Permalänk
Inaktiv
Skrivet av niclasc:

Tesla Model 3 Long Range. Helt magisk bil

https://i.imgur.com/73QBAml.jpeg

Fin bil men jag får PTSD av din parkering

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon317915:

Min funkar kanonbra, den är lite tråkigt grå bara men vad gör man inte för miljön.

https://youtu.be/qsecaeKJttk

Man går hellre

Frågan är vad den går under... mopedbilar ska väl vara registrerade och ha triangel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Fin bil men jag får PTSD av din parkering

Är kundvagnsgarage till vänster utanför bilden. Vill ha lite avstånd så man minskar risk för dörruppslag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av niclasc:

Är kundvagnsgarage till vänster utanför bilden. Vill ha lite avstånd så man minskar risk för dörruppslag

Jamen varför står du där då när parkeringen är tom Ännu mer åt höger (från bildens vinkel) så hade avståndet varit ännu längre från kundvagnarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Jamen varför står du där då när parkeringen är tom Ännu mer åt höger (från bildens vinkel) så hade avståndet varit ännu längre från kundvagnarna?

Jag vill inte ha avstånd från kundvagnarna som står skyddade. Jag vill ha avstånd till eventuell bil till höger i bild

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niclasc:

Jag vill inte ha avstånd från kundvagnarna som står skyddade. Jag vill ha avstånd till eventuell bil till höger i bild

Min gamla chef gjorde alltid så att han ställde sig mer eller mindre över två rutor för att slippa dörruppslag. Han var Stockholmare och ansåg då att han hade den rätten.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Min gamla chef gjorde alltid så att han ställde sig mer eller mindre över två rutor för att slippa dörruppslag. Han var Stockholmare och ansåg då att han hade den rätten.

Det är då man ska ställa sin gamla rostiga 240 orimligt nära i samma ruta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Min gamla chef gjorde alltid så att han ställde sig mer eller mindre över två rutor för att slippa dörruppslag. Han var Stockholmare och ansåg då att han hade den rätten.

Jag avskyr också dörruppslag men skulle inte få för mig att parkera som en rövhatt för det. På stora parkeringar försöker jag hålla mig så långt från ingången som möjligt, brukar få hålla ifred då. Lite svårare hemma där parkeringarna är trånga och grannarna inte verkar bry sig om linjerna, än mindre min lack.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jag avskyr också dörruppslag men skulle inte få för mig att parkera som en rövhatt för det. På stora parkeringar försöker jag hålla mig så långt från ingången som möjligt, brukar få hålla ifred då. Lite svårare hemma där parkeringarna är trånga och grannarna inte verkar bry sig om linjerna, än mindre min lack.

Gör samma sak. Står man 200m+ från ingången är det ingen som ställer sig jämte. Majoriteten är för lata för att gå så långt.
Tyvärr bryr sig min fru inte lika mycket och parkerar närmare ingångarna, men bilen har som tur är nått tillräcklig ålder nu för att jag inte ska bry mig lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Tesla Model 3 Long Range. Helt magisk bil

https://i.imgur.com/73QBAml.jpeg

Tänk på att det är böter att parkera som en rövatt.

https://imgshare.io/image/parkera.ptIEwY

Bild från transportstyrelsens hemsida.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av niclasc:

Jag vill inte ha avstånd från kundvagnarna som står skyddade. Jag vill ha avstånd till eventuell bil till höger i bild

Det gjorde inte saken bättre. Parkera rätt så blir det trevligare för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Tänk på att det är böter att parkera som en rövatt.

https://imgshare.io/image/parkera.ptIEwY

Bild från transportstyrelsens hemsida.

Nu är inte din bild representativ för situationen du hänvisar till dock!

Det är en stor vägg på ena sidan som vi inte ser. Ingen som stör sig på att han parkerar närmare den väggen. Snarare tvärtom - mer plats åt andra sidan.

Kanske att man får plats med en vagn mellan huset och bilen vid vanlig parkering. De butiker här i Umeå så går det inte när jag tänkt på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Nu är inte din bild representativ för situationen du hänvisar till dock!

Det är en stor vägg på ena sidan som vi inte ser. Ingen som stör sig på att han parkerar närmare den väggen. Snarare tvärtom - mer plats åt andra sidan.

Kanske att man får plats med en vagn mellan huset och bilen vid vanlig parkering. De butiker här i Umeå så går det inte när jag tänkt på det.

Spelar egentligen ingen roll. Du måste parkera så att du med alla 4 hjul åtminstone nuddar rutans markering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cerb:

Det är då man ska ställa sin gamla rostiga 240 orimligt nära i samma ruta.

Japp, fast då måste man skaffa sig en gammal rostig 240 först Alltid kul att se människor bara kunna öppna en glipa av dörren där de får pressa sig in eller hoppa in på motstående sida och kränga sig över mittkonsollen

Skrivet av klirre:

Jag avskyr också dörruppslag men skulle inte få för mig att parkera som en rövhatt för det. På stora parkeringar försöker jag hålla mig så långt från ingången som möjligt, brukar få hålla ifred då. Lite svårare hemma där parkeringarna är trånga och grannarna inte verkar bry sig om linjerna, än mindre min lack.

Jo, har börjat med det jag också. Man får helt enkelt gå lite längre när man ska handla men man slipper oftast fula dörruppslag. Många människor har tyvärr dålig koll på sina barn och tycker det är lite charmigt när de kan öppna dörrarna själva och tjonga upp den i bilen bredvid.

Detta hör mer in i tråden om gubbgnäll...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Japp, fast då måste man skaffa sig en gammal rostig 240 först

Det är nästan värt att göra det ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jag avskyr också dörruppslag men skulle inte få för mig att parkera som en rövhatt för det. På stora parkeringar försöker jag hålla mig så långt från ingången som möjligt, brukar få hålla ifred då. Lite svårare hemma där parkeringarna är trånga och grannarna inte verkar bry sig om linjerna, än mindre min lack.

Nu är det ju ingen ruta till vänster i bilden. Så jag tar INTE upp 2 rutor om nu nån tror det

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Tänk på att det är böter att parkera som en rövatt.

https://imgshare.io/image/parkera.ptIEwY

Bild från transportstyrelsens hemsida.

Nu är det här på en gratisparkering utanför Elgigaten. Lär knappast få några böter där

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Nu är det ju ingen ruta till vänster i bilden. Så jag tar INTE upp 2 rutor om nu nån tror det

Jag citerade inte dig direkt, "rövhatt" syftade på chefen som ansåg sig ha "rätt" att hålla över två rutor. Jag gör likadant som du på min lokala ICA-parkering, utnyttjar utrymme som inte tillhör någon p-ruta för att få bättre avstånd till bilen på andra sidan.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon309108:

Man går hellre

Frågan är vad den går under... mopedbilar ska väl vara registrerade och ha triangel.

Nope jag åker i dom här istället med solfångare på taket så på sommaren åker jag gratis. Det är trehjuliga moppar av den gamla sorten så dom behöver inga speciella grejor, bara tuta o köra. Men nu har tutan pajat och det är långt till Kina.

Den grå kostade 20 000 spänn beggad från Kumla dom röda (har två olika sorter) kostade runt 65 000 hem till tomten för båda från Kina så jämfört med dom dyra skrytbilarna med tveksam batteriteknik så kunde jag hålla byn med åka och det med en batteriteknik som redan har en väl upparbetad återvinning sedan lång tid tillbaka.

Permalänk
Medlem

Behövs lite mer skrot i tråden, här kommer mitt nya inköp.
BMW 325i -88 😎

Visa signatur

| Mobo: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | CPU: AMD R9 5900X med Noctua D15 | RAM: G.Skill Ripjaws V 32GB @ 4000MHz | GPU: 2070 Super Strix | PSU: EVGA G2 750W | Chassi: Phanteks P500A | SSD: Samsung 980 Pro 1TB & WD Black SN850 Gen 4 1TB | HDD: 2x12TB | Skärm: Acer 27" Predator XB271HU |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon317915:

Nope jag åker i dom här istället med solfångare på taket så på sommaren åker jag gratis. Det är trehjuliga moppar av den gamla sorten så dom behöver inga speciella grejor, bara tuta o köra. Men nu har tutan pajat och det är långt till Kina.

https://youtu.be/Rj7y5uvEYhA

Den grå kostade 20 000 spänn beggad från Kumla dom röda (har två olika sorter) kostade runt 65 000 hem till tomten för båda från Kina så jämfört med dom dyra skrytbilarna med tveksam batteriteknik så kunde jag hålla byn med åka och det med en batteriteknik som redan har en väl upparbetad återvinning sedan lång tid tillbaka.

Den röda såg lite bättre ut, den slipper man ju få cellskräck i.. Hur lång tid tar det att åka 20 mil i en sådan där?
Tuta kan du ju ta en annan, så slipper du ju beställa från kina.. eller får du ta en sådan här o sätta utanför fönstret

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Qbone10:

https://www.bildtagg.se/file/rbglxku861h75uefrz7bod

Behövs lite mer skrot i tråden, här kommer mitt nya inköp.
BMW 325i -88 😎

Ska du bygga en originalare eller ska det bli en sleeper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Ska du bygga en originalare eller ska det bli en sleeper?

Jag har inte riktigt bestämt mig vad det blir, jag är mest sugen på en m-tech 2 med någon sugmotor.
Men det är nog ett bra tag in i framtiden så planer hinner ändras😁

Visa signatur

| Mobo: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | CPU: AMD R9 5900X med Noctua D15 | RAM: G.Skill Ripjaws V 32GB @ 4000MHz | GPU: 2070 Super Strix | PSU: EVGA G2 750W | Chassi: Phanteks P500A | SSD: Samsung 980 Pro 1TB & WD Black SN850 Gen 4 1TB | HDD: 2x12TB | Skärm: Acer 27" Predator XB271HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

EDIT: Måste säga snygg färg Garvey, är inte normalt så attraherad till orange färg men tycker detdär funkar perfekt med de fälgarna och tonade rutorna.

Tackar! Känner själv att det blev en bra kombo 😎 får se om nya kärran får samma behandling...

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon309108:

Den röda såg lite bättre ut, den slipper man ju få cellskräck i.. Hur lång tid tar det att åka 20 mil i en sådan där?
Tuta kan du ju ta en annan, så slipper du ju beställa från kina.. eller får du ta en sådan här o sätta utanför fönstret
https://www.partykungen.se/img/products/440/cykeltuta-1.jpg

Får fixa en sån där tuta tror jag, eller fixa en trumpet hehe.

Man åker gratis i 5-7 mil ca tre personer i 25 till 44 km/h så det räcker ju i närområdet till jobb, affär och eller dagis hämta och lämna ungar och sånt så det är svårslaget om man inte åker skidor lubbar eller cyklar.

Hur långt beror på var du bor om det blåser mycket eller är kuperat. I övrigt får man stanna hemma och inte sprida viruset och sen finns ju kommunala transportmedel och eller länstrafik.

I övrigt är jag gammal bilmek så jag har lite lättare att tända på nåt som på bilkärran över här än dom där svindyra skryt elbilarna som enligt google tydligen kostar lika mycket för miljön att tillverka som 30 000 mil i en gammalt traditionell bil ink att dom kostar en årslön för mig att köpa eller lika mycket som vi betalade för vårat hus.

Jag gillar inte den moderna designen på bilar heller om jag ska vara ärlig. Det blir ju lite skumt att se en liten gammal farbror sitta och drunkna bakom ratten på en stor svart farligt utseende SUV.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon317915:

Får fixa en sån där tuta tror jag, eller fixa en trumpet hehe.

Man åker gratis i 5-7 mil ca tre personer i 25 till 44 km/h så det räcker ju i närområdet till jobb, affär och eller dagis hämta och lämna ungar och sånt så det är svårslaget om man inte åker skidor lubbar eller cyklar.

Hur långt beror på var du bor om det blåser mycket eller är kuperat. I övrigt får man stanna hemma och inte sprida viruset och sen finns ju kommunala transportmedel och eller länstrafik.

I övrigt är jag gammal bilmek så jag har lite lättare att tända på nåt som på bilkärran över här än dom där svindyra skryt elbilarna som enligt google tydligen kostar lika mycket för miljön att tillverka som 30 000 mil i en gammalt traditionell bil ink att dom kostar en årslön för mig att köpa eller lika mycket som vi betalade för vårat hus.

Jag gillar inte den moderna designen på bilar heller om jag ska vara ärlig. Det blir ju lite skumt att se en liten gammal farbror sitta och drunkna bakom ratten på en stor svart farligt utseende SUV.

Det finns ju eldrivna kompressorhorn, en sådan kan du ju ha, så tror folk att det är en lastbil innan de vrider på huvudet o ser den lille mopedbilen. *ha ha ha*

oj.. kommunalt.. existerar det *hi hi hi* Sist jag åkte buss var hösten 1997

nee nya bilar gillar inte jag heller, då jag tycker om att skruva med bilarna utan att behöva femton datorer och skruva ner halva bilen för att byta en skruv. Samt nya bilar känns lite själslösa.. gamla bilar har mer attityd o personlighet.
Min vardagsbil/slit o släng skruvar jag inget med, den får bara sina serviceintervaller så den är driftsäker.
El-bil kommer jag aldrig skaffa, då jag tycker om att höra bilen och skruva.. om jag lever den dagen man inte kan använda förbränningsmotorer så får det bli bil med bränslecell då jag vill kunna köra upp till släkten i norr i ett svep.
Klart att en liten gammal farbror kan ha en stor SUV, sätena är ju justerbara o ratten oxå Jag har en stor Jeep grand cherokee med massor extraljus på... folk har frågat om jag är mörkrädd.... jag brukar svara.... inte nu längre

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon309108:

Det finns ju eldrivna kompressorhorn, en sådan kan du ju ha, så tror folk att det är en lastbil innan de vrider på huvudet o ser den lille mopedbilen. *ha ha ha*

oj.. kommunalt.. existerar det *hi hi hi* Sist jag åkte buss var hösten 1997

nee nya bilar gillar inte jag heller, då jag tycker om att skruva med bilarna utan att behöva femton datorer och skruva ner halva bilen för att byta en skruv. Samt nya bilar känns lite själslösa.. gamla bilar har mer attityd o personlighet.
Min vardagsbil/slit o släng skruvar jag inget med, den får bara sina serviceintervaller så den är driftsäker.
El-bil kommer jag aldrig skaffa, då jag tycker om att höra bilen och skruva.. om jag lever den dagen man inte kan använda förbränningsmotorer så får det bli bil med bränslecell då jag vill kunna köra upp till släkten i norr i ett svep.
Klart att en liten gammal farbror kan ha en stor SUV, sätena är ju justerbara o ratten oxå Jag har en stor Jeep grand cherokee med massor extraljus på... folk har frågat om jag är mörkrädd.... jag brukar svara.... inte nu längre

Vet i hundan när jag åkte sist men jag tror runt 1994 eller nåt när jag slutade på SAAB ANA och började på Musiktekniklinjen på Liljeholmens fhsk i Rimforsa. Nej för helsike jag åkte ett par gånger efter det när jag tänker efter. Det var nåt med 1984 också men det var nog släppet av SAAB 9000 så jag blandar ihop tror jag. Nåväl det finns fortfarande dom åker förbi här dagligen både på räls och hjul.

Jag är bekymrad över vår miljö så onödigt stora bilar med avgaser är ju inte framtiden direkt då vi alla redan nu ser effekterna av nedsmutsningen. Kort sagt jag har lite svårt att hålla med dig där hehe.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon317915:

Vet i hundan när jag åkte sist men jag tror runt 1994 eller nåt när jag slutade på SAAB ANA och började på Musiktekniklinjen på Liljeholmens fhsk i Rimforsa. Nej för helsike jag åkte ett par gånger efter det när jag tänker efter. Det var nåt med 1984 också men det var nog släppet av SAAB 9000 så jag blandar ihop tror jag. Nåväl det finns fortfarande dom åker förbi här dagligen både på räls och hjul.

Jag är bekymrad över vår miljö så onödigt stora bilar med avgaser är ju inte framtiden direkt då vi alla redan nu ser effekterna av nedsmutsningen. Kort sagt jag har lite svårt att hålla med dig där hehe.

Då vann du med slippa bussen livet

Om jag inte minns helt galet(vilket jag gör ibland), så tror jag att du o jag eventuellt utväxlade några ord om miljön i en annan tråd, så jag utelämnar det här.. Detta är trotts allt en visa bild på din bil tråd, så några co2 utsläpp måste accepteras i denna tråden.. Jag köper o respekterar att att du vill skona miljön så låter vi det stanna där.
Men du kan ju ta en gammal SUV o bygga om till elbil så kan du ju ha en stor bil iallafall.

Men kompressortuta måste du ju nästan ha på mopedbilen, det skulle ju vara lite fränt ju tänk alla som skulle hoppa rakt upp för att de tror att en stor lastbil kommer. ha ha ha

Permalänk
Medlem

hade varit najs att äga en bil, men hade kostat mig typ lika mycket som min hyra per månad att använda istället för att ta tåget till jobbet.

Sedan är parkering på Östermalm Inte jättebilligt + tull varje dag. Njaa! Får vänta!

Nej, jag är inte rik bara för att jag bor på östermalm, har kontakter inom bostadsbranchen & därför fått till en lägenhet med låg hyra!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Det blev en BMW. Hämtade ut den idag
Demobil med nästan all utrustning.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken