Permalänk
Medlem

Råd Lenovo Thinkbook

Hej
Hoppas på lite råd nu när jag behöver en ny dator och vill ha en 15,6 tummare
Hittade denna:
https://www.datagrottan.se/lenovo-ts-tb-15-g2-r54600u/cat-p/c...
Så till mina funderingar:

Mycket M.2 varianter finns det, skulle denna fungera i den lediga "slotten"?
www.ebay.com/itm/273411128729?hash=item3fa892bd99:g:MXsAAOSwt...

4 + 4 GB RAM, vad hander om man känner att man behöver mer, kan man helt enkelt byt upp sig till en 8 GB modul av samma typ, och få totalt 12(4 + 8)?

Skall främst användas till mail, Word och jag kör mycket Excel, utöver det lite film tittande samt något enklare spel. inget foto eller film redigerande.

Tacksam för återkoppling och även förslag på annan produkt i samma prisklass?

//Linus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusson:

Hej
Hoppas på lite råd nu när jag behöver en ny dator och vill ha en 15,6 tummare
Hittade denna:
https://www.datagrottan.se/lenovo-ts-tb-15-g2-r54600u/cat-p/c...
Så till mina funderingar:

Mycket M.2 varianter finns det, skulle denna fungera i den lediga "slotten"?
www.ebay.com/itm/273411128729?hash=item3fa892bd99:g:MXsAAOSwt...

4 + 4 GB RAM, vad hander om man känner att man behöver mer, kan man helt enkelt byt upp sig till en 8 GB modul av samma typ, och få totalt 12(4 + 8)?

Skall främst användas till mail, Word och jag kör mycket Excel, utöver det lite film tittande samt något enklare spel. inget foto eller film redigerande.

Tacksam för återkoppling och även förslag på annan produkt i samma prisklass?

//Linus

Jag köpte 14-tumsvarianten med AMD R5 5500U och R7-GPU i juni på elgiganten för 4990-
Snabbare CPU (6C/12T) men lite mindre skärm. Bara win home, ska skaffa £2-pro-licens på ebay, har bara inte kommit för mig än..

Blåste dock burken det första jag gjorde med rent win10. All bloat borta.

Den lediga nvme-slotten verkar vara av den korta varianten. Jag får skaffa ett ifixit-kit, för burken är svåröppnad annars. Hjälper inte att bara skruva bort skruvarna. Du kan hitta servicehandboken på Lenovo.com.