Apple lanserar Iphone 13 den 14 september

Permalänk
Melding Plague

Apple lanserar Iphone 13 den 14 september

Vanan trogen håller Apple ett evenemang dedikerat för Iphone 13 i mitten av september. Det kan även bli en ny Watch och Airpods.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Enligt rykten ska nya klockan få platta sidor likt senaste telefonerna. Är inte helt såld på den designen för klockan, men får se. Har inget behov av att uppgradera än, but still.

Permalänk
Medlem

Tänk vad sjukt om man kunde ladda sin Mac och iPhone med samma kabel?

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen på AirPods Gen 3. Önskar mig bättre ljud samt någon form av NC utan gummiplupp (dvs fortsatt hårdplast, som nuvarande AirPods, ej Pro)

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Hoppas verkligen på AirPods Gen 3. Önskar mig bättre ljud samt någon form av NC utan gummiplupp (dvs fortsatt hårdplast, som nuvarande AirPods, ej Pro)

Är det ens möjligt att ha NC med vanliga öronsnäckor?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Om ryktena stämmer med lite mindre notch och 120 Hz skärm så byter jag nog ut min Samsung S20 till en iPhone 13 Pro Max.

Trivs bättre i iOS helt enkelt.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Trodde de skulle skippa 13... teknikbranschen brukar vara så vidskepliga hela tiden

Permalänk
Skrivet av DUNXIII:

Tänk vad sjukt om man kunde ladda sin Mac och iPhone med samma kabel?

Vore helt sjukt coolt! Hoppas Apple uppfinner det snart asså!! Sen kommer säkert Android kopiera som vanligt

Skämt åsido - Tror det blir en iPhone 13 Pro för mig om rykten om 120hz skärm stämmer. Lite sugen på större skärmen igen efter min iPhone 12 Mini, perfekt format men lite liten skärm och kort batteritid. Hopplöst det här, tänker varje år att det är onödigt och slöseri att uppgradera men sen står man där först i kön med kreditkortet fulladdat som ett riktigt Apple-får

Visa signatur

Loque Ghost S1 Limestone | Ryzen 3900x | Alpenföhn Black Ridge | Evga 2070 Super | Corsair 32GB DDR4-3200 | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Är det ens möjligt att ha NC med vanliga öronsnäckor?

Oklart. Jag lägger min tillit till Apples ingenjörer.

Alternativt kuddar som kan fås att släppa igenom ljud utan att de filtreras genom mikrofonerna (likt de gör på Pro). Jag är mest ute efter att höra omgivningen utan förvrängning.

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Trodde de skulle skippa 13... teknikbranschen brukar vara så vidskepliga hela tiden

Den kanske kommer heta ”the New iPhone S”.

Permalänk
Medlem

Haft min AW4 i ca 2.5 år, blir snart dags att byta ut den Funkar fortfarande som ny, förutom att batteritiden blivit lite sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Trodde de skulle skippa 13... teknikbranschen brukar vara så vidskepliga hela tiden

Ingenting är ju fastslaget än vad jag vet, så chansen finns ju alltid.
edit. hoppar inte på en ny iPhone förrän tidigast 14, helst 15. 11:an rullar på finfint som den första dagen den köptes än så länge.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Administrativ avgift

Min XS rullar på än idag men 120HZ skärm o ett bra pris kan ändra på det, även dags o uppgradera abonnemanget så kanske kan hitta ett bra pris

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Datavetare

Även om CPU-delen är mer än snabb nog redan i iOS-enheterna blir det spännande att se prestandan hos Apples CPU-del, då samma design lär hamna i datorerna fast med fler och högre klockade kärnor.

Förhandsspekulationen kring prestanda pekar på att GPU-delen nog får det större lyftet, men alltid svårt med Apple då de verkar vara väldigt bra på att hålla tätt kring nya produkter.

Precis köpt ett par Airpod 2 Pro, får se om man borde ha väntat in Airpod 3 istället...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Jag tror att de också kommer presentera nya Airpods gen 3 vore väldigt konstigt annars. Vad jag har hört behåller iphone 13 samma skal men allt annat är uppgraderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ingenting är ju fastslaget än vad jag vet, så chansen finns ju alltid.
edit. hoppar inte på en ny iPhone förrän tidigast 14, helst 15. 11:an rullar på finfint som den första dagen den köptes än så länge.

De kanske kallar denna för 15

Permalänk
Medlem

Så de missade att släppa den, den 13 Augusti? De får väl släppa något roligt den 13 Maj 2022 för att kompensera.

Edit:
Något säjer mig att de inte vågar det. Inte skulle vara ett jubileumsskal med en 4a på. (Shi)

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Nyfiken på hur tillgången kommer se ut. Undrar när de nya lurarna kommer kunna lagerhållas så att man köpa dem utan att skriva upp sig på en väntlista. Apple blir la påverkad av tillverkningsproblematiken liksom alla andra, menar jag?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Skulle det vara svårt för Apple att skippa lansering av iPhone ett år, bara hoppa över lanseringen och lägga det året på att bygga något bättre? Eller Apples inkomst kommer till största delen från nya telefoner?

Permalänk

A15 cpun, mindre flärp och 120Hz är ganska självklart att det kommer bli. Och jag tror att folks gissningar kring vad detta blir stämmer bra överens. Där flärpen bara bara blir lite mindre. Kamera under skärmen kommer självklart inte då det negativt påverkar kvaliten. Det kommer kanske ett nytt iOs?

Det jag funderar på är vad för annat som händer? USB C lär vi glömma.
Det har talas lite om stöd för satellittelefoner och iden är skitbra, inget snack om saken. Det är bara det att det kostar och tar plats i telefonen. Så det är kanske för tidigt, men kanske på Iphone 14?
Tanken är att man har en helt vanligt 2G till 5G täckning och ringer vanligt på. Men om man är i skogen i sverige så kan man idag ha sämre mobiltäckning än vad man hade på 1990 talet med NMT 450MHz. Och telefonen då kan använda satelitelit vid nödsamtal till SOS alarm etc:
https://global.techradar.com/sv-se/news/iphone-13-kan-fa-sate...

*edit*
Det är sjukt att man gå till många platser mitt i sverige och tänkta. För 30år sedan så kunde jag ringa här med min "standardmobil" och ha bra täckning. Medans min sprillans nya mobil för 15 000kr, ja det går inte ens ansluta sig emot en mast för att försöka. Utvecklingen har verkligen gått framåt.
Om iPhone får satelitstöd och det hade fungerat som i länken ovanför, herre j-vlar vilket skutt iPhone hade tagit och det hade känt att nu ligger Apple verkligen före för viktiga saker. Jag pratar inte bara för folk i skogen utan landsbygden och haven.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Gorian:

Nyfiken på hur tillgången kommer se ut. Undrar när de nya lurarna kommer kunna lagerhållas så att man köpa dem utan att skriva upp sig på en väntlista. Apple blir la påverkad av tillverkningsproblematiken liksom alla andra, menar jag?

Beror nog lite på hur Apple lyckats säkra upp leverantörer för lurarna. Vad det gäller TSMC har Apple, föga förvånande, en rätt stark förhandlingsposition

"We recently heard that TSMC was making the most of the stratospheric demand for chips by notifying clients it will increase contract prices by up to 20%. That’s unwelcome news for the likes of AMD, but it seems Apple has less to worry about: Cupertino’s status as the company’s biggest customer has earned it preferential treatment, so its prices are going up by just 3%."

Och det är på prissidan, Apple har ju också ofta prioritet för kapaciteten på bleeding-edge noder.

Det som kvarstår är problematiken kring att faktiskt skeppa saker, verkar ju rätt dyrt att få in saker i containers...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Ser framemot Apple Watch 7! Ryktas dock att den blir försenad till november så får se om de visar upp det på detta event.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

De kanske kallar denna för 15

Oddsen finns

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Nyfiken på hur tillgången kommer se ut. Undrar när de nya lurarna kommer kunna lagerhållas så att man köpa dem utan att skriva upp sig på en väntlista. Apple blir la påverkad av tillverkningsproblematiken liksom alla andra, menar jag?

Tror nog att Apple ligger före många andra i köerna med tanke på volymerna dom beställer?
Känns som ett icke problem med lagerhållning iaf

Permalänk
Medlem

Oläsbart! /s

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Har en iPhone 11 Pro som duger bra. Lite ytliga skador annars helt okej fortfarande. Men spännande att se vilka steg iPhone tar. Att "bara" uppgradera hårdvaran är ju lite tråkigt, vore kul med något lite nyskapande.

För egen del väntar jag nog till iPhone 14 eller kanske till å med 15 (eller motsvarande modeller om man nu hoppar över något nummer). Trots att abbonemanget går ut lagom till denna kommer. Man behöver ju trots allt inte ha allt de senaste längre..

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Min XS rullar på än idag men 120HZ skärm o ett bra pris kan ändra på det, även dags o uppgradera abonnemanget så kanske kan hitta ett bra pris

Bra pris och Apple är ingen vidare combo, men vi kanske snackar kompis pris?

Hur som ska bli spännande och vad det har förbättrat sedan 12an och hur mång procent det har lyckats krympa flärpen, Apple har ju en tendens att få saker att låta bättre än vad det är.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Har en iPhone 11 Pro som duger bra. Lite ytliga skador annars helt okej fortfarande. Men spännande att se vilka steg iPhone tar. Att "bara" uppgradera hårdvaran är ju lite tråkigt, vore kul med något lite nyskapande.

För egen del väntar jag nog till iPhone 14 eller kanske till å med 15 (eller motsvarande modeller om man nu hoppar över något nummer). Trots att abbonemanget går ut lagom till denna kommer. Man behöver ju trots allt inte ha allt de senaste längre..

Känner exakt samma, sitter dock med vanliga 11:an.
Planen är att köra den till 14 åtminstone, eventuellt 15. Har tappat den otaliga gånger faktiskt...utan skal. Och inga sprickor eller skador. Kör alltid utan skärmskydd så displayen har en del smårepor som syns under starkt ljus, plus att baksidan runt hörnen är aningen repiga. Men själva telefonen i sig....ser ingen anledning alls att byta ut den. Köptes för 8000:- vilket är max för vad jag vill lägga på en telefon.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Trodde de skulle skippa 13... teknikbranschen brukar vara så vidskepliga hela tiden

Det är nog ingen utanför Apple som vet om det blir 13 eller något annat namn

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Avstängd

Behövs det verkligen en ny iphone redan?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10