Ta fram egen SSL & TLS?

Permalänk
Avstängd

Ta fram egen SSL & TLS?

Jag har ett par köpta domäner men SSL (krypteringscertifikat(?)) verkar vara något som man måste köpa till.

Frågan är om det inte går att "bara" ta fram egen SSL-krypteringsnyckel på sina hemsidor för att få det gröna låset vid webbadressen?

Mina domännamn kommer endast ha "landing pages" som länkar till Patreon och sociala medier, och inte vara några hemsidor med massa underlänkar.

Så går det att slipa fram eget SSL eller måste man pröjsa för det för att man ska få gröna låset så Google tar med ens sökresultat? (Dessutom får ju användare varningar numera i webbläsare om de besöker hemsidor där gröna lås saknas)

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det behöver inte kosta en spänn, https://letsencrypt.org/sv/
Man kan absolut ha "självsignerade" cert, men ingen kommer lita på dom och varningarna bestå i besökarens browser.

Permalänk
Vila i frid

T.o.m. min host ONE.COM kör med LetEncrypt per automatik på mina sajter. Inget jag behöver bekymra mig om att förnya.