Permalänk
Avstängd

iPhone 12 pris

Kommer priset på iphone 12 sjunka dagen 13 kommer ut eller tar det längre tid än så?

Permalänk
Medlem

Är ju ingen som vet annat än Apple. Allt vi kan göra är att spekulera.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Jag tror de max brukar sjunka typ 2000 kr eller liknande.

Tror dock att operatörerna brukar köra lite erbjudanden på telefonerna för att bli av med så många som möjligt innan release också. Kan vara något jag bara fått för mig, men det känns ju väldigt rimligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Full:

Jag tror de max brukar sjunka typ 2000 kr eller liknande.

Tror dock att operatörerna brukar köra lite erbjudanden på telefonerna för att bli av med så många som möjligt innan release också. Kan vara något jag bara fått för mig, men det känns ju väldigt rimligt.

Så egentligen är det bäst att köpa 12:an precis dagarna innan typ?

Permalänk

Vad jag kan minnas så brukar Appleprylar ej sjunka i pris före nästa version kommer. Det är därför många rekommenderar att kolla in https://buyersguide.macrumors.com/

Exakt samma sak gäller egentligen alla produkter, där skillnaden är att andra datateknikprylar ofta sjunker i pris innan. Så visst man får en hårdvara som inte är det senaste, men man betalade ej heller fullpris.
De rykten jag har hört om "iPhone 13" (då 13 är ett otursnummer kanske den heter annat)
Så 120Hz variabel uppdateringsfrekvens, mindre flärp, bättre kamera och sedan såklart bättre cpu.
De 3st första sakerna beroende på hur det blir kan göra telefonen mycket bättre, så avvakta och se. I vilket fall lär iPhone 12 inte bli dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Så egentligen är det bäst att köpa 12:an precis dagarna innan typ?

Jag tror det är svårt att säga när det egentligen är allra bäst.

Har du tänkt att köpa telefonen rakt av? Köp när 13 har släppts.

Ska du ta det genom ett abonnemang? Då kan du nog ta den på första bästa "specialerbjudande".

Här kan du se till exempel att Tre har en kampanj där en vanlig iPhone 12 64gb kostar 7920 kr med delbetalning (exklusive själva abonnemanget)

https://global.techradar.com/sv-se/deals/basta-erbjudandena-p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vad jag kan minnas så brukar Appleprylar ej sjunka i pris före nästa version kommer. Det är därför många rekommenderar att kolla in https://buyersguide.macrumors.com/

Exakt samma sak gäller egentligen alla produkter, där skillnaden är att andra datateknikprylar ofta sjunker i pris innan. Så visst man får en hårdvara som inte är det senaste, men man betalade ej heller fullpris.
De rykten jag har hört om "iPhone 13" (då 13 är ett otursnummer kanske den heter annat)
Så 120Hz variabel uppdateringsfrekvens, mindre flärp, bättre kamera och sedan såklart bättre cpu.
De 3st första sakerna beroende på hur det blir kan göra telefonen mycket bättre, så avvakta och se. I vilket fall lär iPhone 12 inte bli dyrare.

Grym sida. Känns som att den särskilt känns nödvändig om man ska köpa en iPad. Alla iPad-modeller och när de släppts har man ju absolut ingen koll på