Doppresent som ska öppnas på 18-årsdagen

Permalänk

Doppresent som ska öppnas på 18-årsdagen

Hallå i huset!
Jo, det är så att en släktings grabb ska få ett gäng presenter av släkt och vänner vid sin namngivning.
Kruxet är att de ska öppnas först när han fyller 18 år.
Just nu skriver jag en liten skojig text om livet idag och framtidsvisioner, men behöver ju få med något materialistiskt
Har ni några tips?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

En telefon hade varit kul att slänga in där, om man har någon liggandes

Personligen har jag t.ex. en Galaxy S10 som jag hade slängt in.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Hedersmedlem

Vin, whisky, rom, öl som tål lite lagring?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Vin, whisky, rom, öl som tål lite lagring?

Var min första tanke också.

Annars kanske ett (väldigt hållbart) minneskort med lite olika cryptovalutor som är billiga idag men förhoppningsvis dyrare i framtiden?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Släng in 100 dollars sedel och skriv vad dagens värde är i Kronor.
När han är 18 så kommer han fråga dig "Vad är dollar och kronor? Kan jag växla det mot DOGE-krones?"

Permalänk
Medlem

Bitcoin

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Var min första tanke också.

Annars kanske ett (väldigt hållbart) minneskort med lite olika cryptovalutor som är billiga idag men förhoppningsvis dyrare i framtiden?

Bättre att bara skriva ner seed/privata nycklar på ett papper. Håller nog bättre. Skriva det i två ex ena med blyerts andra med arkivbläck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Bättre att bara skriva ner seed/privata nycklar på ett papper. Håller nog bättre. Skriva det i två ex ena med blyerts andra med arkivbläck.

Iallfall något som man har backup på utifall. SD kort och usb är inte så hållbart över tid.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Musikälskare

Crypto som några andra har nämnt!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Donhoz:

Släng in 100 dollars sedel och skriv vad dagens värde är i Kronor.
När han är 18 så kommer han fråga dig "Vad är dollar och kronor? Kan jag växla det mot DOGE-krones?"

Lol'd

Tack för alla fina förslag, hörrni! Ska se vad jag kan dra ihop!

Permalänk
Avstängd

Sockar, underkläder och t-shirts. När bankerna kollapsar (som cryptograbbarna hoppas kommer hända) kommer det vara hårdvaluta.

Permalänk
Skrivet av Meathim:

Sockar, underkläder och t-shirts. När bankerna kollapsar (som cryptograbbarna hoppas kommer hända) kommer det vara hårdvaluta.

De måste nog plastas in eller något i så fall för att inte mögla. Hm. Svårt att försöka sia 18 år framåt och vad ungen kommer behöva, eller vad vi runtom tycka är en bra grej

Permalänk
Medlem

Vad du än väljer att ge så måste du gräva ner det och göra en skattkarta! Fatta vad coolt med en 18 år gammal karta och nedgrävd burk?

Glöm inte plast runt burken bara.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3