Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Veckans fråga: Har din dator RGB-belysning?

Permalänk
Avstängd

Jag har RGB på grafikkortet men det är inte aktivt. Annars har jag blått bakgrundsljus på tangentbordet och musen.

Permalänk
Medlem

Det enda som lyser på min dator är on/off-knappen - och skärmen förstås

/ B

Permalänk
Medlem

Har de på grafikkortet. Rtx 2070 haha.

I början när rgb blev vanligt tyckte jag de var lite töntigt. Men nu tycker jag de är rätt coolt.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Jepp.
RGB på moderkortet, ram, gpu och fläktar.
Allt i Nvidia grönt statiskt sken, och GPU'n har Gefore RTX i grönt lysandes.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Det lustiga är att jag har ganska mycket rgb grejer, men det är mer för att det är svårt att komma undan snarare än att jag aktivt jagat efter det (jag gör inget försök att aktivt undvika det heller). Enda produkten jag aktivt valt att ha rgb på är mina hörlurar som jag har med mig på nattpromenader - så att jag syns bättre i mörkret.

Däremot med vetskapen om att många av mina komponenter skulle ha rgb som feature, så valde jag att köpa ett chassi med mörktintad glasruta, och jag får erkänna att jag faktiskt gillar det djupa dämpade skenet detta ger. (Kan inte tänka mig att ha en klar ruta längre.)

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk

Har inte läst alla kommentarer, men många som skriver verkar rata RGB. Självklart har jag RGB i burken. 😄

Brukar ofta ha allt på rött vilket jag tycker är behagligt i mörkret.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Rekordmedlem

Självklart ... Och lika självklart är den avstängd
Är bara dioden vid nätverksporten som blinkar och nån led som visar att strömmen är på.
Men eftersom det går att slå på discobelysningen och bli bländad av allt trams så röstade jag ändå ja även om jag inte vill ha några onödiga ledar i gång.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Självklart ... Och lika självklart är den avstängd
Är bara dioden vid nätverksporten som blinkar och nån led som visar att strömmen är på.
Men eftersom det går att slå på discobelysningen och bli bländad av allt trams så röstade jag ändå ja även om jag inte vill ha några onödiga ledar i gång.

Samma här.

Frågan är felställd. Även om man HAR, kanske man helst skulle ha den avstängd.

EDIT: Äsch. Skulle läst anvisningarna till frågan. Men jag vidhåller att frågan är felställd, och kommer generera massor av felträffar på RGB-sidan. /EDIT

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Japp, men inte avsiktligen.

Köpte ett Lian Li O11D Mini av flera anledningar, främst storlek och kylningskapacitet, och även om glaset inte var något jag egentligen ville ha så är det väldigt praktiskt att kunna se att allt står rätt till där inne och att det inte börjat byggas upp dammlager.

Att moderkortet, minnena och grafikkortet råkar vara fullsmetade med RGB-led:ar visade sig faktiskt vara praktiskt - jag kör dem i statiskt helvitt på max ljusnivå och därför blir det extra lätt att se att allt står rätt till där inne. Lite mysigt är det också.

Visa signatur

5950X, 3090