Sony snålar in på kylningen i Playstation 5

Permalänk
Medlem

Råvarupriserna har ju gått upp som satan också så det är kanske därför?

Permalänk
Medlem

Tror det påverkar prestandamässigt och maskinmässigt - ingenting.
Sony är för stora för att göra något dåligt när det går så bra.

Men man ska inte vara naiv. Det kan ju gå åt fanders med men jag tror inte det.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doedsjollan:

Jag fick hem en PS5 ifrån webhallen förra veckan. Då med den nya serien kylare CFI-1116A
Definitivt mer högljutt än testkitsen vi har på jobbet eller mitt Xbox Series X.

Har också ett störigt visslande under både last och idle.

Spelade in detta med telefonen
https://youtube.com/shorts/rC9v0ZlCWWc?feature=share

https://youtube.com/shorts/gSBSC34F39k?feature=share

Har dock sett andra videos med samma fel som är 6+ månader gamla och verkar vara relaterat till en viss typ av fläkt.

Dåliga fläkten, dåliga kylaren. GG

Det där är ufoljudet, Nidecfläkt. Alla med Nidec låter så.

Skicka på reparation. Jag fick en ny konsol med Delta. Tycker inte man ska acceptera detta för en så dyr produkt.

Edit: Du kommer troligen inte slippa coil whine dock, verkar gälla alla eller nästan alla PS5.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk

Spännande utveckling ändå. Tror ju att de flesta av oss är glada att de försöker åtgärda de högljudda playstationenheter a. Förhoppningsvis gör de inte bort sig.

Permalänk
Medlem

848g

https://www.frostytech.com/articles/2144/index.html

755g

https://www.inet.se/produkt/6308824/noctua-nh-u12s

Vilken kyler bättre? Jag menar bara att inte allt handlar om vikten på en kylare. Kanske drar chippen mindre pga förbättringar i tillverkning? Eller bara bättre toleranser på mogen tillverkning. Eller så har de bättre egenskaper på kylaren trots att den väger mindre, till exempel luftflöde eller överföring... allt är inte vikt

Permalänk
Medlem

Då får man skippa att köpa en PS5 om det är någon underlägsen version som är den enda som säljs nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Det verkade ju dock som de gjort förändringar av fläkten, gissningsvis för att flytta mer luft då de använt en mindre kylfläns.
Hoppas de lyckas göra en uppföljningsvideo där de någorlunda lyckas mäta chip temperaturen.
Du har antagligen rätt i att APU:n går varmare (svårt och se något annorlunda, ens med en mer effektiv fläkt)

Dock kan det ju vara så att första kylaren vart överdimensionerad. APU:n kan ju potentiellt fortfarande köras "In spec" även om den är någon/några grader varmare.

Den väsentliga frågan är ju egentligen; om du som slutanvändare märker någon skillnad?
Dvs, slänger man på det mest krävande ps5 spelet på de 2 konsolerna, har de samma prestanda och ljudnivå under en lång spel session?
Om den "nya" lösningen flyttar mer luft som är varmare, så kanske det även beror på hur instängt den är, kan vara knepigt att göra ett sånt test rättvisa.

Tur man har en tyst 10xx model

Fläktarna diffar I'd 10xx modellen, sett folk som öppnat sina maskiner vid lanseringen och haft båda typer av fläktar vore intressant att byta fläktarna mellan enheterna för att se om den i sig gör någon större skillnad. Min 10xx är verkligen tyst, skivläsaren som surrar ibland men de e så lugnt så iofs är nog miles morales det tyngsta jag spelat på den, kanske finns "bättre" spel att testa maskinen med 🤔

Permalänk
Medlem

Ahhhggaaaa, vem fn bryr sig?? Det viktigaste är att den är tyst och att komponenterna håller sig inom specifikationer, något Sony såklart testat och undersökt. Helt rimligt att inte slösa resurser på en överdriven kylning.

Permalänk
Skrivet av Ridebird:

Det där är ufoljudet, Nidecfläkt. Alla med Nidec låter så.

Skicka på reparation. Jag fick en ny konsol med Delta. Tycker inte man ska acceptera detta för en så dyr produkt.

Edit: Du kommer troligen inte slippa coil whine dock, verkar gälla alla eller nästan alla PS5.

Okej! Ska kontakta webbis imorgon då och be om att få det åtgärdat. Får ordentlig krupp på det där ljudet!
Tack för infon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det är ju fortfarande inte säkert vilken version som är bättre här.

Det vi kan säga utifrån videon i nyheten är att de två konsolerna drar lika mycket effekt. Lika mycket ska kylas av.
Den nya konsolen blåser emellertid igenom luft långsammare i sitt system - och det är därför den luften kommer ut varmare.

Varför den nya versionen nöjer sig med lägre luftflöde vet vi inte riktigt ännu. Kanske är den nya kylaren helt enkelt så mycket bättre utformad att man kan dra ner på storleken på den och samtidigt finns utrymme att dra ner på fläkthastigheten.

Man skulle kunna gissa att mindre kylning ger mer throttling i spel. Eller något sådant. Det har vi emellertid inte stöd för att så är fallet från videon. Det vi däremot kan se är att fläkten verkar behöva jobba mindre på den nya... av någon anledning.

Samtidigt är det mått utifrån enstaka exemplar. Det finns variation mellan exemplaren. Det ska inte underskattas! Svårt att dra allt för långtgående slutsatser.

Men detn nya versionen ser väl egentligen ganska vass ut än så länge ;).
Edit:
Ja eller så kommer vi få se nackdelar av den nya versionens kylning. Jag vet inte ännu. Tror främst vi behöver lite mer information och tester innan vi får en bättre helhetsbild.

Som PC entusiast så är detta direkt motsägelsefullt. Större kylfläns + högre luftflöde = svalare komponenter/bättre prestanda. Som Peps Persson skulle ha sagt "Det är en enkel matematik". Nej jag tror som många redan resonerat att det dels är en prisfråga och dels komponent / råmaterialbrist. Precis som med fläktarna tycker Sony att det är "good enough" gamblar på att det räcker för gemene man. Om 2-3 år kommer vi ha massa utbrända PS5:or men då är garantin slut men Sony har presenterat sin PS5 super med mycket bättre kylning och smalare formfaktor så det är bara att punga ut igen. Win-win for Sony.

Permalänk
Inaktiv

Jag tittar in i min spåkula och ser att detta inte kommer att vara bortglömt inom ett par månader. Någon som minns kondensatorerna under RTX korten? Konsolerna kommer inte att throttla, det är inte det dynamiska frekvenser betyder.

Får se om jag får äta upp detta inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doedsjollan:

Jag fick hem en PS5 ifrån webhallen förra veckan. Då med den nya serien kylare CFI-1116A
Definitivt mer högljutt än testkitsen vi har på jobbet eller mitt Xbox Series X.

Har också ett störigt visslande under både last och idle.

Spelade in detta med telefonen
https://youtube.com/shorts/rC9v0ZlCWWc?feature=share

https://youtube.com/shorts/gSBSC34F39k?feature=share

Har dock sett andra videos med samma fel som är 6+ månader gamla och verkar vara relaterat till en viss typ av fläkt.

Dåliga fläkten, dåliga kylaren. GG

Jag fick också den nya modellen från Webbis förra veckan men kunde jämföra med en annan (vet dock inte om den var ny modell eller inte) och den jag fick från Webbis var definitivt mycket tystar fläktmässigt, dock en hel del coil whine (i tung spelbelastning annars 0) men det har alla som jag förstått det. Tror jag har en NMB fläkt i den. Besviken dock nu när man får reda på att de har snålt in på kylflänsen...

Permalänk
Medlem

Väntar på en väl insatt person går igenom och gör riktiga jämförelse mer än att kolla vikt och temperatur på luft från utblås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Väntar på en väl insatt person går igenom och gör riktiga jämförelse mer än att kolla vikt och temperatur på luft från utblås.

Tror faktisk att Sony har gjort den jämförelsen och dom kom fram till att det kommer att fungera utmärkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Historisk så brukar Sony släppa en riktigt bra version av sin konsol. När alla recensenter sagt sitt om hur bra och tyst den är så börjar de sakta men säkert spara in på olika saker vilket bland annat försämrar volymen. Tråkigt att de gör så.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BengaBang:

Tror faktisk att Sony har gjort den jämförelsen och dom kom fram till att det kommer att fungera utmärkt.

Ser du inte vitsen med att granska en produkt? Med det synsättet hade inte soppan med Gigabytes nätagg upptäckts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ser du inte vitsen med att granska en produkt? Med det synsättet hade inte soppan med Gigabytes nätagg upptäckts.

Vist ska man granska saker men med fakta. Hur gick det tex med alla RTX kort som hade ”fel” sorts kondensatorer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kvalitén på fläktarna för PS5 varierar en hel del, en del låter rätt illa. Infästningen tveksam också. Men så var det även med PS4/Pro.

Kan så vara. Har inte märkt något sådant alls från mitt PS5. Där är det snarare Disk-läsaren och ibland surr från nätagget som gör ljud.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Kan så vara. Har inte märkt något sådant alls från mitt PS5. Där är det snarare Disk-läsaren och ibland surr från nätagget som gör ljud.

Det var tre olika fläktar i lanseringsnodellerna, rent slumpmässigt vad man fick. En bra modell låter egentligen inget men långt ifrån alla modeller är så. Hade gärna sett att Sony sålde en lite dyrare SKU med komponenter som håller högre kvalitet. Något jag betalat extra för om jag var på jakt efter en ny.

Min PS4 Pro krävde bra ANC för att kunna höra dialogen, hade rejält otur där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Historisk så brukar Sony släppa en riktigt bra version av sin konsol. När alla recensenter sagt sitt om hur bra och tyst den är så börjar de sakta men säkert spara in på olika saker vilket bland annat försämrar volymen. Tråkigt att de gör så.

Den första varianten av PS3 var stor men snygg och byggd som en stridsvagn:

Sedan kom PS3 slim som såg ut såhär och var riktigt nice, fortfarande kvalitetskänsla:

Sedan kom PS3 super slim som mest var plastig och kändes billigt byggd:

Så ja, det ligger nått i va du säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridebird:

Det där är ufoljudet, Nidecfläkt. Alla med Nidec låter så.

Skicka på reparation. Jag fick en ny konsol med Delta. Tycker inte man ska acceptera detta för en så dyr produkt.

Edit: Du kommer troligen inte slippa coil whine dock, verkar gälla alla eller nästan alla PS5.

Innebär inte det en VÄLDIGT lång väntetid att få sin enhet utbytt? Har ingen koll alls men har fått uppfattningen att det är lika jävligt att få tag på en PS5 som en ny GPU just nu.

Det är ju dock ganska subjektivt, inte direkt så att det finns någon materialskillnad alls utöver att mängden plast minskat i takt med att konsolen blivit mindre. Super Slim är dessutom den enklaste att reparera så skulle snarare säga att Sony optimerade designen till det bättre i det fallet.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande o se om man kan installera nya fläkten i gamla modellen
Sa den där Youtuber-killen att den nya blåser sämre verkligen?

Jag tror jag har den mycket tysta Delta-fläkten och det florerar 3 olika fläktar i gamla modellen.
https://www.youtube.com/watch?v=UDl6oZoYdp8

Men coil-whine är det som är mest märkbart med PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det var tre olika fläktar i lanseringsnodellerna, rent slumpmässigt vad man fick. En bra modell låter egentligen inget men långt ifrån alla modeller är så. Hade gärna sett att Sony sålde en lite dyrare SKU med komponenter som håller högre kvalitet. Något jag betalat extra för om jag var på jakt efter en ny.

Ja eller hur! Hade varit fantastiskt om de kunde göra en variant med bättre kvalitet likt Corsairs nätagg i de högre serierna.
Men det skulle förvirra konsumenterna och de skulle behöva ta minst 1000kr mer för att verkligen särskilja den som en "onödig" premium produkt men det hade det varit värt om den var ljud-testad i fabrik och garanterade låg ljud-nivå och längre garanti.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FreddeY2K:

Som PC entusiast så är detta direkt motsägelsefullt. Större kylfläns + högre luftflöde = svalare komponenter/bättre prestanda. Som Peps Persson skulle ha sagt "Det är en enkel matematik". Nej jag tror som många redan resonerat att det dels är en prisfråga och dels komponent / råmaterialbrist. Precis som med fläktarna tycker Sony att det är "good enough" gamblar på att det räcker för gemene man. Om 2-3 år kommer vi ha massa utbrända PS5:or men då är garantin slut men Sony har presenterat sin PS5 super med mycket bättre kylning och smalare formfaktor så det är bara att punga ut igen. Win-win for Sony.

Mjaa. Jag vill nog lägga till lite här. Nog för att Sony har sina intressen här med att hålla nere priserna. Så är det säkerligen.

Men.

I videon ser vi att de två olika konsolerna drar ca 230W var. Give or take. Det innebär att de producerar lika mycket värme.
Det spelar ingen roll om värmekällan är 1000 grader från en 230W laser eller om det är 60 grader från en större yta som genererar 230W. Eller något annat.
230W värme kommer konstant ur båda lådorna.
Om båda lådorna använder samma mängd ventilationsluft så kommer luften vara lika varm ur båda.
Såhär fungerar termodynamikens lagar.

Man kan transportera ut värmen med väldigt högt luftflöde. Då blir inte luften som kommer ut särskilt varm. Eller så kan man skicka igenom luft väldigt långsamt och då blir utblåsluften istället varmare.

Så ju långsammare flöde - desto varmare blir utblåsluften.
Värmeeffekt samt mängden luft som passerar är det som avgör hur varm luften är när den kommer ut.

Eftersom att vi vet att de två konsolerna genererar lika mycket värme här - ca 230W var så kan vi vara ganska övertygade om att den konsolen som har varmare utblåsluft också har ett lägre luftflöde.

Är du med mig så långt?

Frågan är varför den nya konsolen har ett lägre luftflöde. Det är en rimlig fråga att ställa. Inte minst när fläkthastigheten regleras efter hur varm konsolens sensorer är. Vi har inte något svar där ännu, men i vanliga fall så går ju fläkten faktiskt lugnare när beräkningschippet inte är så himla varmt. Kanske är det så här också. ATt den nya versionens CPU/GPU inte blir lika varma?

-"Men" säger du då. Det låter ju inte så logitkt. Mindre fläns och bättre kylning. Hur går det ihop sig?
Vi vet inte. Vi vet bara vad vi har för underlag från ovan.
Men vi skulle kunna spekulera.
Hur bra kyler en vattenkylare som inte fått några fläktar på sig - där fläktarna istället sitter monterade på annat ställe i chassit?
Inte helt optimalt va? En faktor till som är relevant är alltså att saker och ting är bra placerade också!

Skulle man kunna tänka sig att version 1 av PS5-kylaren inte var optimalt placerad? Alltså som ett teoretiskt alternativ.
Kanske användes inte hela ytan av flänsen optimalt. Kanske smet exempelvis 20% av luften förbi flänsarna helt och rakt ut utan att kyla av alls. Bara genom att rikta om luftflödet och tvinga all luft att gå genom flänsarna kan man få upp kylförmågan ordentligt. Det skulle kunna förklara att minskad kylfläns och minskad luftmängd ändå kyler bättre. En mer optimerad version där grejer är mer på rätt ställe.

Ja eller så är min spekulation ovan het felaktig. Ovan spekulation är bara ett exempel på när din logik om att "Större kylfläns + högre luftflöde = svalare komponenter/bättre prestanda" inte per se måste stämma.
Det finns flertalet variabler att titta närmre på.

Kanske är det så att man tvingar komponenterna i den nya versionen att gå varmare. Det är inte uteslutet. Vi har heller inget som pekar på att så skulle varar fallet i nuläget. Varmare utblåsluft säger nämligen ingenting om hur varmt processorn går. Det påstås i videon - men det är felaktigt. Hur varmt processorn går gör ingen skillnad för utblåstemperaturen. Det enda som spelar roll är mängden värmeeffekt som konsumeras - och det är 230W. Det här är av relevans att förstå.
Men framförallt så svarar det här inte på varför den nya konsolen kör igenom mindre luft vid samma effektförbrukning.
Ellerhur? Vad är förklaringen till det här?

Vi vet inte ännu. Det vi rimligen kan säga är att det onekligen ser ut som att den nyare varianten verkar klara sig med lägre luftflöde för sin kylning än den äldre varianten. Detta trots att den också verkar ha en kylfläns som väger mindre.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Gör det om vi ser till PS4 har vi inte alls den nedgradering till PS4 slim och PS4 pro och det borde ändå tala mer än PS3 även om värme på PS4 var sämre så har det ju blivit avsevärt bättre till PS5 så att jag skulle inte dra för mycket växlar av den gamla PS3 konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peite:

Ska bli spännande o se om man kan installera nya fläkten i gamla modellen
Sa den där Youtuber-killen att den nya blåser sämre verkligen?

Jag tror jag har den mycket tysta Delta-fläkten och det florerar 3 olika fläktar i gamla modellen.
https://www.youtube.com/watch?v=UDl6oZoYdp8

Men coil-whine är det som är mest märkbart med PS5.

Jag har en med fläkt som låter och det är definitivt värre än coil whinet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Mjaa. Jag vill nog lägga till lite här. Nog för att Sony har sina intressen här med att hålla nere priserna. Så är det säkerligen.

Men.

I videon ser vi att de två olika konsolerna drar ca 230W var. Give or take. Det innebär att de producerar lika mycket värme.
Det spelar ingen roll om värmekällan är 1000 grader från en 230W laser eller om det är 60 grader från en större yta som genererar 230W. Eller något annat.
230W värme kommer konstant ur båda lådorna.
Om båda lådorna använder samma mängd ventilationsluft så kommer luften vara lika varm ur båda.
Såhär fungerar termodynamikens lagar.

Man kan transportera ut värmen med väldigt högt luftflöde. Då blir inte luften som kommer ut särskilt varm. Eller så kan man skicka igenom luft väldigt långsamt och då blir utblåsluften istället varmare.

Så ju långsammare flöde - desto varmare blir utblåsluften.
Värmeeffekt samt mängden luft som passerar är det som avgör hur varm luften är när den kommer ut.

Eftersom att vi vet att de två konsolerna genererar lika mycket värme här - ca 230W var så kan vi vara ganska övertygade om att den konsolen som har varmare utblåsluft också har ett lägre luftflöde.

Är du med mig så långt?

Frågan är varför den nya konsolen har ett lägre luftflöde. Det är en rimlig fråga att ställa. Inte minst när fläkthastigheten regleras efter hur varm konsolens sensorer är. Vi har inte något svar där ännu, men i vanliga fall så går ju fläkten faktiskt lugnare när beräkningschippet inte är så himla varmt. Kanske är det så här också. ATt den nya versionens CPU/GPU inte blir lika varma?

-"Men" säger du då. Det låter ju inte så logitkt. Mindre fläns och bättre kylning. Hur går det ihop sig?
Vi vet inte. Vi vet bara vad vi har för underlag från ovan.
Men vi skulle kunna spekulera.
Hur bra kyler en vattenkylare som inte fått några fläktar på sig - där fläktarna istället sitter monterade på annat ställe i chassit?
Inte helt optimalt va? En faktor till som är relevant är alltså att saker och ting är bra placerade också!

Skulle man kunna tänka sig att version 1 av PS5-kylaren inte var optimalt placerad? Alltså som ett teoretiskt alternativ.
Kanske användes inte hela ytan av flänsen optimalt. Kanske smet exempelvis 20% av luften förbi flänsarna helt och rakt ut utan att kyla av alls. Bara genom att rikta om luftflödet och tvinga all luft att gå genom flänsarna kan man få upp kylförmågan ordentligt. Det skulle kunna förklara att minskad kylfläns och minskad luftmängd ändå kyler bättre. En mer optimerad version där grejer är mer på rätt ställe.

Ja eller så är min spekulation ovan het felaktig. Ovan spekulation är bara ett exempel på när din logik om att "Större kylfläns + högre luftflöde = svalare komponenter/bättre prestanda" inte per se måste stämma.
Det finns flertalet variabler att titta närmre på.

Kanske är det så att man tvingar komponenterna i den nya versionen att gå varmare. Det är inte uteslutet. Vi har heller inget som pekar på att så skulle varar fallet i nuläget. Varmare utblåsluft säger nämligen ingenting om hur varmt processorn går. Det påstås i videon - men det är felaktigt. Hur varmt processorn går gör ingen skillnad för utblåstemperaturen. Det enda som spelar roll är mängden värmeeffekt som konsumeras - och det är 230W. Det här är av relevans att förstå.
Men framförallt så svarar det här inte på varför den nya konsolen kör igenom mindre luft vid samma effektförbrukning.
Ellerhur? Vad är förklaringen till det här?

Vi vet inte ännu. Det vi rimligen kan säga är att det onekligen ser ut som att den nyare varianten verkar klara sig med lägre luftflöde för sin kylning än den äldre varianten. Detta trots att den också verkar ha en kylfläns som väger mindre.

Herre min ge vad mycket text! Mindre yta att transportera ut värme på, lägre fläkt = varmare komponenter (beaktat att allt annat är oförändrat). Med det sagt skulle jag vilja se ett riktigt test (inte en kille som står och mäter utluften med en leksakskamera)! Om Sweclockers kan tänka sig mäta komponenterna kan jag bidra med min PS5:a som är av den nya modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Var det bara jag som fick en relativt tyst PS4 pro? Iofs köptes den dec 2019.

Min vita har jag aldrig upplevt som högljudd.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Hänvisar till mitt inlägg på sida 3.

Jag tycker fortfarande det är väldigt dåligt att publicera med rubriken "Sony snålar in på kylningen i Playstation 5" när det faktiskt SKULLE kunna handla om en uppgradering. En förändring har skett, that's it, är det någon överhuvudtaget som uppmätt temperaturskillnader direkt för påverkad hårdvara och INTE VID UTBLÅSET?

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Innebär inte det en VÄLDIGT lång väntetid att få sin enhet utbytt? Har ingen koll alls men har fått uppfattningen att det är lika jävligt att få tag på en PS5 som en ny GPU just nu.

Nej, det tog 20 dagar från Sony totalt inklusive frakt fram och tillbaka. Sony själva har troligen gott om ersättningsenheter, PS5 har haft rätt mycket problem.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2