Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

De lyfter ju ändå inte tillräckligt högt, de lyfter ändå bara typ 180cm så man kan ändå inte jobba under dem på ett vettigt sätt. Tvåpelarlyften är överlägsen i alla avseende, tyvärr.

Just den modellen jag har i mitt garage lyfter 195 cm. 10-15 cm extra med distanser.

För mig som är ca 175 lång passar den utmärkt.

En sak som tvåpelarlyften absolut inte är överlägsen på är detta...

Funderade faktiskt på en enpelarlyft till en början, men det är lite sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

De lyfter ju ändå inte tillräckligt högt, de lyfter ändå bara typ 180cm så man kan ändå inte jobba under dem på ett vettigt sätt. Tvåpelarlyften är överlägsen i alla avseende, tyvärr.

Hur många tvåpelarlyftar hittar du hos bilbesiktningsföretagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Hur många tvåpelarlyftar hittar du hos bilbesiktningsföretagen?

Hur många bilbesiktningsföretag skruvar i bilar?
Rätt lyft på rätt plats...

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Just den modellen jag har i mitt garage lyfter 195 cm. 10-15 cm extra med distanser.

För mig som är ca 175 lång passar den utmärkt.

En sak som tvåpelarlyften absolut inte är överlägsen på är detta... http://rejsa.nu/im/user/5686/2015-12-25-10-06-04_garagelyft_nymalad.jpg

Funderade faktiskt på en enpelarlyft till en början, men det är lite sämre.

Okay du har en av de modellerna som går att använda men det där är en lyxmodell de flesta har tvärgående stag mellan plattformarna.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Hur många bilbesiktningsföretag skruvar i bilar?
Rätt lyft på rätt plats...

Det torde inte påverka lyfthöjden huruvida de "skruvar i bilar" eller inte.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Litenskit:

Okay du har en av de modellerna som går att använda men det där är en lyxmodell de flesta har tvärgående stag mellan plattformarna.

Från 22,000 kostar en nedsänkningsbar, överkomligt för en diy.
https://hjulochverktyg.se/billyftar/203-saxlyft-3200-kg-for-n...

Själv lejer jag bort biljobb och meckar motorcyklarna på en jula-lyft för 4,000.

Permalänk
Medlem

Tjusig! Vilken årsmodell? Vi har en röd 2016 R-Line med 150 hästarsmotorn. Har du någon känsla för hur mycket dyrare R:en är i drift, i jämförelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Hur många tvåpelarlyftar hittar du hos bilbesiktningsföretagen?

Hur många saxlyftar hittar du hos dem?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Okay du har en av de modellerna som går att använda men det där är en lyxmodell de flesta har tvärgående stag mellan plattformarna.

Stag mellan plattformarna? Du menar upptill antar jag?

Har inte sett någon sådan modell, men förstår att den lyften är olämplig för t.ex. jobb med avgasrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Stag mellan plattformarna? Du menar upptill antar jag?

Har inte sett någon sådan modell, men förstår att den lyften är olämplig för t.ex. jobb med avgasrör.

Frihjulslyft?

https://utrustarna.se/fordonslyftar/fyrpelarlyftar/tillbehor-...

Dock, mycket lyftsnack här nu, och lite bilder på folks bilar

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Sålde av min högerstyrda Subaru Impreza GC8 från 1997. Den ende i sitt slag i norden, saknar den varje dag... 1 av 200 tillverkade.

Så fick införskaffa en annan japsare.
En Lexus GS300 från 2000. Underbar bil, underbar komfort men jag saknar Imprezan oavsett.

Sen har jag och tjejen en Mazda 6 Optimum från 2018. Främst en bil hon kör. Hade en sprillans ny Mazda 3 Vision från 2017 innan det men den vart för "liten".

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishie:

Tjusig! Vilken årsmodell? Vi har en röd 2016 R-Line med 150 hästarsmotorn. Har du någon känsla för hur mycket dyrare R:en är i drift, i jämförelse?

https://i.postimg.cc/Lg97gK87/5-B58-D69-D-2-D85-4-E3-E-A76-F-47870385-A4-A3.jpg

Min Golf Variant R årsmodell 18 drar ca 0.7-0.8 landsväg och 1 liter blandad körning. Svårt att uppskatta kostnad för service osv, men svårt att tänka mig att det är bra mycket dyrare än "normalt" för en Golf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishie:

Tjusig! Vilken årsmodell? Vi har en röd 2016 R-Line med 150 hästarsmotorn. Har du någon känsla för hur mycket dyrare R:en är i drift, i jämförelse?

https://i.postimg.cc/Lg97gK87/5-B58-D69-D-2-D85-4-E3-E-A76-F-47870385-A4-A3.jpg

Tack! Din med! Det är en 2016. Aldrig ägt en R-Line så kan inte jämföra men vår är inte särskilt dyr att äga alls. 1400 i skatt å runt 1000 för helförsäkring i månaden på mig.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det torde inte påverka lyfthöjden huruvida de "skruvar i bilar" eller inte.

Har aldrig sett en saxlyft heller hos bilbesiktningsföretagen bara fyrpelare

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Hedersmedlem

Så snygg! F-Type V6:orna låter så sanslöst bra dessutom! Längtar till semestern, då har jag tillgång till farsans vita F-Type V6S cab

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Har aldrig sett en saxlyft heller hos bilbesiktningsföretagen bara fyrpelare

Du måste ju ha någon lokal fyrpelarlyftförsäljare, alternativt inte ha besökt särskilt många stationer...

https://foursquare.com/v/bilprovningen-rissne/4b581dd5f964a52...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bilprovningen#/media/Fil:Bilpro...

Om jag inte missminner mig hade den Carspect jag var hos senast saxlyft (bara en bil i bredd...).

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Så snygg! F-Type V6:orna låter så sanslöst bra dessutom! Längtar till semestern, då har jag tillgång till farsans vita F-Type V6S cab

Så du ska spendera semestern med att köra fram och tillbaka i en tunnel med cabben nere?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ztenlund:

Så du ska spendera semestern med att köra fram och tillbaka i en tunnel med cabben nere?

Eventuellt

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Så snygg! F-Type V6:orna låter så sanslöst bra dessutom! Längtar till semestern, då har jag tillgång till farsans vita F-Type V6S cab

Tack.
Glöm inte att öppna upp sportavgaset, lägg i raceläget samt slå växelspaken till vänster.
Typiskt old school ljud och underbart vid high rpm lift off.

Permalänk
Medlem

Nytvättad och fin inför midsommar!
Ha en trevlig midsommar!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Sommarbilen 😍

Audi S5 2016

Permalänk
Medlem

Det blev en 7-sittsare för några veckor sedan.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Lackade om bromsoken tillslut

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Den färgen kan inte vara speciellt vanlig?

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Precis börjat experimenterat med blixtar. Lite kul ändå.

https://i.imgur.com/McHZG5J.jpg

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Den färgen kan inte vara speciellt vanlig?

Folierad, vet inte om just S5 gick att få i någon liknande men vet att RS5 har den möjligheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Folierad, vet inte om just S5 gick att få i någon liknande men vet att RS5 har den möjligheten

Tack för infon

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Vad fasiken köper man idag om man skall ha en ca 3-5 år gammal kärra?
Kör nu en tysk premiumvagn dvs BMW 5-serie E39 i dagsläget. En modern 5-serie känns som en 7-serie och 3-serien har en knepigt designad interiör och har blivit lite väl plastig?

Jag kör nog min tyska premiumvagn tills att rosten säger ifrån, men det gör den nog redan till nästa besiktning, så jag måste börja planera

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Perfekt att ha picknickbordet med sig om man blir hungrig! Middag med vänner utanför garaget

Permalänk
Medlem

Skum RAV4 😂

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar