Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

En annan herre som gör mycket skit numera är ju Bruce Willis. Hans senaste film Cosmic Sin har 2.5/10 på IMDB.
Finns att se på Amazon Prime.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

En annan herre som gör mycket skit numera är ju Bruce Willis. Hans senaste film Cosmic Sin har 2.5/10 på IMDB.
Finns att se på Amazon Prime.

Bruce Willis och Nicolas (Coppola) Cage gör väldigt mycket skitfilmer. Gissar att de får bra betalt för väldigt lite jobb.
Hade också gjort så om jag var dem

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hjälpsam

Young Einstein (1988) 6/10 - En klassiker från barndomen jag fortfarande älskar, juste soundtrack dessutom.

Dax att introducera barnen till de filmer man själv växte upp med

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Då råder jag dig att se Uncut Gems. Adam gör en riktigt bra rollprestation i den filmen, jag trodde inte mina ögon när jag såg hur bra han var. Likheterna mellan denna roll och hans vanliga roller är närmast obefintliga.

Det var ju just den som diskuterades

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Bruce Willis och Nicolas (Coppola) Cage gör väldigt mycket skitfilmer. Gissar att de får bra betalt för väldigt lite jobb.
Hade också gjort så om jag var dem

Cage kan dock göra helt ok prestationer emellanåt, om de är skapta efter honom. Mandy är ett bra exempel på det.

John Travolta däremot, undra när han var med i en bra film senast.

Skrivet av Lagerlöf:

Det var ju just den som diskuterades

Jag vet. Men personen jag svarade skrev att allt som Sandler gjorde numera är skit så jag rekommenderade honom helt enkelt att se filmen i fråga. Några hästar finns fortfarande kvar i stallet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Jag vet. Men personen jag svarade skrev att allt som Sandler gjorde numera är skit så jag rekommenderade honom helt enkelt att se filmen i fråga. Några hästar finns fortfarande kvar i stallet

Jo men argumentet att allt Sandler gör är skit kom ju efter Uncut Gemes diskuterats, så den var ju liksom med redan i "skiten"

Oavsett så håller jag med att filmen var riktigt bra, jag köpte karaktärerna och storyn, tyckte allt kändes trovärdigt. Men alla tycker ju inte om allt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Såg precis Army of the Dead

Kan vara den mest schizofrena film jag någonsin sett.
Stundtals var det en Zombieland-kopia med komik och färgglad, överdriven splatt-humor.
Stundtals var den väldigt allvarlig och dyster och försökte (förgäves) att få tittaren att bry sig om karaktärer som man spenderat alldeles för lite tid med för att känna empati och sympati för.

Juxtapositioneringen mellan dom här två typerna av scener var ofta så plötslig och snabb att man helt rycks ut ur ögonblicket och tappar den lilla inlevelse man lyckats bygga upp. Detta kombinerat med hur korkat många av karaktärerna ofta betedde sig gjorde att min "suspension of disbelief" för första gången försvann i en zombie(!)film.

Jag gillar överlag zombiefilmer, f.a. överdrivna sådana, men i slutändan så är AotD en alldeles för utdragen, ganska tråkig film med irriterande karaktärer, en tunn story och beslutsångest över vilken typ av film det vill vara.

En av de sämre filmerna jag sett på länge: 1/5.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Trunk:

John Travolta däremot, undra när han var med i en bra film senast.

Enligt denna lista är svaret entydigt:
Pulp Fiction (1994)
Thin Red Line (1998)
Face Off (1997)
Någon gång under förra årtusendet.

Permalänk
Avstängd

The conjuring. The devil made me do it. *gäspar*. Inte skrämmande alls.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Sömnlös natt - såg om två av mina favoritactionfilmer istället för att nanna.

The Raid 1&2. De hårdaste, mest välregisserad actionfilmer som gjorts sen Bruce Willis gjorde bra julfilmer. Från Gareth Evans som nu senast regisserade Gangs of London. Den mannen vet hur man filmar action/fightscener på ett sätt som borde få folk som Snyder och Bay att lägga filmandet på hyllan.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

The raid är ju bara för jävla bra filmer om man gillar fighting.

Promising young woman - Bra film om en kvinna som hämnas en oförätt. Smart och välgjord och fyndig film. Lite vemodigt slut dock. 8/10

The conjuring 3 - The devil made me do it - Mer av samma som de tidigare. Välgjord och en del bra jumpscares. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

X-Men: Dark Phoenix

Väldigt dålig film där alla är intelligensbefriade och Sophie Turner gör en usel insats som Jean Grey. Fattiga aliens, tråkiga strider. Men effekterna var överlag bra, och några av de andra skådisarna med mindre roller gjorde bra insatser.

Story; en slags flytande gudakraft som tidigare förstört planeter och skapat liv ploppar in i Jean Grey, men gör sen ingenting märkvärdigt förutom att skapa lysande spår i ansiktet och färga ögonen orange när hon blir arg.

Dold text
Permalänk
Medlem

Häxorna:
En barnfilm som faktiskt är ganska roande stundvis
Octavia Spencer och Anne Hathaway är några av mina favoskådisar så dessa två bar upp hela filmen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fulci:

X-Men: Dark Phoenix (Spoilers!)

Väldigt dålig film där alla är intelligensbefriade och Sophie Turner gör en usel insats som Jean Grey. Fattiga aliens, tråkiga strider. Story; en slags flytande gudakraft som tidigare förstört planeter och skapat liv ploppar in i Jean Grey, men gör sen ingenting märkvärdigt förutom att skapa lysande spår i ansiktet och färga ögonen orange när hon blir arg.

Spoilertags....

Inte för att någon ens behöver se filmen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Samsung Sverige

Xtremo (Netflix)
Betyg: 5/10

Hyfsad actionfilm i tydlig Taken-anda. Den känns dock inte alls unik, och vissa av fightscenerna blev ganska lustiga när dummisarna kommer en och en (eller två och två i vissa fall). En okej söndagsrulle, och kul med spanska.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

My Octupus Teacher (Oscar för bästa dokumentär) 4/5
Fin historia berättat från filmaren.

Såg efter det Arrival med bläckfiskliknande aliens, 4/5

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

The Favourite.
Dynga.. Ska tydligen vara en komedi, men jag måste ha missat de roliga bitarna.. Fann den lite svår att hänga med i, men efter att ha läst på om Drottning Anna av Storbritannien så fick jag lite klarhet i vad filmen handlar om. Finns det något bättre än att behöva plugga gamla engelska drottningar innan man ska se en film?

Det är många vanligtvis bra skådisar med men inte ens det kunde rädda filmen. Många konstiga scener, och de använder fisheye objektiv i flertalet scener för att bygga upp någon känsla. Förvirring måhända? En seg film utan poäng som slutar med någon Elton John låt när eftertexterna äntligen börjar rulla. Elton John är ju bra, så filmen får 10/10.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Spoilertags....

Inte för att någon ens behöver se filmen.

Det är väldigt små spoilers, mindre än vad man kan se i trailern. Valde att ha det öppet då filmen inte är speciellt ny.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fulci:

Det är väldigt små spoilers, mindre än vad man kan se i trailern. Valde att ha det öppet då filmen inte är speciellt ny.

Just därför många (inkl jag) undviker trailers

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Just därför många (inkl jag) undviker trailers

Ok, fixar till det.

Edit: Jobbigt att Sweclockers inte har en knapp för spoiler-taggen i editorn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fulci:

Ok, fixar till det.

Edit: Jobbigt att Sweclockers inte har en knapp för spoiler-taggen i editorn.

Ja jag känner också att det hade varit användbart. Kanske är något som går att lägga till? Vem har koll på sånt, @Jacob kanske?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Dragit igenom samtliga Jurassic Park filmer + 1 Jurassic World

1.Jurassic Park Behöver väl ingen presentation, tycker den är lika häftig varje gång och tycker faktiskt effekter har åldrats rätt väl, 9/10 Dr Grant

2. Jurassic Park The Lost world: Sämre än första, men har sina stunder, Goldblum är bra och generellt rätt bra skådespeleri även om handlingen är lite sisådär. 6/10 Ian Malcom

3. Jurassic Park 3, sämst av dessa tre men tycker den är sevärd, lite sämre än de övriga men gillar att se den ändå 4/10 Dr Grant.

4. Jurassic World, jag gillar den, mer action och mer av allt, mer orealistiskt, lite mer cringe, men enligt mig rätt värdig uppföljare efter alla år. 6/10 Owen Grady

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Snowpiercer (2013). Hade tänkt att se den sedan den först kom, men inte blivit av förrän nu. Helt ok.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Fulci:

Ok, fixar till det.

Edit: Jobbigt att Sweclockers inte har en knapp för spoiler-taggen i editorn.

Skrivet av Lagerlöf:

Ja jag känner också att det hade varit användbart. Kanske är något som går att lägga till? Vem har koll på sånt, @Jacob kanske?

Hej!

Vi har valt att inte ha för många knappar utan hålla oss till de vanligast använda. Detta är delvis för att vi vill hålla det så cleant som möjligt, men också för att vi inte vill se att forumet börjar översvämmas av inlägg med en massa formateringar överallt. Det skulle snabbt kunna bli plottrigt.

Expander

Klicka för mer information

Hej. Jag är en [expander][/expander]. Tryck på mig.

.

.

.

.

.

.

Visa mer

Spoiler

Jag är en [spoiler][/spoiler]. Tryck på Visa innehåll.

Klicka här för att komma till vår FAQ för BB-kod på SweClockers

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Detta är delvis för att vi vill hålla det så cleant som möjligt, men också för att vi inte vill se att forumet börjar översvämmas av inlägg med en massa formateringar överallt. Det skulle snabbt kunna bli plottrigt.

Ok, fast spoilertaggar och expandertaggar är väl sånt som kan bidra till renare inlägg?
Visst kan det missbrukas som allt annat, men kanske ändå totalt sett en större vinst än risk?
(Och nio stycken ikoner som det är nu är inte superplottrigt direkt )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Roger W:

Ok, fast spoilertaggar och expandertaggar är väl sånt som kan bidra till renare inlägg?
Visst kan det missbrukas som allt annat, men kanske ändå totalt sett en större vinst än risk?
(Och nio stycken ikoner som det är nu är inte superplottrigt direkt )

Så kan man absolut tycka! I diskussioner ser vi i regel ingen anledning till att "dölja" innehåll i inlägg och därför är användning av spoiler/expander ingenting vi vill uppmuntra till genom dedikerade knappar. Knapparna vi valt att ha med är sådana vi bedömt vara de viktigaste i vanliga inlägg och diskussioner. För den som vill formatera to their hearts content finns FAQ:en tillgänglig.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusG:

Från första inlägget: "Tycker vi ska han en sån här tråd där vi skriver vilken film vi såg sist och samtidigt betygsätter den. Intressant och se vad andra folk tycker". Tråden är alltså inte bara "vilken film såg du senast".

Permalänk
Medlem

Narrow Margins (1990)

Hade inga förväntningar eller visste vad det riktigt var för rulle förutom att det var thriller/action med Gene Hackman. Tydligen remake på en film från 1952. Den var iaf helt okej! Gillar man filmer med tågscener som jag gör så är det en hel del sådant i denna