Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Apple Airpods intäkter större än Nvidia och AMD – tillsammans

Permalänk
Medlem

Om man ser på dem för vad de är (har airpods 2). Hörlurar för samtal/när man är på stan etc. Så har jag aldrig haft ett par bättre handsfreelurar. Formen passar mina öron perfekt och man slipper ha något som måste petas in. Avsaknad av sladd gör att de ligger kvar i öronen och inte ramlar ut hela tiden. Finns det hörlurar med bättre ljud? Absolut. Dock så finns det vad jag vet ingen konkurrent som är i närheten vad gäller smidigheten i hur de fungerar. Visst ser man ut som en douche men det tycker även en stilkänslig mupp som jag är värt det.

Visa signatur

Chassi;Mobo;CPU;RAM;PSU:GPU
NZXT H7 Flow, Asus CH x670E;Ryzen 7 7700X;G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ DP 13 1000W;MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Dom är bekväma, låter bra,har balanserad ljudbild, smidig pairing tack vare att de inte bara förlitar sig på BT, bra räckvidd och hyfsad mic-kvalitet. Där är mina argument.

Det är ett enormt minus att batteriet är en liten komplicerad klump som är svår att byta och jag hoppas dels att den nya versionen ser över att lösa det, samt att lagar införs så att kopiorna måste hålla sig till en bättre standard de också.

Batteri ska i princip alltid vara åtkomligt och utbytbart tycker jag, men visar det sig att det skapar mycket bulk som drar ner användarupplevelsen så ska det i alla fall finnas ett lagstadgat inbytesvärde att casha in när jag lämnar in lurarna för återvinning hos företaget som tillverkade dem.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem

Antar det är därför som de inte vill ha utbytbara batterier i dem. Sämsta grejen med en annars väldigt bra produkt.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Fikabulle:

Antar det är därför som de inte vill ha utbytbara batterier i dem. Sämsta grejen med en annars väldigt bra produkt.

Finns det någon med truewireless som har det?

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Grafen på första sidan tyder på att priset är precis rätt om inte till och med något för lågt

Permalänk
Medlem

Vad är airpods?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

I smell BS.

Permalänk
Medlem

Kapitalism är bra, speciellt för oss som inte har de där miljarderna, för de rinner ner på de anställda...

Apple skulle med dessa intäkter kunna ge hela styrkan på FoxxConn en Europeisk medellön utan att tappa mer än 20% av en kvartalsvinst, kommer dem göra det? Självklart INTE för då kanske aktien faller.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Apple vet hur man tjänar pengar så det är inte så förvånande. Jag är mer förvånad att ett företag som ofta satsar på design lyckats göra lurar som ser så fula och billiga ut. Visst är det subjektivt men de är bland de fulare jag sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jodå. Galaxy buds och buds pro är inte alltför svåra att byta batteriet på: https://www.ifixit.com/Guide/Samsung+Galaxy+Buds+Battery+Replacement/127556

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk

Tänker det är bra med elektronik som kostar mer. Då är folk förhoppningsvis mer rädda om sina grejer.

Permalänk
Medlem

Köpte AirPods ett tag efter de kom ut, tyckte de såg sådär ut. Sen när man faktiskt testade dom var man såld. Uppgradera till PRO så fort de släpptes och det var ännu bättre, på alla punkter. Kör dock gamla AirPodsen när jag ska sova för att lyssna på podcasts, de är mycket skönare att sova med än PRO for sure.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Kapitalism är bra, speciellt för oss som inte har de där miljarderna, för de rinner ner på de anställda...

Apple skulle med dessa intäkter kunna ge hela styrkan på FoxxConn en Europeisk medellön utan att tappa mer än 20% av en kvartalsvinst, kommer dem göra det? Självklart INTE för då kanske aktien faller.

Jag tycker helt klart att Foxconn-anställda ska få bättre lön och levnadsstandard, men det är väl ändå inte upp till Apple att ge Foxconns anställda pengar? Det faller väl på Foxconns ägare? Det finns andra tilltag Apple kan göra för att lägga press på Foxconn att göra saker bättre för sina anställda.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Zidust:

Jodå. Galaxy buds och buds pro är inte alltför svåra att byta batteriet på: https://www.ifixit.com/Guide/Samsung+Galaxy+Buds+Battery+Replacement/127556

Enormt avancerat för att folk ska göra det så går fet bort på 99.99 % av folk.
Trodde typ va bara öppna upp dom och kanske ta ut ett batteri du kan köpa på amazon.

Det där är inget jag ens sjävla skulle göra och då pillar jag med sånt

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag själv äger ingen ps5, men har 20spel till den.
Skämt åsido varför 4x? Jag själv äger flera trådlösa hörlurar bl.a. samsungs och oneplus senaste, man testar runt olika modeller och har jag dem för olika ändamål. Ett problem är att det är hygienartiklar så för mig att veta hur Apples Airpods står sig emot mina, så får jag först köpa ett par såna.

Köpte 1 par, var otroligt nöjd men de tappade bort dem. Köpte då jabra, och nått annat märke efteråt, båda var dåliga så efter bara 2-3 månader köpte jag 3x airpod lurar för jag var så nöjd med dem och de var relativt nedsatta via nån blackfriday rea.

Hittade såklart 1 år senare mitt första par som låg i badbrallorna, så nu har jag 4x, alla funkar fortfarande prima. 2x är oöppnade, får se hur batteriet håller sig kanske är bäst att öppna och ladda dem nångång.

Vet inte om det bara är jag som köper mer av vissa produkter, exempelvis när det kommer till möss och tangentbord har jag helt ruttnat på att behöva lära mig en ny mus för varje gång min mus går sönder (oftast efter typ 3-5 års användning) så finns de inte kvar samma modell längre, slutade med att jag hittade en mus jag tyckte om, köpte 5 st på en gång, borde hålla 25 år får jag hoppas.

Samma med tangentbord, har 5x på lager, fina rgbfria platta tangentbord som inte går att köpa längre

Permalänk
Medlem

Jag är ärligt talat förvånad att de inte ligger kvar runt introduktionspriset på ~3200 kr med tanke på omsättningen och komponentbristen. Apple håvar in marknadsandelar till god marginal och de flesta användarna verkar nöjda. GG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Enormt avancerat för att folk ska göra det så går fet bort på 99.99 % av folk.
Trodde typ va bara öppna upp dom och kanske ta ut ett batteri du kan köpa på amazon.

Det där är inget jag ens sjävla skulle göra och då pillar jag med sånt

Du har helt rätt, men det är dock något en mobilreparatör på stan skulle kunna fixa åt dig, medan AirPods/Pro är väl omöjliga även för dem.

Partnern har bytt batterier på en iPhone 6S Plus två gånger nu hos en lokal datorbutik, och den tuffar fortfarande på som ny tack vare det, efter att tidigare varit närmast obrukbar pga batteritid.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kyraal:

Du har helt rätt, men det är dock något en mobilreparatör på stan skulle kunna fixa åt dig, medan AirPods/Pro är väl omöjliga även för dem.

Partnern har bytt batterier på en iPhone 6S Plus två gånger nu hos en lokal datorbutik, och den tuffar fortfarande på som ny tack vare det, efter att tidigare varit närmast obrukbar pga batteritid.

Verkligen, vi bytt batterier på 60x 6s och 6 när dom blev dåliga så bara fick folk lämna in dom så bytte vi och va som nya telefoner.

Även några iPhone 8

Visa signatur

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Balconette:

Behöver vi verkligen ha "true-wireless" eller klarar vi oss bra med ett par enkla trådade hörlurar (som dessutom håller i själva luren om vi skulle tappa den)?

Du och jag kan inte ha använt varken trådade eller trådlösa lurar i samma universum. Om det är något trådade lurar inte gör så är det ju att skydda mobilen från att tappas – sladden gör ju knappt annat än att fastna i dörrhandtag, skrivbordsstolen, kanten på jackan och allt möjligt.

Det finns få "onödiga" livskvalitetsprylar jag är mindre beredd att offra än äkta trådlösa hörlurar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Vad fan skulle de göra det för?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Har för mig att Sony har modeller där det går att byta batterier.
Oavsett så tycker man att EU borde se till att ha det som krav.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ninjan:

Säg inte att du gått och trillat ner i Applegropen? *Snyft*
Du som så länge höll PC-fanan högt (tillsammans med chain-gun?)

Du behöver inte vara orolig, jag har en tvångs-iphone genom jobbet.

Skrivet av Donnerstal:

Usel passform är ju från person till person. Jag kan knappt ha in-ear eftersom de oftast sitter dåligt. Vanliga Airpods sitter däremot väldigt bra.

Skrivet av Trackmaster:

AirPods (Inte pro) är de enda jag kan ha som verkligen sitter skönt i mina öron och då har jag testat en massa.

Grattis till era MFi-öron, i mina sitter de knappt en minut.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Äger inte produkten själv, men tycker den är jäkligt smart och förstår varför folk gillar den.

Tycker dock den ser ut som en cigarettfimp som hänger i örat.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Fascinerande att se hur det här ämnet får folk att på ett så onyanserat sätt angripa andra.

==

Jag har testat den senaste upplagan av de vanliga. Jag är väl inte målgruppen, kan vi säga.
Jag har inget emot att hörlurar kostar pengar, men jag tyckte inte att priset var skäligt ställt mot vad jag vill ha ut av ett par hörlurar.
Jag värderar ljud, komfort, batteritid och funktion högst. Airpods underkändes i alla kategorier.
Utseendet och märket på saker är långt ned när jag prioriterar. Och det är svårt att tänka sig fulare lösningar än "true" wireless, och den här lösningen är, hm, inte ens min favorit bland dem om vi säger så.

Jag har inte testat pro-modellen.

Permalänk
Medlem

Jag kör Airpods Pro, kan inte ha de vanliga då de trillar ut direkt. Testat massa olika och har ett par Sony WF-1000XM3 hemma som använts typ en timme, inte hittat några trådlösa in ears som kan ersätta Airpods Pro som helhet för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Fascinerande att se hur det här ämnet får folk att på ett så onyanserat sätt angripa andra.

==

Jag har testat den senaste upplagan av de vanliga. Jag är väl inte målgruppen, kan vi säga.
Jag har inget emot att hörlurar kostar pengar, men jag tyckte inte att priset var skäligt ställt mot vad jag vill ha ut av ett par hörlurar.
Jag värderar ljud, komfort, batteritid och funktion högst. Airpods underkändes i alla kategorier.
Utseendet och märket på saker är långt ned när jag prioriterar. Och det är svårt att tänka sig fulare lösningar än "true" wireless, och den här lösningen är, hm, inte ens min favorit bland dem om vi säger så.

Jag har inte testat pro-modellen.

Tycker du att du är jättenyanserad eller?

Ska du sitta och säga att du prioriterar allt som kostar pengar (ljud, komfort, batteritid och funktion) kan du ju inte skriva en recension om budgetalternativet?

hEj, jAg prioRiteRar prEstanDa nÄr jaG köPer biLar oCh hAr inGeT eMot spOrTbiLaR i miLjOnklAsSen. nU sKa jAg rEcenseRa eN DaCia DuSteR

Vanliga Airpods är till för de som skiter i ljudkvalitet och bara vill ha en så simpel trådlös lösning som möjligt. Uppenbarligen inte du. Dessutom har du inte ens en iPhone enligt din signatur så varför skulle DU testa Airpods? Du kan väl typ inte ens se batteristatus utan en iPhone?

Permalänk
Medlem

Jag har Airpods Pro, Sennheiser HD800+förstärkare/DAC, Jaybirds X4 och Playstation headset. Jag är lika nöjd med alla. Passar alla lurar bra i alla situationer? Nej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Hahaha så du vill gå tillbaka utvecklingen för att "vi inte behöver"

Jag kan inte träna med trådade lurar så går bort direkt.

Nej, trådlösa hörlurar är ett bra exempel på en verkligt onödig produkt. Men många skapar sig själva ett eget behov av dem precis som så mycket annat. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Du behöver inte vara orolig, jag har en tvångs-iphone genom jobbet.
Grattis till era MFi-öron, i mina sitter de knappt en minut.

Jag hade samma problem. Men det finns formbara tips att köpa. Såna som expanderar i örat.
Nu sitter de som berget och låter dessutom bättre.

Edit: Insåg nu att du menade vanliga modellen. Jag menade pro modellen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mithras:

Bara jag som reagerade på Teslas massiva inkomst?

Kanske deras toppnoterade aktiepris på 900 USD inte är helt övervärderat ändå

Nä det reagerade jag inte på.
Intäkter säger inte så mycket egentligen. Eller det gör det - men bilar är dyrt. De säljer många. Det är inte säljpriset som är relevnat utan hur bra marginaler de har.

Vinstsiffrorna är avgörande för aktievärdet. Antingen vad man gör för vinst nu - eller hur stor vinsten räknas bli längre fram. Price/earnings (P/E).
Det berättar om hur snabbt man kan få igen investeringen.
Om företaget inte går med vinst allt så spelar det inte någon roll om det omsätter 500 miljoner eller 500 miljarder. Det blir ingen vinst ändå. Vinstdelen är helt avgörande.
För företag som inte växer så mycket så är väl P/Etal på 10-30 ganska... vanligt. Rimligt? Det finns inge perfekt mått här men det innebär alltså att med P/E på 10 så tar det 10 år för mig att få igen det jag köper (om alla vinster blir till aktieutdelning - vilket inte heller är givet). P/E 20 så tar det 20 år.

Vad har tesla i P/E då? Ja det är väl någonstans kring 1000. Så det tar kanske 1000 år att få igen insatserna i ren vinst. MEN!
Det beror ju såklart på att aktieägarna redan räknat hem att vinsterna kommer bli ca 100 gånger större än i dagsläget. Märk väl att omsättningen inte behöver höjas 100 gånger bara för att vinsterna gör det.
På några år. För börsen är lite före. Man köper vad man hoppas morgondagen ska erbjuda.
Det är bara det att det är så ooootroligt höga förhoppningar på framtiden som måste infrias för att så höga vinster ska slå in på kort tid.

Så man kan väl säga att aktievärdet för tesla återspeglar en eeeeeextremt högt satt ribba i framtida vinster. Och det är alltså redan inprisat i kursen. Vi får väl se om de verkligen kan leverera.

Nu kan man väl nämna att framtids/förhoppningsföretag vanligen har P/E-tal till månen och det är inte alltid en bra indikator.
Men ja - aktiekursen värderas verkligen upp över öronen i förhållande till hur pytteliten vinsten är/kommer bli även med ett eller två års extremt bra tillväxt framöver.

Rätt eller fel vet jag inte. Men hypen är väl iaf över när price earnings börjar hamna på lite mer rimliga nivåer. Kanske sker det först om 20 år. Who knows!?

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck