Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Blir ett 3080ti. Från typ alla affärer och så hoppas man att få tilldelning. Blir Klarna som får ta alla bokningar

Om inte "bokningssystemen" öppnas och stängs med bara minuter emellan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Inaktiv

Blir och sitta hemma runt 15 och kriga. Får hoppas att Amazon tabbar sig också och släpper bokningar vid midnatt eller nåt.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades boka en 3080 Suprem x på Netonnet men sedan visade det sig att den inte finns såklart.
Men men lyckades hamna i en kö iaf.

Med det sagt så kommer jag att försöka boka en 3080ti också men beroende på vilken som kommer först så får man avvakta och se.

Men om jag nu via ett mirakel skulle lyckas få ett 3080ti och ett 3080 så vore det underbart såklart, då kanske man får sälja 3080 😅😂

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk

Spännande, vad har ni för gameplan för d-dagen? Avancerade köpebottar på alla sidor? Mer folkligt simpelt F5ande på ett par utvalda butiker? Fysiskt köande? Finns det ens nån butik som gör något sådant möjligt, hade ju varit festligt å köa utanför webhallen hela natten med massa andra dårar, lite som när vissa spel släpptes. Eller kanske nåt slags alertsystem?

Själv ska jag försöka komma ihåg att gå in på typ webhallen och inet vid 15.00 och F5a lite som en pleb. Brukar alltid va nåt jobbsamtal som kommer ivägen, inte hela världen dock, snart kommer säkert syndafloden av begagnade minerkort ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loddgrimner:

Spännande, vad har ni för gameplan för d-dagen? Avancerade köpebottar på alla sidor? Mer folkligt simpelt F5ande på ett par utvalda butiker? Fysiskt köande? Finns det ens nån butik som gör något sådant möjligt, hade ju varit festligt å köa utanför webhallen hela natten med massa andra dårar, lite som när vissa spel släpptes. Eller kanske nåt slags alertsystem?

Själv ska jag försöka komma ihåg att gå in på typ webhallen och inet vid 15.00 och F5a lite som en pleb. Brukar alltid va nåt jobbsamtal som kommer ivägen, inte hela världen dock, snart kommer säkert syndafloden av begagnade minerkort ändå.

Hur fick du reda på vilken tid den släpps i Sverige? Har inte hittat info angående det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

Hur fick du reda på vilken tid den släpps i Sverige? Har inte hittat info angående det.

Det är nog mer en kvalificerad gissning, produktsläppen brukar vara vid kl 15:00.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Skrivet av sverre_b:

Ja det var bara baserat på att det var 15.00 när 3080 släpptes, ingen magisk ny info, sorry.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen officiellt bekräftat att bokning öppnar idag?
Läste att avtäckning sker på Computex på måndag - reviews 2a juni och sälj 3e.
De öppnar väl knappast förbokning om kortet officiellt inte är avtäckt?
Så blir nog att vänta en vecka till.. Men det är vi ju bra på. 😊

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av daolo:

Är det verkligen officiellt bekräftat att bokning öppnar idag?
Läste att avtävkning sker på Computex på måndag - reviews 2a juni och sälj 3e.
De öpnnnar väl knappast förbokning om kortet officiellt inte är avtäckt?

Nä, det blev ju aningen försenat. Svårt att förboka något som inte är annonserat.

Permalänk
Medlem

Verkar kommit lite prisindikationer på 3080ti,

https://www.prisjakt.nu/search?search=rtx%203080ti

Elgiganten som tabbat sig lite kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coxin:

Verkar kommit lite prisindikationer på 3080ti,

https://www.prisjakt.nu/search?search=rtx%203080ti

Elgiganten som tabbat sig lite kanske.

25 lax haha

Kostar ju som ett 3090 om det inte är placeholder priser.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Absolut inget köp till det här priset. Jag tror inte att de kommer att sälja snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

25 lax haha

Kostar ju som ett 3090 om det inte är placeholder priser.

Placeholder

Permalänk
Medlem

Är det imorrn bitti de presenteras av Nvidia?

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Visa signatur

Monitor: Asus 34" PG348Q | CPU: Intel Core i7-8700K | Moderkort: ASUS z370 | RAM: DDR4 32GB | GPU: 3080ti,

Permalänk
Skrivet av Xabba55:

Är det imorrn bitti de presenteras av Nvidia?

ja imorn tisdag kl 07.00 på morgonen.
- AMD kör 04.00

Visa signatur

Monitor: Asus 34" PG348Q | CPU: Intel Core i7-8700K | Moderkort: ASUS z370 | RAM: DDR4 32GB | GPU: 3080ti,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paronfestis:

ja imorn tisdag kl 07.00 på morgonen.
- AMD kör 04.00

Vilken konferans? Vart kan man se det?

Permalänk
Medlem

3080 Ti mot 3080

Verkar som 10-15% prestandaökning finns att vänta sig som mest om man mot förmodan skulle uppgradera från 3080 till 3080 Ti

Frågan är om 3080 Ti kommer vara mer värt pengarna än 3090?

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3090 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: Skoda Enyaq IV80 RS

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Frågan är om 3080 Ti kommer vara mer värt pengarna än 3090?

Är det närmare 3080 än 3090 i pris kanske, men hade nog själv pröjsat 2-3k mer för dubbla minnet.

Inte för jag tror det behövs för spel om man bara kör ett i taget, men lite störigt med 3080 att jag måste stänga ner ett när jag startar ett annat.

Får väl se på torsdag va det blir för startpriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Är det närmare 3080 än 3090 i pris kanske, men hade nog själv pröjsat 2-3k mer för dubbla minnet.

Inte för jag tror det behövs för spel om man bara kör ett i taget, men lite störigt med 3080 att jag måste stänga ner ett när jag startar ett annat.

Får väl se på torsdag va det blir för startpriser.

Kör du fler spel än ett i taget? 😂 Kungen!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3090 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: Skoda Enyaq IV80 RS

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Hehe förstår heller inte riktigt vad du menar med detta 😂😂😂

Permalänk
Medlem

Komplett kör lottning för chansen att köpa ett kort: https://www.komplett.se/kampanj/142074/rtx-lansering

Någon mer återförsäljare som gör samma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Skrivet av Ravnit:

Hehe förstår heller inte riktigt vad du menar med detta 😂😂😂

Vad är ni för nubs? Man har ju minst 3 skärmar, lirar ett spel vad med varsin hand och spelar en walking simulator med fötterna!

Permalänk
Avstängd

kan man ens beställa/köpa ett 3080TI Founders edition från sverige?
utan vpn och fusk po-boxar o skit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Måste ju AFK fiska i Black Desert medans man väntar på sälj i Path of exile medans man lirar nått annat aktivt och kollar film på andra skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Komplett kör lottning för chansen att köpa ett kort: https://www.komplett.se/kampanj/142074/rtx-lansering

Fan vad bra! Så borde fler butiker göra! Men risken är väl att allt fler kommer F5 spamma 😂

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

ser inget pris, någon som vet än?

25k+?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubbashegge650:

ser inget pris, någon som vet än?

25k+?

Inte säkert, men: #19104535