Permalänk

Råd köp av dator

Hej!

Behöver lite råd kring köp av dator från någon kan något. 😇

Letar efter följande:

1. Mellan 10-15k i pris, plus minus några tusenlappar.
2. Så tunn och lätt som möjligt.
3. Ej någon dator som ser ut som en gamingdator med fancy färger och symboler, helst diskret silver eller svart.
4. 14+tum helst 15.6.
5. Måste vara touch, behöver ej vara flip dock.
6. Bra bild, behöver ej vara top-notch men så att man ändå kan se film och serier med hyfsad kvalite.
7. Gärna en fläkt som håller.
8. Ljud ej så viktigt.

Tar mycket tacksamt emot alla tips och råd!! 🙏

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Medlem

Du har missat det viktigaste, användningsområde

Permalänk
Skrivet av RoboKopp:

Tack för tipset, jättefin faktiskt men vingarna är lite vär stora och odiskreta för min smak.

Permalänk
Skrivet av coopish:

Du har missat det viktigaste, användningsområde

Ska spela Football Manager och kanske ett och annat spel som inte kräver så mycket prestanda, kolla film och serier, inte så värst mycket mer egentligen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pinturicchio77:

Ska spela Football Manager och kanske ett och annat spel som inte kräver så mycket prestanda, kolla film och serier, inte så värst mycket mer egentligen.

Har spelat fotball manager förr om tiden, skulle tro spelet drar nytta av cpu, ram och ssd, gärna nya m2 nvme.

Det ska väl släppas nya laptops av tex amd och deras 6000 serie som jag har för mig heter. Andra bör vara mera insatta än mig som mest fokuserat på hemmabyggen.

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |