Quiz: Mobiltelefoner från förr

Permalänk
Medlem

Trodde lätt jag skulle ta alla där...

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Hah se där ja

Permalänk
Medlem

Helt ok, ägde både 6110 och w810

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Hade 6110 varit med som svarsalternativ så hade det kanske kunnat ansetts som rätt svar. Rent tekniskt var den nog tillgänglig före 5110. Men som svarsalternativ fanns inte 6110 utan 6610

Nu hänger jag inte med? Jag sa ju att quizzet hade fel, att det inte var 6610?

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg att Fast-port kontakterna gick sönder, tror inte en enda av mina gjorde det. Dock kommer jag ihåg att jag alltid lyckades sätta de lite snett.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Mitt resultat: 6/9.

Kommer inte ihåg att Fast-port kontakterna gick sönder, tror inte en enda av mina gjorde det. Dock kommer jag ihåg att jag alltid lyckades sätta de lite snett.

Håller med! Ingen gick sönder men dem satt oftast snett först xD

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 Moderkort: Asrock z370 Gaming-ITX/ac CPU: Intel i7 8700 Kylare: Noctua NH-L12 + NF-A12x15 Minnen: 2x8GB Ballistix Elit @ 3466MHz PSU: Corsair SF600 v2 GPU: EVGA GTX 1080 Ti SC2 SDD: Samsung 960 EVO 250GB NVMe + Samsung 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Tänkte fel på Snake.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Inte visste jag att jag hade såpass bra koll på gamla telefoner.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Avstängd

Märks man är gammal....

Permalänk
Medlem

Hm 🤨 gissade på ungefär hälften, kanske ska ta och köpa en Triss idag!

Permalänk
Medlem

Hmm chansade på kontakten men de andra kunde jag, tror det beror på att man var tvungen att läsa på om mobiler då det begav sig, de var ofta väldigt nischade.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk
Permalänk
Medlem

Var nog mitt bästa quiz hittills, men hade lite flyt på några också

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem

Svag start men lyckades dra in några poäng ändå.

Utdragbar antenn borde göra en comeback!

Permalänk
Medlem

Åkte dit på första telefonen med Snake. Aldrig varit Nokia fanboy.

Permalänk
Hjälpsam

Whoopsie, var ju trots allt med på den tiden, men lade lite fokus på beteckningarna. Hade rätt på TYTN II i alla fall, hade en sådan

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

För en gångs skull går det bra för mig i ett quiz! Tack för alla roliga quiz hittills, fortsätt med fler!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morax:

Mitt resultat: 8/9.

Åkte dit på första telefonen med Snake. Aldrig varit Nokia fanboy.

Var nära på att åka dit på den jag med, men man behöver väl inte vara "fanboy" för att veta svaret?

Permalänk
Medlem

Kul när man har ägt en del av dessa telefoner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Tänkte samma, sitter nu på fråga 3 vilket är just denna frågan.

Med tanke på att Snake följde med 3210 med vilket är THE INDESTRUCTIBLE (Inte 3310 som internet verkar tro).

3210 var verkligen något nytt när den kom, till utseendet framför allt men också möjligheten att exempelvis ha sin egen operatörslogga. Och den var hållbar men inte oförstörbar, jag dödade min genom att tappa den i en vattenkanna. Hajfenan däremot var i princip oförstörbar, men hade förstås andra brister. En kollega till mig tappade en från tre-fyra våningar upp ner på en bil, det enda som hände var att klockan började gå något fel.

Permalänk
Medlem

Första quizet jag inte behövde chansa på mer parten av frågorna.

Permalänk
Medlem

Man har tydligen varit med en tid

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Eftersom jag aldrig varit särskilt intresserad av olika mobiltelefonmodeller hoppar jag över denna quiz.

Permalänk
Skrivet av jawik:

Jag var helt säker på att "utdragbar antenn" inte var rätt svar på fråga 1 då många mobiler före Fizz hade utdragbar antenn. Till exempel Motorola MicroTAC och alla kopior av den. (MicroTAC kom 1989 i analogt format och som GSM 1994).

Min första mobiltelefon var en kopia av en MicroTAC. Kommer inte ihåg vilket märke det var, men inköpt i början av 90-talet. Med utdragbar antenn.

Haha, min första var också en MicroTac (dock var den ju inte det minsta micro, riktig tjockis med originalbatteriet i vilket fall), men det var en riktigt bra lur back in those days tyckte jag)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem

Innebär detta att man är.. gammal?

Permalänk
Medlem

7/10, åtminstone två var lucky guesses. Klarar de uppenbara (hajfenan, Snake, osv), men så fort det bli lite mer specifikt skiter det sig. Detta var inte min grej

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!