Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Inget som tagit den här än?
Jag har inte spelat det men känner vagt igen gränsnittet - troligen från att det varit med tidigare här (eller att jag letat för ett annat spel ) ...
Jag tror det är Alien Breed 3D?

Eftersom han inte verkar på hugget så kan jag bara säga (eftersom jag kände en av utvecklarna), RÄTT -- din tur

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Eftersom han inte verkar på hugget så kan jag bara säga (eftersom jag kände en av utvecklarna), RÄTT -- din tur

Fint
Fast jag kommer vara på andra äventyr under helgen så någon får gärna hoppa emellan!
(Jag lär inte kunna posta förrän söndag eftermiddag)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fint
Fast jag kommer vara på andra äventyr under helgen så någon får gärna hoppa emellan!
(Jag lär inte kunna posta förrän söndag eftermiddag)

Du knör jag mig in med ett spel som väldigt många känner till. Ganska hårt beskuren bild men jag tror ni klarar det ändå.

Spelet var för övrigt en av de allra första som på riktigt gjorde att jag började spela dator/tv-spel. I alla fall de lite mer seriösa spelen.

Edit: Bilden kanske ska vara med också…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fint
Fast jag kommer vara på andra äventyr under helgen så någon får gärna hoppa emellan!
(Jag lär inte kunna posta förrän söndag eftermiddag)

Edit: fasen var lite slö där.. spar mitt bidrag till ett annat läge!

Slö en jäkel
Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Du blev tyvärr tvåa på pucken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Du knör jag mig in med ett spel som väldigt många känner till. Ganska hårt beskuren bild men jag tror ni klarar det ändå.

Spelet var för övrigt en av de allra första som på riktigt gjorde att jag började spela dator/tv-spel. I alla fall de lite mer seriösa spelen.

Edit: Bilden kanske ska vara med också…

https://imgur.com/x8fW1Py.png

Metal Gear?

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Metal Gear?

Tillräckligt nära. Ska man var petig är det från Metal Gear Solid. Tror jag :/

Här är i alla fall hela bilden.

Permalänk
Medlem

Se där. Har dessvärre inte tid att lägga upp något då jag jobbar helg så jag släpper fram någon annan. Fritt blås!

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Se där. Har dessvärre inte tid att lägga upp något då jag jobbar helg så jag släpper fram någon annan. Fritt blås!

Då blir det denna gamla goding:

OBS- inget fel på bilden, ser bara så ut om man befinner sig på ett speciellt ställe ingame...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Då blir det denna gamla goding: https://live.staticflickr.com/65535/51243115640_6eacdfc685_b.jpg

OBS- inget fel på bilden, ser bara så ut om man befinner sig på ett speciellt ställe ingame...

Påminner mig mycket om Elite men minns inte en sådan distorsion av bilden..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Då blir det denna gamla goding: https://live.staticflickr.com/65535/51243115640_6eacdfc685_b.jpg

OBS- inget fel på bilden, ser bara så ut om man befinner sig på ett speciellt ställe ingame...

Den satt djupt inne: jag tror det är Star Glider 2?
(jag har spelat det lite, men aldrig fattat vad det går ut på )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag är rätt säker jag har rätt så jag tar en ny enkel som varit några gånger förut i tråden för att hålla igång den, när jag ändå är på hugget

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Jag är rätt säker jag har rätt så jag tar en ny enkel som varit några gånger förut i tråden för att hålla igång den, när jag ändå är på hugget
https://i.ytimg.com/vi/Jg_r0nNqoHM/maxresdefault.jpg

Det får en att tänka på micro machines 3 men den lär vara fel för så gammal bör den icke vara.

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoboKopp:

Det får en att tänka på micro machines 3 men den lär vara fel för så gammal bör den icke vara.

Jepp fel
(spelet är typ två år yngre)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag är rätt säker jag har rätt så jag tar en ny enkel som varit några gånger förut i tråden för att hålla igång den, när jag ändå är på hugget
https://i.ytimg.com/vi/Jg_r0nNqoHM/maxresdefault.jpg

Revolt kanske?

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den satt djupt inne: jag tror det är Star Glider 2?
(jag har spelat det lite, men aldrig fattat vad det går ut på )

Yes! Du har gissat rätt. Inte heller jag fattade egentligen vad det gick ut på, men bara det att kunna flyga runt i ett solsystem i ett rymdskepp, var ju hur ball som helst på den tiden (Atari ST)

Skrivet av Videoapan:

Påminner mig mycket om Elite men minns inte en sådan distorsion av bilden..

Kanske det gör...(?) "Distortionen" är bara rymdskeppet som smälter om man flyger för nära (med vilje) solen. Rätt cool effekt...!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

Revolt kanske?

Yes, Re-volt är det! Bravo
(din tur!)

Skrivet av orginallinus:

Inte heller jag fattade egentligen vad det gick ut på, men bara det att kunna flyga runt i ett solsystem i ett rymdskepp, var ju hur ball som helst på den tiden (Atari ST)

Hehe precis, jag tänkte samma

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Nästa bild

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

Wow, cool grafik. Jag har ingen aning om vad det är men gillar utseendet! Lite som Platypus fast 3D.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

ojdå, här tog det tvärstopp...

Ledtråd 1: Jag har spelet på PS1, så vitt jag vet fanns det nog inte på fler plattformar

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Den var fasen svår du... Ringer inga klockor. Fler ledtrådar!

Visa signatur

If you don't live for something, you'll die for nothing

Permalänk
Medlem

Släpper en ledtråd till:

Spelet har tydligen ett namn i Europa och ett annat utanför EU.

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Jag tror vi behöver fler ledtrådar
(jag känner inte igen spelet alls men hade aldrig PS1 för den delen)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

ojdå, här tog det tvärstopp...

Ledtråd 1: Jag har spelet på PS1, så vitt jag vet fanns det nog inte på fler plattformar

Då har jag letat mig fram till B-Movie, eller Invasion from Beyond som det då hette i Nordamerika.
Låter som ett spel jag som gammalt Troma-fan skulle gilla

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Då har jag letat mig fram till B-Movie, eller Invasion from Beyond som det då hette i Nordamerika.
Låter som ett spel jag som gammalt Troma-fan skulle gilla

Stämmer bra det, snyggt grävt!

Misstänkte att det var lite små udda, men trodde inte det var så udda ändå. Det kanske ligger i lite fel årtal bara

Det jag minns mest är det jäkla pipandet när man får instruktioner, haha.

Hade väl ändå fått skapliga betyg av dåtidens recensenter, runt 60-70 % har jag för mig när jag kollade. Men det kanske är rätt kasst iofs, länge sen jag läste såna...

Skulle precis sätta mig och skriva ihop en hel drös ledtrådar.

Första 1,30 min av detta klipp är i princip hela spelet, skapligt enformigt sådär 20 år senare, men då dög det. För min del blev det nog för krångligt med engelskan framåt slutet på den tiden, eller om man bara tröttnade i allmänhet.

https://youtu.be/bt7Nolj0jcE

Bollen är din!

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

Stämmer bra det, snyggt grävt!

Misstänkte att det var lite små udda, men trodde inte det var så udda ändå. Det kanske ligger i lite fel årtal bara

Det jag minns mest är det jäkla pipandet när man får instruktioner, haha.

Hade väl ändå fått skapliga betyg av dåtidens recensenter, runt 60-70 % har jag för mig när jag kollade. Men det kanske är rätt kasst iofs, länge sen jag läste såna...

Skulle precis sätta mig och skriva ihop en hel drös ledtrådar.

Första 1,30 min av detta klipp är i princip hela spelet, skapligt enformigt sådär 20 år senare, men då dög det. För min del blev det nog för krångligt med engelskan framåt slutet på den tiden, eller om man bara tröttnade i allmänhet.

https://youtu.be/bt7Nolj0jcE

Bollen är din!

Det ser ganska trevligt ut, jag hade nog gillat det om jag hade det då

Då kör jag vidare med denna gamla goding som också hade två namn tydligen

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Det ser ganska trevligt ut, jag hade nog gillat det om jag hade det då

Då kör jag vidare med denna gamla goding som också hade två namn tydligen

https://i.imgur.com/6GCyvqb.jpeg

Får mig att tänka på Hover som kom med windows 95. Fast tror det är fel

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Får mig att tänka på Hover som kom med windows 95. Fast tror det är fel

Hover har jag inte spelat men spanar in det nu
Detta spelet är lite äldre

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

En liten ledtråd är att det är ett sportspel

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

En liten ledtråd är att det är ett sportspel

Det gav mig inget det heller 😁

Känner mig helt lost, tycker bilden är som bilspel men ui mer som friidrott..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W