Youtube lanserar Premium Lite

Permalänk
Medlem

Låter bra! Jag har haft Premium länge men youtube music är något som jag inte använder så detta låter som något jag kommer hoppa på.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Om jag är inne på Youtube, trycker på kontoknappen längst upp till höger och väljer "Purchases and memberships", så kommer jag in på "Offers from Youtube"-sidan där de erbjuder gratismånad för Premium och Music. Väljer jag då "Learn more" kommer jag in på en sida där jag kan aktivera Premium men med texten:

" Prices start at SEK 69.00/month
We'll remind you 7 days before your trial ends
Recurring billing • Cancel at any time "

Men det kanske är studentkontot de syftar på då den har samma pris som Lite. Inte klickat längre än så. Men efter @xSean145 intryck får det bli att prova Premium känner jag.

Är så konsigt, jag får inte ens tillgång till Youtube Music sidan
Var ett jävla mysterium att lyckas få tag i det här erbjudandet. Undrar fortfarande om man ska orka testa tipset som gavs tidigare, dvs säga upp nuvarande och teckna nytt via Apple för 149:-/månad. Säga upp det och testa, sett att det funkat för några tydligen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

"Det här erbjudandet är inte tillgängligt. Hantera ditt konto genom att öppna Konto > Köp och medlemskap."

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyLO:

"Det här erbjudandet är inte tillgängligt. Hantera ditt konto genom att öppna Konto > Köp och medlemskap."

Yep, är det många verkar få upp. Vet inte riktigt vad den korrekta lösningen är, för folk har ju uppenbarligen fått till det.,

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig betala till den jätten, kör Ublock tills det slutar fungera.
När adblocks inte fungerar längre så lär jag överge youtube.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Fixa buffringsproblem istället. Går sjukt långsamt.

Har du testat att använda Googles Public DNS? https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using
8.8.8.8
8.8.4.4

Tror den är snabbast av de jag testat

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Fixa buffringsproblem istället. Går sjukt långsamt.

Videoanhancer eller annat som blockerar annonser brukar ställa till det. Du har möjligen inte NaO som ISP?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har du testat att använda Googles Public DNS? https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using
8.8.8.8
8.8.4.4

Tror den är snabbast av de jag testat

Skrivet av yrfhar:

Videoanhancer eller annat som blockerar annonser brukar ställa till det. Du har möjligen inte NaO som ISP?

@Lorault är inte ensam om problemet. Det är många som har haft problem stora problem med Youtube sista tiden. Här är en tråd om problemet. Jag har varit förskonad mot problemen än så länge.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

@Earbuds är inte ensam om problemet. Det är många som har haft problem stora problem med Youtube sista tiden. Här är en tråd om problemet. Jag har varit förskonad mot problemen än så länge.

Ok. För mig så verkar det funka än så länge Telia 100/100 hos mig

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Fast piratkopiering är stöld även om du inte förstår det.

Nej. Blir du tagen för piratkopiering så kommer du inte bli åtalad för stöld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ratbongo:

Nej. Blir du tagen för piratkopiering så kommer du inte bli åtalad för stöld.

Om du hade läst tråden så är missförståndet utrett där jag hade tolkat det som att den som skrev det menade att det inte var brottsligt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ceogar:

Kollar ganska ofta på Smarter every day och Veritasium för exempel. Kan vara värt att lägga pengar på för slippa reklam.

Okej... jag har aldrig hört talas om dem... Jag var tvungen att söka på vad det var

Skrivet av UndaC:

En del gaming, mycket teknik och mjukvara, väldigt många retro-kanaler, vetenskap, historia etc
Mycket av det innehållet jag tittar på har inte ens i närheten av motsvarigheter på andra plattformar oavsett om vi pratar hemsidor eller streamingtjänster etc.

ahaa... Det enda jag kommer att tänka på är väl the gadget show som går på tv10 nattetid... Det har du säkert sett någon gång om du gillar teknik
Vetenskap är väl vetenskapens värld eller dokumentärer på kunskapskanalen, samt på förmiddagarna Forum på kunskapskanalen.. men det finns ju att se på UR-play oxå Så det finns ju andra plattformar.. även om de anses väldigt föråldrade nu 2020talet

Skrivet av andreas_dock:

Jag konsumerar i mångt och mycket samma saker som @UndaC skriver om, och framför allt så gör jag det innan jag skall sova, liggande i sängen och kollades på en Apple TV -enhet.
Eller så sitter man med mobilen nånstans när det är lite dötid utav någon anledning, eller när man bara vill ”zone’a ut en stund”.

Så Youtube för mig är mycket i handhållet format eller i sängen - varvid det också skall vara enkelt. Att ha dator med kabel är 2000-tal. Sådant är omständigt när man har smidigare lösningar att tillgå. Även om det må kosta lite.

Det är ju reklamen jag vill slippa, och är det enkelt sett till en relativt liten kostnad, så kommer jag nyttja det istället för att ”krångla”.

ajabaja fy på dig
Man ska inte interagera med data/smartphone/paddor minst en timma innan man går o lägger sig... det är vetenskapligt bevisat att man får bättre sömn om man inte håller hjärnan aktiv sista timman... samt man sover ännu bättre om man låter sin smartphone ligga i rummet bredvid än i sovrummet... Förr pratade de om blått ljus, men nu har ju tekniken fattat galoppen, så det går att sätta på nattläge eller vad de kallar det... Jag har inga sådana prylar själv.... jooo min tv har sådant filter som sänker det blåa ljuset

.

För personlig del kikar jag aldrig på youtube.... Det händer några få gånger/år att någon skickar mig en youtubelänk som de vill att jag ska kika på.... och 3 av 10 gånger kikar jag på länken jag får..
Jag har enbart tv/video/play kanaler för underhållning... film och tv serier.. Föreläsningar brukar jag ibland se på via UR ett tiotals gånger om året eller uppe på universitetet någon gång om året typ... samt det har hänt att jag åkt på IT konvent några gånger för att bli lite up to date
För övrigt läser jag mest när jag vill uppdatera mig på något specifikt område.

Så youtube grejen har jag aldrig förstått... Det var därför jag undrade vad ni såg på för att det ska vara värt att betala för att slippa reklam
Frågar man inte, så får man ju inget veta.... heter det ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyLO:

"Det här erbjudandet är inte tillgängligt. Hantera ditt konto genom att öppna Konto > Köp och medlemskap."

Jag fick också det här, med aktiv premium-prenumeration.

Avslutade den, och den gick ut igår - men får fortfarande samma meddelande om att Premium Lite inte är tillgängligt för min inloggning.

Känns som ha blivit Thanos snäppt 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Fixa buffringsproblem istället. Går sjukt långsamt.

Saknar gamla goda tiden då man kunde se och låta hela videon buffra . Nu verkar den ju inte buffra något alls , om du stannar videon. Vissa videos tar år att ladda efter man klickat in sig på dem

Permalänk
Skrivet av tsvenson:

Jag fick också det här, med aktiv premium-prenumeration.

Avslutade den, och den gick ut igår - men får fortfarande samma meddelande om att Premium Lite inte är tillgängligt för min inloggning.

Känns som ha blivit Thanos snäppt 🤔

Gjorde precis som du. Sade upp premium, lät tiden gå ut. Och testade. Men får även jag samma meddelande fortfarande. Nu blir det absolut inge mer pengar till youtube förens det fungerar. Blir ju sur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterAndyPandy:

Gjorde precis som du. Sade upp premium, lät tiden gå ut. Och testade. Men får även jag samma meddelande fortfarande. Nu blir det absolut inge mer pengar till youtube förens det fungerar. Blir ju sur.

Att vi är rätt många här som har drabbats av samma sak, säger mig ett det troligen beror på att Premium Lite förmodligen inte har rullats ut till alla än. Vi förlorade slantsinglingen i omgång ett ☹️

Förhoppningsvis blir det vår tur före vi blivit tokiga från alla annonsavbrott...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsvenson:

Att vi är rätt många här som har drabbats av samma sak, säger mig ett det troligen beror på att Premium Lite förmodligen inte har rullats ut till alla än. Vi förlorade slantsinglingen i omgång ett ☹️

Förhoppningsvis blir det vår tur före vi blivit tokiga från alla annonsavbrott...

Vad händer om du går in på: http://www.youtube.com/premiumlite ?
För mig gick det att nedgradera då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberSpace:

Ser inte poängen, annonsblockerare är gratis. Missar jag något?

Du får gärna tala om hur jag fixar det på min TV.

Permalänk
Medlem

Har du något tipps för oss med LG WebOS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av paperboy:

Vad händer om du går in på: http://www.youtube.com/premiumlite ?
För mig gick det att nedgradera då.

Har testat den där länken sjuttioelva gånger, får detta meddelande varenda gång.
Denna ruta först:

Sen denna:

Fattar fan inte hur man ska gå tillväga.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag ska testa det här magiska adblocker som folk här talar så fint om. Om inte det duger så är Lite definitivt vad jag kommer köpa

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har testat den där länken sjuttioelva gånger, får detta meddelande varenda gång.
Denna ruta först: https://i.imgur.com/MrBcyk1.png
Sen denna: https://i.imgur.com/nTFotHj.png
Fattar fan inte hur man ska gå tillväga.

Har du provat klicka på Hantera medlemskap v i den andra bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av paperboy:

Vad händer om du går in på: http://www.youtube.com/premiumlite ?
För mig gick det att nedgradera då.

Får bara meddelande om att det inte är tillgängligt.

Bara å vänta en tid, så blir det nog min tur.

Annonserna är störande, men samtidigt en påminnelse om hur lite 69kr är för både slippa dom och få en så mycket bättre upplevelse från alla grymma kanaler jag prenumererar på. Motsvarar ju bara en hygglig bärs på krogen 🤪

Permalänk
Medlem

Yepp

Skrivet av tsvenson:

Har du provat klicka på Hantera medlemskap v i den andra bilden?

Yes, ingen skillnad.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Yes, ingen skillnad.

Vilka val får du upp där?

I din bild så ser det ut som att du ska kunna välja Lite

Jag får premium, familjer och student där. Du borde också få Lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsvenson:

Vilka val får du upp där?

I din bild så sätt det ut som att du ska kunna välja Lite

Jag får premium, familjer och student där. Du borde också få Lite.

Kan bara välja mellan familjeprenumeration för 179:-

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kan bara välja mellan familjeprenumeration för 179:-

Fascinerande hur olika valen verkar vara inom Sverige!

Då har jag tyvärr slut på idéer lösa för dig.

Permalänk
Medlem

I en ny browser med mobilen på 4G lyckades jag se http://www.youtube.com/premiumlite men när jag valde det och loggade in med mitt konto försvann det igen och jag blev redirectad till den vanliga premium igen.

Har nu installerat YouTube Vanced på mobilen och Smart Tube Next på TVn så kommer iaf. inte att hoppa på vanlig premium igen och fungerar det tillräckligt bra kanske jag tom. skippar lite om jag någon gång ens får möjlighet att beställa den. Googles sega utrullningar gör helt klart att de är på väg att tappa en betalande kund...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsvenson:

Får bara meddelande om att det inte är tillgängligt.

Skrivet av RVX:

Har testat den där länken sjuttioelva gånger, får detta meddelande varenda gång.

Det verkar som att det verkligen är begränsat till vissa prenumeranter då. När jag klickade på knappen på sidan där (som hette "Beställ" eller liknande, inte "Hantera") behövde jag bara logga in med mitt Google-konto sen fick jag en bekräftelse på att medlemskapet var bytt till Premium Lite, jag kom aldrig in till Hantera prenumerationer-sidan.

Permalänk
Medlem

Jag har kört youtube premium och music sedan det kom i familjeabonnemang. Fungerar perfekt. Känns mer seriöst än adblock och det gäller även på mobilen. Men förstår att många kommer nedgradera som inte använder music.