika intresserad av datorer längre sen detta började 😕

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddr:

Ligger 13 minuter efter honom.. Gaaaa denna väntan...

Får hoppas att vi får våra kort till veckan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Räknande fel mrmåsteharätt.

8e månaden för mig hur som.

Vafan? Känner vi varandra privat? 🤣

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

Ja, billigere enn mye andre kort som har blitt solgt i det siste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonlove:

Ja, billigere enn mye andre kort som har blitt solgt i det siste.

fick du tag på ett kort? gratulerar isåfall

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

fick du tag på ett kort? gratulerar isåfall

Flere.

Permalänk

Jag beställde ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC 2020-11-18 från Inet och har köplats 218 idag. Hade köplats 225 förra veckan så det tuffar på, en aning slött men vad gör man

Visa signatur

DELETE, DELETE! ..hmm, typing delete does not delete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonlove:

Nu ska dom bara levereras också. Hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem

jag beställde ett "MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10GB grafikkort" från elgiganten förra veckan med förväntad leverans 25/5. Väntar även på något av de två olika Strix 3080 kort som jag beställde från NoN i mars. I slutändan ska jag bara ha ett kort och det får bli det som först levereras. Strix'en är dock den jag egentligen vill ha..
"Hellre ett kort i handen än tre bokade i handeln"

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

jag beställde ett "MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10GB grafikkort" från elgiganten förra veckan med förväntad leverans 25/5. Väntar även på något av de två olika Strix 3080 kort som jag beställde från NoN i mars. I slutändan ska jag bara ha ett kort och det får bli det som först levereras. Strix'en är dock den jag egentligen vill ha..

Hur länge var det 3080 kortet uppe på Elgiganten? Tycker jag scannar Elgiganten varje minut dag in och dag ut nästan men såg aldrig den poppa upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Hur länge var det 3080 kortet uppe på Elgiganten? Tycker jag scannar Elgiganten varje minut dag in och dag ut nästan men såg aldrig den poppa upp.

Jag kollade dessvärre inte men det var nog inte länge, såg ett tips från en norsk discord kanal att den fanns att beställa

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Jag kollade dessvärre inte men det var nog inte länge, såg ett tips från en norsk discord kanal att den fanns att beställa

Trist att man missade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Vilken tid kom kortet ut?
Har missat detta helt.