Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Quake1 och W2k?

Japp, som topic lyder.

Har provat på två olika datorer och Quake på W2k går inte igång på någon av dem. Går det att fixa?

Permalänk
Medlem

WinQuake eller nått GLquake...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du skall spela Winquake eller någon av alla GLquake versioner som finns...

Haaaalllåå!!

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Hehe ja nu hörde jag:)
Men vad f*n är det då?

Permalänk
Medlem

Alltså, WinQuake är en version som är gjord för att spelas i Windows... GLquake (finns sjukt många, vissa har sjukt bra grafik med) är Quake som är Gl accelererat och funkar med hårdvarutstöd som ger då mycket bättre grafik och enligt mig är mycket lättare att spela med... det flyter mycket bättre än vad quake på gammla tiden gjorde... bara att söka...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

http://www2.vansterpartiet.se/~tyreso/bilder/megafon.gif
Haaaalllåå!!

HAHAHAHA!! Nu fick jag mig ett gott skratt

Permalänk
Medlem

Hoho, så skön..

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

/me ber till Hipshot

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Avstängd

najse gubbe

Visa signatur

*Cpu: AMD Athlon XP 2200+@2800+* Moderkort: Abit NF7-S Rev 2.0 (233fsb)*Minne:Twinmos Winbond* DDR400@466*Grafikkort: ATi Radeon 9700 Pro*Ljudkort: SB Audigy 2*Hårddisk:Western Digital 120gb*Kylning: Maze 4, Black Ice radiator, Eheim 1024

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

http://www2.vansterpartiet.se/~tyreso/bilder/megafon.gif

Haaaalllåå!!

Hahaha

Permalänk
Medlem

w00t ^^

kolla på www.quakeworld.com
Hipshot: Respekt ^^

Permalänk
Hedersmedlem

Som Jaite skrev ska du spela QW om du ska spela multiplayer, härligare fysik och bättre nätkod. Sen att ingen vettig människa spelar RQ är ju en annan sak också.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk

bra där hipshot

Permalänk
Medlem

haha bästa

Visa signatur

Asus X5DAB
Fujitsu-Siemens Amilo PA

Permalänk

hipshot: klockrent!

när vi ändå talar om quake1 så kanske man bör nämna tenebrae vilket, precis som glquake och winquake är en förbättring av quake1 motorn. skillnaden är att tenebrae använder teknik som liknar den som kommer i doom3. det ser faktiskt bättre ut än quake3 i många fall, men du behöver en monstermaskin för att köra det!

http://tenebrae.sourceforge.net/

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

Vad är Quake1 ? är det någon version som kom mellan Quake och Quake II ?
Nä skämt åsido, Lite tröttsamt när folk hela tiden sätter en etta på alla förstaversioner, typ P1, TNT1 Voodoo1. usch på mig vad gnällig jag blev nu, men som sagt, att döpa om saker så där ser bara fel ut.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Nä skämt åsido, Lite tröttsamt när folk hela tiden sätter en etta på alla förstaversioner, typ P1, TNT1 Voodoo1. usch på mig vad gnällig jag blev nu, men som sagt, att döpa om saker så där ser bara fel ut.

Kan inte annat än hålla med dig JenzA

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk

njae quake är också en serie på tre spel så att kalla quake för quake1 är inte så dumt iallafall

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hahahaha

http://forum.fragzone.se/viewtopic.php?t=26748 <<----- hahahahaha (lägg in valfrit dnf-skämt här.) hahahahah

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Annars får man ofta svar som "Öh, vadå? Vilket Quake?".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
njae quake är också en serie på tre spel så att kalla quake för quake1 är inte så dumt iallafall

Egentligen är det helt fel. Quake heter just Quake, Quake 2 heter Quake 2 och Quake 3 heter Quake 3.

gtok: Skriver man en speltitel, är det precis den titel man har skrivit ut som är den gällande. Inget annat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelar väll inte så stor roll tycker jag direkt om man säger Quake 1, jag menar, det spelar ingen roll om det hete bara Quake, man säger ju Q1 för att man menar det första, ibland när vi lanar och vi pratar om quake då är det liksom Q3 vi menar, vi spelar typ aldrig quake 1 längre nämligen...

(hmm, såg att bilden kom från vänsterpartiets sida ja, det har jag inget med att göra, det är googles bildsöks fel)

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
gtok: Skriver man en speltitel, är det precis den titel man har skrivit ut som är den gällande. Inget annat.

Visst är det så, men det hindrar inte många att ställa den dumma frågan ändå.

Permalänk
Medlem

Men då svarar man ju bara Quake, kan väl inte vara så svårt?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Jag ser inget fel i att säga Quake 1, är ju bara ett förtydligande, för nu är det ju mest Quake 3 som gäller för klanspel osv, och även då säger folk ofta "Jag spelare Quake". Så ettan efter Quake är ju bara bra.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men då svarar man ju bara Quake, kan väl inte vara så svårt?

Klart det inte är svårt, men det kan vara lika bra att förtydliga sig från början.

Permalänk

men för helvete! är det inte bra att förhindra missförstånd genom att lägga på en 1:ta? fan va tjatiga ni är!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är bara för att vissa börjar bli gamla och pallar inte förändrng, då blir det så...

förstår inte heller varför folk skall klaga på en sådan sak, Quake är en serie, Quake är ett spel, fast nu för tiden så kan det knappast vara fel att säga Quake 1, eftersom det finns 2 andra med, sedan så kommer det bli så att många säger HL1 med när HL2 kommit...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Hedersmedlem

Visst kommer det vara så, men jag och flera kommer säga HL resp. HL2. På samma sätt som Diablo och Diablo 2, Doom, Doom 2 och Doom3, osv.

Visa signatur