Muskampen 2025: Segraren korad!

Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti Gaming OC Pro

Permalänk
Medlem

Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti Gaming OC Pro

Inköpt i feb (lagom till 2077 tåget) , säljes då jag har ytterligare en dator. Inget att anmärka på, rullat på fint de ggr den används. Ref länk: https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N306TGAMINGOC-PRO-8...

Hämtas helst på plats, men kan skickas mot fraktkostnaden. Kvitto/kartong finns från svensk handlare.

Betalas via Swish, sänker inte priset, vill inte byta grejjor osv.

Tar mig friheten att sälja till vem jag vill och öppen för budgivning, ser gärna ett avslut senast 4/7 18:00, möjligen tidigare än så.

/K

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Såvida du inte köpte den för 8k eller mer så bryter ditt minimipris mot marknadsreglerna för försäljning av bristvaror.

Visa signatur

Tidigare nickad "Samwell"

Permalänk
Skribent
Skrivet av Sam:

Såvida du inte köpte den för 8k eller mer så bryter ditt minimipris mot marknadsreglerna för försäljning av bristvaror.

Mjaa.. Inte riktigt. Om lägsta priset är 8000kr hos svensk ÅF för just modellen som säljs, då är det okej prisatt (har inget o göra med inköpspriset).

#3.4
"Privatpersoner tillåts annonsera en bristvara var sjätte månad, men utgångspriset i annonsen får inte överskrida det hos svenska återförsäljare."

I detta fallet "finns det inte" en enda svensk ÅF med detta kortet i sitt sortiment, enda som dyker upp på prisjakt är från "ElektronikWebben.se" som listar för '7 869kr', men vars URL från prisjakt inte ens fungerar.

@Mobus @Sam
Med allt detta sagt skulle jag därför personligen tolka det som att utgångspriset bör ligga på max 7 879kr. Vilket är det närmaste man kan komma genom att följa SweClockers regelverk utan att titta på parallella modeller av grafikkortet i fråga för riktlinjer om prissättning.

Visa signatur

< R5 7600X | 32 GB 6000 MT/s | RX 9070 XT >

< Redmi Note 14 Pro | Redmi Pad SE 11" >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Mjaa.. Inte riktigt. Om lägsta priset är 8000kr hos svensk ÅF för just modellen som säljs, då är det okej prisatt (har inget o göra med inköpspriset).

#3.4
"Privatpersoner tillåts annonsera en bristvara var sjätte månad, men utgångspriset i annonsen får inte överskrida det hos svenska återförsäljare."

I detta fallet "finns det inte" en enda svensk ÅF med detta kortet i sitt sortiment, enda som dyker upp på prisjakt är från "ElektronikWebben.se" som listar för '7 869kr', men vars URL från prisjakt inte ens fungerar.

@Mobus @Samwell
Med allt detta sagt skulle jag därför personligen tolka det som att utgångspriset bör ligga på max 7 879kr. Vilket är det närmaste man kan komma genom att följa SweClockers regelverk utan att titta på parallella modeller av grafikkortet i fråga för riktlinjer om prissättning.

Vet inte ifall det där riktigt fungerar dock med tanke på att dom har ju faktiskt inte grafikkorten i lager och säljer inte dom till det priset.

Till exempel på sidan du nämner så står det på alla beställningsvaror(dvs. alla grafikkort ur 3000-serien): "Priser kan komma att ändras på denna produkt efter beställning.
Prisbild vid leveransdag är det som gäller. Läs mer under priser i köpvillkor." så dom priserna som står gäller ju nästan garanterat ej

I mina ögon så bör det vara inköpspris men då hade man ju nästan behövt visa kvitto som bevis... lite svår regel att vara noggrann med

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Ingen disskutionstråd detta, 7800 så känner sig Samwell bättre till mods. Är man intresserad kan man höra av sig, däcksparkare, moralpoliser, tyckare och annonseringshaverister avbedes halvvänligt och bestämt. Köpte och säljer med liten vinst pga värlrdsmarknadspriserna och bristen som varit. Antingen säljs varan inom utsatt tid, till en intresserad part. Eller så behålls den, alt får moderatorerna plocka bort annonsen. "Marknadsreglerna för försäljning av bristvaror" skrattar än... vem fan orkar bry sig... Kort och gott, köp eller låt bli och scrolla vidare, mycket enkelt.

Permalänk
Skribent
Skrivet av Mobus:

"Marknadsreglerna för försäljning av bristvaror" skrattar än... vem fan orkar bry sig... Kort och gott, köp eller låt bli och scrolla vidare, mycket enkelt.

Du kan alltid skratta dig iväg till annan marknadsplats än Sweclockers om du inte kan eller vill följa de riktlinjer samt regelverk som finns, finns ingen plats för andra "skojare" här - Blocket eller FB Marketplace tar säkert emot med öppna armar

Med det sagt, tack för justering av priset i alla fall. Om inte för mig, Samwell eller marknaden i sina helhet - Utan för dig själv och slippa få annonsen ned plockad!

Förövrigt:
Kommentatorsfältets syfte är just för diskussionstrådar

Visa signatur

< R5 7600X | 32 GB 6000 MT/s | RX 9070 XT >

< Redmi Note 14 Pro | Redmi Pad SE 11" >

Permalänk
Medlem

Får tacka @Yatagarasu för förtydlingen, jag kan ha misstolkat regeln lite! Det är definitivt en svår regel att både formulera väl och framförallt upprätthålla.

Är inte ute efter att leka paragrafryttare eller annonspolis, och menar inte att försöka peka ut @mobus som någon form av scalper heller. Uppskattar bara att det finns en svensk marknad för pc-delar som iaf gör ett försök att förbjuda scalping, och ser gärna att någon form av regeln får förbli för framtiden

Visa signatur

Tidigare nickad "Samwell"

Permalänk
Medlem

Så vad är status på kortet just nu, @Mobus? Är det 7879 som startpris?

Visa signatur

| 9800X3D | MSI B650 Tomahawk | 2x16 GB 6400 cl36 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Så vad är status på kortet just nu, @Mobus? Är det 7879 som startpris?

Finns kvar, har startat på 7500.

Permalänk
Medlem

bjuder 7500:- om det är ok. betalar för frakt eller kan hämta efter 1-2 dagar efter avslutad auktion då föräldrarna bor i närheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darun79:

bjuder 7500:- om det är ok. betalar för frakt eller kan hämta efter 1-2 dagar efter avslutad auktion då föräldrarna bor i närheten.

Skönt att slippa skicka... XD men för närvarande masse11th som har högsta budet på 7500

Permalänk
Medlem

Auktionen avslutad, varan såld för 8000+, hämtas under dagen. Tack för visat intresse, hoppas budgivare snart får tillgång till en gpu.