Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

Jag blir lite orolig, då det blev offentligt att Nintendo bara kommer visa mjukvaror (spel) på deras Direct på tisdag gick ryktena om att Switch Pro skulle visas upp innan E3. Känns som det tåget har gått nu - så kommer vi inte få någon Ultra-konsol alls?

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Jag blir lite orolig, då det blev offentligt att Nintendo bara kommer visa mjukvaror (spel) på deras Direct på tisdag gick ryktena om att Switch Pro skulle visas upp innan E3. Känns som det tåget har gått nu - så kommer vi inte få någon Ultra-konsol alls?

De har inte visat upp sådana konsoler på E3 alls säkert de senaste 10 åren, vanligare är tidigt/itten på juli för release augusti/september, så tror inte tåget gått än, med det sagt antar jag switchen fortfarande säljer som smör i japan så de bör ju inte se någon större anledning att rusha för ny modell (de borde fixat joycons för länge sedan däremot, samma med pro controllers styrkors).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Smasher89:

De har inte visat upp sådana konsoler på E3 alls säkert de senaste 10 åren, vanligare är tidigt/itten på juli för release augusti/september, så tror inte tåget gått än, med det sagt antar jag switchen fortfarande säljer som smör i japan så de bör ju inte se någon större anledning att rusha för ny modell (de borde fixat joycons för länge sedan däremot, samma med pro controllers styrkors).

Dumt att göra större annonseringar när man drunknar i övrigt spelmediebrus. Lite därför vi ser massor runt E3. Lite synd egentligen, föredrog nog faktiskt personligen att kolla på strömmar från mässan där varje aktör visar upp vad de har på gång. Koncentrerat och bra, med vissa undantag.

En ny modell kommer troligen vara bakåtkompatibel, och spelen som släpps framåtkompatibel. Tiden där konsolerna saknar kompatibilitet generation till generation är förhoppningsvis förbi, hos Microsoft har det tänket funnits med sedan Xbox 360. Sony verkar bry sig en del igen med PS5.

Sett en del rykten i helgen men inget som skiljer alltför mycket från tidigare rykten. Men Ampere-baserad grafik känns lovande om det nu stämmer.

Permalänk
Medlem

Inser under de som visats igår och hittills under E3, att live streams istället för förredigerade videos var lite roligare, känns överscriptat nu och någon av konferanserna igår använde i princip ord för ord samma ordval som nintendo på sina directs, vilket tog bort en del av de unika.

Permalänk
Konsolgrävare

Rune Factory 5, Release Early 2022

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Skaplig gäsp-varning på Nintendos E3-sändning. De börjar med Smash Bros av allt man kunde visat. Dvs, karaktärer till det befintliga spelet.

Låga förväntningar, inte för att E3 så här långt varit speciellt intressant.

Edit: Oh well, Life is Strange till Switch kan jag ju inte tacka nej till.

Permalänk

Året blev lite bättre med att en ny 2d metroid spel släpps i oktober. Metroid Dread, släppps 8 oktober 2021.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Starknight:

Året blev lite bättre med att en ny 2d metroid spel släpps i oktober. Metroid Dread, släppps 8 oktober 2021.

Japp ska bli kul och se vad Europa får för nåt.

Permalänk
Inaktiv

Metroid: Dread, Advance Wars 1+2, det vi fick se av BotW2 gillades. Förväntade mig mer men riktigt nöjd av det som visades av BotW2. 2022, vilket var väntat, men ändå bra att få se ett år iallafall. Höst/vinter troligen.

Rätt sugen på Zelda Game & Watch, men känns lite som en miss att inte ta med Link's Awakening DX samt Oracle of Seasons och Ages.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Skaplig gäsp-varning på Nintendos E3-sändning. De börjar med Smash Bros av allt man kunde visat. Dvs, karaktärer till det befintliga spelet.

Låga förväntningar, inte för att E3 så här långt varit speciellt intressant.

Edit: Oh well, Life is Strange till Switch kan jag ju inte tacka nej till.

Kan inte säga att det var bra men, men BotW 2, 2022. Nintendo Switch No aka Pro lyser med sin frånvaro vilket inte var en överraskning. Att pitcha Pro nu med alla förseningar etc hade inte varit lyckat ändå.

Vi får se vad framtiden har att ge

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Kan inte säga att det var bra men, men BotW 2, 2022. Nintendo Switch No aka Pro lyser med sin frånvaro vilket inte var en överraskning. Att pitcha Pro nu med alla förseningar etc hade inte varit lyckat ändå.

Vi får se vad framtiden har att ge

Aldrig känts riktigt aktuellt att presentera ny konsoll på E3, men före/efter inte helt omöjligt. Men förväntade mig allmänt mer i spelväg, både från Nintendo själva men också partners.

E3 är inte slut och mer kanske dyker upp. Lite för sent för min del men tänkte försöka se Bandai Namcos sändning 23:25 eller vad det är.

I övrigt har jag ingen koll på vad som är kvar, hoppas på någon överraskning från någon iallafall.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Aldrig känts riktigt aktuellt att presentera ny konsoll på E3, men före/efter inte helt omöjligt. Men förväntade mig allmänt mer i spelväg, både från Nintendo själva men också partners.

E3 är inte slut och mer kanske dyker upp. Lite för sent för min del men tänkte försöka se Bandai Namcos sändning 23:25 eller vad det är.

I övrigt har jag ingen koll på vad som är kvar, hoppas på någon överraskning från någon iallafall.

Exakt har aldrig varit en grej vet inte varför vissa gick bananas på det ryktet. Vi visste att det inte stämde alls. Kul att folk ändå trodde det!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Europa får samma box

Monster Hunter Stories 2 Amiibo:

amiibo von Tsukino lyser fortfarande med sin frånvaro dessa går inte att köpa i butiker i Sverige. De tog slut snabbt.
https://mynintendostore.nintendo.de/tsukino-amiibo-monster-hu...

Väldigt dåligt av Nintendo men de går att importera.
https://www.nintendo.de/Suche-/Suche-299117.html?q=amiibo&f=1...

Permalänk
Medlem

Även om ryktet om nytt 2D-Meotrid stämde saknade jag det även beryktade 2,5D-Donkey Kong och Zelda-samlingen med Twilight Princess och Wind Waker. Även om G&W är trevlig samlarpryl borde de göra mer för Zelda 35 år. Annars gillar jag att Advance Wars får nytt liv, älskade originalet way back! & att Project Zero: Maiden of Black Water får ny chans efter Wii U-fiaskot! Även om det inte lär bli samma sak att fotografera genom att peka runt med Wii U-paddan.

Permalänk
Medlem

Ja, vill man exempelvis spela klassikern Zelda - Ocarina of Time, som ofta brukar rankas som Nintendos kanske bästa spel, måste man ju dra fram riktigt gamla konsoller. Ok, det går på Wii U, men hur många har den?

De borde släppt en äldre Zelda i halvåret, sen man kan diskutera hur upphottade de ska vara. Nu kommer väl Skyward Sword, den är jag nyfiken på.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Ungefär väntad presentation sett till mängden och kvaliteten på innehållet. Inget jättespännande för min del, men ingen besvikelse heller.

Skrivet av Pirum:

Ja, vill man exempelvis spela klassikern Zelda - Ocarina of Time, som ofta brukar rankas som Nintendos kanske bästa spel, måste man ju dra fram riktigt gamla konsoller. Ok, det går på Wii U, men hur många har den?

3DS-versionen av OOT är alldeles utmärkt och det är ju deras förra generations konsol, så jag ser inte att de egentligen har så bråttom där.

Citat:

De borde släppt en äldre Zelda i halvåret, sen man kan diskutera hur upphottade de ska vara. Nu kommer väl Skyward Sword, den är jag nyfiken på.

Jag föredrar att de lägger lite mer tid på nyversionerna av gamla spel.
Någon enstaka har varit ganska tveksam, men generellt har de lyckats förbättra de saker som åldrats sämst och infört lagom med QoL-förbättringar utan att ta bort känslan på flera av spelen (t.ex. OoT).

Permalänk
Medlem

Jag blir lite girig utav Advance Wars-utannonseringen, hoppas nu på att de tar två andra Game Boy Advance-spel och ger nytt liv - nämligen Golden Sun-spelen! De var grymt snygga som de var så mycket uppdatering behövs inte. Sen en uppföljare på det så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Jag blir lite girig utav Advance Wars-utannonseringen, hoppas nu på att de tar två andra Game Boy Advance-spel och ger nytt liv - nämligen Golden Sun-spelen! De var grymt snygga som de var så mycket uppdatering behövs inte. Sen en uppföljare på det så.

Ja, Golden Sun 4 hade man gärna sett, 3an sålde desvärre sådär, och nu släpper camelot sitt nästa spel om 10 dagar (mario golf), känns lite som de antagligen är i liknande position som alpha dream var med mario & luigi serien då de bara kör mindre produktioner det senaste åren sen golden sun 3.

Permalänk
Medlem

Att de inte bara kan slänga ut Pro modellen.. det är ju bara så löjligt att exempelvis visa trailern på Guardians of the Galaxy när nuvarande Switch inte i närheten kan rendera vad som visades i den. Det kommer ju bli som Outer worlds, bara hemskt att se alla "optimeringar".

För att inte tala om allt lagg som visades i Hyrule Warriors. Vet verkligen inte hur N tänker här, det är liksom inte N64-eran längre. Spelare vill ha minst stable 30FPS för att inte tala om fröjden 60FPS ger.

De har verkligen lyckats mycket bättre med tredjeparts utbudet denna generation, men istället för att spelet inte finns lägger jag massa tid på att ta reda på hur dåligt tredjeparts spel flyter på switchen. Vilket då blir avgörande faktorn om jag köper det till den eller PC/PS5. Med det sagt har jag inte missat en Nintendo generation sedan SNES, så supporten finns ju där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Att de inte bara kan slänga ut Pro modellen.. det är ju bara så löjligt att exempelvis visa trailern på Guardians of the Galaxy när nuvarande Switch inte i närheten kan rendera vad som visades i den. Det kommer ju bli som Outer worlds, bara hemskt att se alla "optimeringar".

För att inte tala om allt lagg som visades i Hyrule Warriors. Vet verkligen inte hur N tänker här, det är liksom inte N64-eran längre. Spelare vill ha minst stable 30FPS för att inte tala om fröjden 60FPS ger.

De har verkligen lyckats mycket bättre med tredjeparts utbudet denna generation, men istället för att spelet inte finns lägger jag massa tid på att ta reda på hur dåligt tredjeparts spel flyter på switchen. Vilket då blir avgörande faktorn om jag köper det till den eller PC/PS5. Med det sagt har jag inte missat en Nintendo generation sedan SNES, så supporten finns ju där...

Guardians of the Galaxy är tydligen ett Cloud spel, vilket de inte tydliggjorde alls i trailern. Dåligt men Nintendo är ju inte särskilt bra på kommunikation. Hoppas Switch 2 iallafall når typ PS4 nivå så man kan se en del portar därifrån och att det faktiskt kan komma lite spel med roligare prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Att de inte bara kan slänga ut Pro modellen.. det är ju bara så löjligt att exempelvis visa trailern på Guardians of the Galaxy när nuvarande Switch inte i närheten kan rendera vad som visades i den. Det kommer ju bli som Outer worlds, bara hemskt att se alla "optimeringar".

Guardians of the Galaxy kommer vara en cloud-version, d.v.s. streamas via molnet, se Nintendo. Vilket förstås har sin egen hög med nackdelar, men Switch:ens grafikprestanda kommer i alla fall inte vara en av dem.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Entash:

Guardians of the Galaxy är tydligen ett Cloud spel, vilket de inte tydliggjorde alls i trailern. Dåligt men Nintendo är ju inte särskilt bra på kommunikation. Hoppas Switch 2 iallafall når typ PS4 nivå så man kan se en del portar därifrån och att det faktiskt kan komma lite spel med roligare prestanda.

En hel del som är ologiskt med Nintendo vi fick den här infon om spelet: Marvel’s Guardians of the Galaxy: Cloud Version. Såg inte hela E3 var lat

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Zeroastic:

Att de inte bara kan slänga ut Pro modellen.. det är ju bara så löjligt att exempelvis visa trailern på Guardians of the Galaxy när nuvarande Switch inte i närheten kan rendera vad som visades i den. Det kommer ju bli som Outer worlds, bara hemskt att se alla "optimeringar".

För att inte tala om allt lagg som visades i Hyrule Warriors. Vet verkligen inte hur N tänker här, det är liksom inte N64-eran längre. Spelare vill ha minst stable 30FPS för att inte tala om fröjden 60FPS ger.

De har verkligen lyckats mycket bättre med tredjeparts utbudet denna generation, men istället för att spelet inte finns lägger jag massa tid på att ta reda på hur dåligt tredjeparts spel flyter på switchen. Vilket då blir avgörande faktorn om jag köper det till den eller PC/PS5. Med det sagt har jag inte missat en Nintendo generation sedan SNES, så supporten finns ju där...

De har en hel del problem med den (Switch Pro) ännu. Inget nytt för att vara Nintendo. Och ingen förlust ifall man äger den gamla. Jag ser det svårt för Nintendo att hänga med de nya konsolerna. Grafikmässigt är det en självklarhet att Nintendo struntar i det och kör på att spela handhållet.

Med det sagt är jag föga imponerad av att spela online gaming via pvp etc över 1500 timmars spel online pvp. Åker ut ur matcher m.m varnas av ett bot meddelande för att jag lämnat matchen - logiskt

För att runda av det hela det är inte billigt i längden har sett flera stora samlare tappat suget och slutat köpa allt. Jag påpekade det t o m i början av Switch-eran dvs att det kommer så mycket spel. En svensk influenser hade lagt säkert 20k på spel som hen gjorde recensioner på endast några månader.

Faktum kvarstår har Nintendo blivit för giriga och kör bara på sitt märke och gamla meriter och är det verkligen en familjekonsol, när flera spel ingår billigare i gamepass etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

En hel del som är ologiskt med Nintendo vi fick den här infon om spelet: Marvel’s Guardians of the Galaxy: Cloud Version. Såg inte hela E3 var lat

https://i.imgur.com/w42dbRB.png

Ah menar i E3 presentationen Du kan se vad jag såg här nedan:

Inget pekar på Cloud FÖRUTOM precis i början där nere där det står att man behöver bra internet, inget man tänker på direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Ja, vill man exempelvis spela klassikern Zelda - Ocarina of Time, som ofta brukar rankas som Nintendos kanske bästa spel, måste man ju dra fram riktigt gamla konsoller. Ok, det går på Wii U, men hur många har den?

De borde släppt en äldre Zelda i halvåret, sen man kan diskutera hur upphottade de ska vara. Nu kommer väl Skyward Sword, den är jag nyfiken på.

Ja, det minsta de kunde göra vore att återsläppa den samling de plockade ihop till Gamecube med de två första NES-spelen samt Ocarina of Time och Majoras Mask men inte ens den samlingen fick vi. Så tråkigt.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Entash:

Ah menar i E3 presentationen Du kan se vad jag såg här nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=SiQ2sUpT0bI

Inget pekar på Cloud FÖRUTOM precis i början där nere där det står att man behöver bra internet, inget man tänker på direkt.

Är tyvärr oftast så. Vi måste vänta på pressbrevet istället därav skippade jag E3 eftersom det lämnar en del frågetecken. Men bra då vet jag, det var inte lätt att fatta att det är en cloudversion i trailern.

Minimal text i början av klippet "internet connection required"

Deras E3 är mest ett hopkok av allt möjligt med hänvisning om info som kommer senare etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Ja, det minsta de kunde göra vore att återsläppa den samling de plockade ihop till Gamecube med de två första NES-spelen samt Ocarina of Time och Majoras Mask men inte ens den samlingen fick vi. Så tråkigt.

En samling som inkluderar de två första NES-spelen är nog ganska osannolik eftersom de redan finns på Switch via NSO (tillsammans med A Link to the Past). Det finns ju dock mängder av andra Zelda-spel de enkelt skulle kunna porta till Switch via emulering, men det är väl för lätta pengar för Nintendos smak

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

En samling som inkluderar de två första NES-spelen är nog ganska osannolik eftersom de redan finns på Switch via NSO (tillsammans med A Link to the Past). Det finns ju dock mängder av andra Zelda-spel de enkelt skulle kunna porta till Switch via emulering, men det är väl för lätta pengar för Nintendos smak

Poängen var inte att det var de två, utan att samlingen redan finns och lätt kan återsläppas för enkla pengar.
Sedan är det ju inget hinder för dem att släppa spel både på NSO och kassett då alla inte prenumererar.
Men som sagt: de kunde gjort det så enkelt för sig. Men nejdå. Men det känns logiskt nu att det är Skyward Sword de återsläpper, de vill väl återintroducera spelare för konceptet med molnstäder då de verkar återkomma i Breath of the Wild 2.

Permalänk
Medlem

Av någon anledning inkluderade inte Nintendo No More Heroes i sin Direct, men lite gameplay visades i alla fall under en Treehouse-sändning istället.