PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av TotteTröd:

Mig med. Sitter med Amazons KS nu för att dubbelkolla allt.

Efter 45 min i Amazons KS så har det löst sig! Fan vad gott!

Permalänk
Skrivet av bluemonday:

Jag tillhör dem och har inte skrivit innan men tänkte bidra eftersom jag fått hjälp av forumet. Tror inte på förklaringen som lägger skulden på Posten. Det står på inloggad sida att det kan ha kommit bort. Kundtjänst säger varje gång tekniska problem utan att specificera ytterligare. De säger också varje gång att det kommer inom några dagar.

De krånglar inte, de återbetalar om man vill. Och är generösa med kompensationer. Jag ser heller ingen anledning att misstro vad de säger.

Tekniskt sett verkar de inte kunna hantera logistiken av en vara med så stor efterfrågan och brist.

Ser ingen generell risk i att beställa från Amazon. Men att det aldrig skulle vara några problem med Amazon stämmer inte.

Grejen är den att jag jobbar på PostNord och vi har flera incidenter med att just paket ifrån Amazon , Webhallen och andra ställen har "försvunnit". Ofta är det konsoler, telefoner och annat som har försvunnit från lagret, innan du frågar hur man kan veta vad det innehåller så står det en packsedel på utsidan av paketet som chauffören skall kunna uppvisa vid kontroll. På så sätt vet personalen vad paketen innehåller och oftast så kommer dessa paket "bort".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluemonday:

Jag tillhör dem och har inte skrivit innan men tänkte bidra eftersom jag fått hjälp av forumet. Tror inte på förklaringen som lägger skulden på Posten. Det står på inloggad sida att det kan ha kommit bort. Kundtjänst säger varje gång tekniska problem utan att specificera ytterligare. De säger också varje gång att det kommer inom några dagar.

De krånglar inte, de återbetalar om man vill. Och är generösa med kompensationer. Jag ser heller ingen anledning att misstro vad de säger.

Tekniskt sett verkar de inte kunna hantera logistiken av en vara med så stor efterfrågan och brist.

Ser ingen generell risk i att beställa från Amazon. Men att det aldrig skulle vara några problem med Amazon stämmer inte.

Jag är också en av dessa stackare. Det är till 100% Amazons fel. Det har aldrig kommit något paket till posten. Instämmer dock att kundtjänsten tar en på allvar och bemöter mig bra; men det är frustrerande att de bara kan säga "tekniska fel" utan någon förklaring eller besked om när det löser sig. Jag sitter fortfarande och hoppas att den ska dyka upp till slut (när de blir less på att prata med mig), men kommer fortsätta leta på andra sidor under tiden eftersom det är uppenbart att Amazon inte har någon aning vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Expressen:

Grejen är den att jag jobbar på PostNord och vi har flera incidenter med att just paket ifrån Amazon , Webhallen och andra ställen har "försvunnit". Ofta är det konsoler, telefoner och annat som har försvunnit från lagret, innan du frågar hur man kan veta vad det innehåller så står det en packsedel på utsidan av paketet som chauffören skall kunna uppvisa vid kontroll. På så sätt vet personalen vad paketen innehåller och oftast så kommer dessa paket "bort".

Det är ju intressant. Jag har fått flera nya registreringar av försändelser från Amazon som syns i Postnord-appen, men det framgår aldrig att någon faktiskt hämtas upp. Konstigt att inte Amazon skyller på Postnord om det är Postnords fel?

Permalänk
Skrivet av patronski:

kanske bäst att köpa en DE på nätet som tex amazon och sen avboka din på MM?

Hann inte. Har dessutom 1 på dustin + ginza sen nov förra året men de lär dröja innan man hör nåt från dem😒

Permalänk

Var de någon mer som valde faktura men nu behöver förskottsbetala den?

Permalänk
Medlem

Trött på att vänta. Är det någon som vet snabbaste sättet att köpa en idag?

Permalänk
Skrivet av MattBranks89:

Var de någon mer som valde faktura men nu behöver förskottsbetala den?

Jag valde faktura, det kom upp lite senare att jag var tvungen att betala den direkt annars så avbokas den.

Permalänk
Skrivet av demianbeckman:

Samma för mig

Både jag och min kompis hann beställa den. Det står 9e för oss med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotteTröd:

Efter 45 min i Amazons KS så har det löst sig! Fan vad gott!

Vad löste sig? Återbetalning eller beställning?
Frågar för jag beställde ett från dem 19:e augusti och har inte fått. Jag pratade precis med Amazon och de gör en återbetalning nu på min beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluemonday:

Jag tillhör dem och har inte skrivit innan men tänkte bidra eftersom jag fått hjälp av forumet. Tror inte på förklaringen som lägger skulden på Posten. Det står på inloggad sida att det kan ha kommit bort. Kundtjänst säger varje gång tekniska problem utan att specificera ytterligare. De säger också varje gång att det kommer inom några dagar.

De krånglar inte, de återbetalar om man vill. Och är generösa med kompensationer. Jag ser heller ingen anledning att misstro vad de säger.

Tekniskt sett verkar de inte kunna hantera logistiken av en vara med så stor efterfrågan och brist.

Ser ingen generell risk i att beställa från Amazon. Men att det aldrig skulle vara några problem med Amazon stämmer inte.

Jag har fått upprepade löften om att paketet var lokaliserat och skulle komma utan att det dök upp. Jag begärde återbetalning för en vecka sen, som Amazon själva på sin hemsida att jag kunde begära men Amazon vägrade, hävdade att paketet skulle komma om ett par dagar. Efter två veckor och inget paket kunde jag äntligen få tillbaka mina 6000:-.

Jag tycker att det har vart ett jävla krångel, 200:- i presentkort är inte i närheten av vad jag kallar för generöst när de låser mina pengar i två veckor och ger falska löften. Och jag skäller inte på kundtjänst för det, de sköter bara sitt jobb bäst de kan med de direktiv de har, men Amazon har med god marginal gett mig den värsta upplevelsen jag haft av nån näthandlare de senaste tio åren och det ska väldigt mycket till innan jag köper något av dem igen.

Permalänk
Skrivet av Halvmånen:

Jag har fått upprepade löften om att paketet var lokaliserat och skulle komma utan att det dök upp. Jag begärde återbetalning för en vecka sen, som Amazon själva på sin hemsida att jag kunde begära men Amazon vägrade, hävdade att paketet skulle komma om ett par dagar. Efter två veckor och inget paket kunde jag äntligen få tillbaka mina 6000:-.

Jag tycker att det har vart ett jävla krångel, 200:- i presentkort är inte i närheten av vad jag kallar för generöst när de låser mina pengar i två veckor och ger falska löften. Och jag skäller inte på kundtjänst för det, de sköter bara sitt jobb bäst de kan med de direktiv de har, men Amazon har med god marginal gett mig den värsta upplevelsen jag haft av nån näthandlare de senaste tio åren och det ska väldigt mycket till innan jag köper något av dem igen.

Jag har inga höga tankar om Amazon heller. Att komma med medvetet vaga förklaringar, vid upprepade tillfällen lova saker man inte håller, skylla på andra i leveranskedjan är amatörmässigt. Om beteendet beror på dåliga system, rutiner eller om det är en strategi gör detsamma för mig.

Permalänk
Medlem

Finns det nått hopp om en fredags dropp det här har varit en riktigt seg vecka asså

Permalänk

Känner också på mig att det kommer bli en drop snart

Permalänk

Hmmm fasen låter ju inte jättesannolikt att man får sin PS5 via amazon nu när jag hör er prata om det. Någon här som kan gå i god för att amazon levererat deras konsol? Annars låter Webbhallen som en betrodd leverantör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattBranks89:

Hmmm fasen låter ju inte jättesannolikt att man får sin PS5 via amazon nu när jag hör er prata om det. Någon här som kan gå i god för att amazon levererat deras konsol? Annars låter Webbhallen som en betrodd leverantör.

Gick utan problem för mig tidigare i sommar 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattBranks89:

Hmmm fasen låter ju inte jättesannolikt att man får sin PS5 via amazon nu när jag hör er prata om det. Någon här som kan gå i god för att amazon levererat deras konsol? Annars låter Webbhallen som en betrodd leverantör.

Beställde i somras och det var inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattBranks89:

Hmmm fasen låter ju inte jättesannolikt att man får sin PS5 via amazon nu när jag hör er prata om det. Någon här som kan gå i god för att amazon levererat deras konsol? Annars låter Webbhallen som en betrodd leverantör.

Jag tror inte det alls är några konstigheter att beställa från Amazon det är bara dem som jag, som beställde den 19:e att våra beställningar blev stulna på vägen eller tappats bort beroende på hur man vill se det.

Har aldrig innan haft problem med att beställa från Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotteTröd:

Efter 45 min i Amazons KS så har det löst sig! Fan vad gott!

Vad har löst sig?

Permalänk

Tror vi på släpp nu under förmiddagen? Vad har folket för info?

Permalänk
Medlem

Ginza

Skrivet av rofferuffpuff:

Hann inte. Har dessutom 1 på dustin + ginza sen nov förra året men de lär dröja innan man hör nåt från dem😒

Du är inte ensam, har väntat på Ginza ca 6 månader, DE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kompilo:

Jag tror inte det alls är några konstigheter att beställa från Amazon det är bara dem som jag, som beställde den 19:e att våra beställningar blev stulna på vägen eller tappats bort beroende på hur man vill se det.

Har aldrig innan haft problem med att beställa från Amazon.

Jag beställt 200+ gånger från Amazon och det har gått väldigt smidigt i 99,99% av gångerna. Eftersom det var just beställningar detta datum som försvann och att de fortfarande inte har kunnat lokalisera sändningarna så tror jag också det var en stöld. PS5 är ju rätt eftertraktade så...men det är ju bara vad jag tror...

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasimshaverdian:

Tror vi på släpp nu under förmiddagen? Vad har folket för info?

Ser sisådär ut.
Jag finner då inget iaf :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasimshaverdian:

Tror vi på släpp nu under förmiddagen? Vad har folket för info?

Helt ärligt tror jag nog inte på nå släpp alls under dagen, man får ju hoppas men allmänt verkar veckan varit stendöd

Permalänk
Skrivet av Plonko:

Helt ärligt tror jag nog inte på nå släpp alls under dagen, man får ju hoppas men allmänt verkar veckan varit stendöd

Netonnet har ju förberett deras sida med de "nya" modellerna. Känns som att ett släpp borde komma idag men det kanske är önsketänkande från min sida...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludljung22:

Netonnet har ju förberett deras sida med de "nya" modellerna. Känns som att ett släpp borde komma idag men det kanske är önsketänkande från min sida...

Du är inte ensam om att tänka så 😁 tycker det vore skumt om inte en enda sida släpper ps5 den här veckan.

Permalänk
Skrivet av Plonko:

Du är inte ensam om att tänka så 😁 tycker det vore skumt om inte en enda sida släpper ps5 den här veckan.

Förutom Amazon igår då

Permalänk
Medlem

Det går att bevaka PS5orna på Netonnets hemsida men vet inte hur accurate det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag beställt 200+ gånger från Amazon och det har gått väldigt smidigt i 99,99% av gångerna. Eftersom det var just beställningar detta datum som försvann och att de fortfarande inte har kunnat lokalisera sändningarna så tror jag också det var en stöld. PS5 är ju rätt eftertraktade så...men det är ju bara vad jag tror...

Exakt vad jag syftar på också. Jag tror precis samma som dig. Någon plockade av det under leveransen.

Permalänk
Medlem

Amazon borde få in disc edition när som helst kanske idag eller nästa vecka får vi hoppas på