Permalänk
Medlem

Sitter fast i kabelhärva.

Hej är i stort behov av någon som kan det här.
Sitter med 6 st phanteks Drgb fläktar som jag vill få ljuset att snurra på . Fick till mig att jag behövde en rgb splitter för att få det att fungera. Men nu har jag kopplat i olika scheman för mitt chassi men samma sak händer alla fläktar går men ingen RGB jag har 4st 120 fläktar och 2 st 140 fläktar samt en fläkt med 4 pins rgb till lilla systemet. Allt sitter i ett phanteks Enthoo 719. Och nu har jag försökt men får det inte att fungera någon som har tips på kopplings schema. Vore så himla glad om jag fick det att fungera .

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogCore:

Hej är i stort behov av någon som kan det här.
Sitter med 6 st phanteks Drgb fläktar som jag vill få ljuset att snurra på . Fick till mig att jag behövde en rgb splitter för att få det att fungera. Men nu har jag kopplat i olika scheman för mitt chassi men samma sak händer alla fläktar går men ingen RGB jag har 4st 120 fläktar och 2 st 140 fläktar samt en fläkt med 4 pins rgb till lilla systemet. Allt sitter i ett phanteks Enthoo 719. Och nu har jag försökt men får det inte att fungera någon som har tips på kopplings schema. Vore så himla glad om jag fick det att fungera .

Lyser det något ÖHT?
Vad har du för något mobo?

Permalänk

Vad har du för moderkort?

vilka RGB standarder har moderkortet stöd för?

finns vad jag vet iaf 2 typer av RGB standard som används

A-rgb (3pin connector leds drivs med 5V rätt säker på att det är denna standard fläktarna kör)
J-rgb (4 pin connector leds drivs med 12V)

Bild bara exempel på de olika kontakterna men vilken av dem har du på ditt moderkort?

och de är tyvärr inte enkelt konverterbara mellan varandra då den ena pratar analogt och den andra digitalt om du endast har en J-rgb header på moderkortet behöver du en aktiv översättare t.ex.
https://www.webhallen.com/se/product/310377-Deepcool-Converte...

men dessa "översättare" verkar inte direkt vimla med på nätet och denna är den enda jag vet om och verkar vara svår att få tag i nu mer.

och vi får hoppas att du inte anslutit led kontakterna till nånting som matar dem med 12V för då är eventuellt ledsen döda nu.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows