Spel till 11-åring. Tips!

Permalänk
Skrivet av cameron:

Om jag ska köpa en handkontroll, vad är det som gäller?

Kan bara rekommendera det enda jag testat vilket är en Xbox kontroll modell äldre. Dubbla AA batterier och micro-USB med bluetooth, gör jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AssarKrigsman:

Kan bara rekommendera det enda jag testat vilket är en Xbox kontroll modell äldre. Dubbla AA batterier och micro-USB med bluetooth, gör jobbet.

Jag hade en sådan för många år sedan och ja den var bra. Går det att få tag på för en rimlig peng?
Under 500 hade varit bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av E15597:

Backpacker 2

Jag köpte faktiskt Backpacker 3 på en loppis för ett par år sedan, oöppnat med Americana-expansionen för en tjuga. När jag kom hem kom jag på att jag inte hade någon optisk enhet längre, fick köpa en extern DVD-brännare som jag kopplade till laptopen. Sen var Windows för modernt, inga former av kompatibilitetslägen eller liknande tricks hjälpte, så jag fick installera XP i en virtuell maskin, sen vägrade kopieringsskyddet ändå fungera så jag fick leta upp en "crack", dock rekommenderad av spelutvecklaren själva på något forum (men filerna var inte lätta att få tag i). Till slut fick jag igång det, spelade en halv gång typ och sen var det inte så kul längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag köpte faktiskt Backpacker 3 på en loppis för ett par år sedan, oöppnat med Americana-expansionen för en tjuga. När jag kom hem kom jag på att jag inte hade någon optisk enhet längre, fick köpa en extern DVD-brännare som jag kopplade till laptopen. Sen var Windows för modernt, inga former av kompatibilitetslägen eller liknande tricks hjälpte, så jag fick installera XP i en virtuell maskin, sen vägrade kopieringsskyddet ändå fungera så jag fick leta upp en "crack", dock rekommenderad av spelutvecklaren själva på något forum (men filerna var inte lätta att få tag i). Till slut fick jag igång det, spelade en halv gång typ och sen var det inte så kul längre.

Hahaha, lite nostalgi. Imponerad att du tog det så långt ändå

Permalänk
Medlem

Trine-spelen är bra, och man kan sitta och spela tillsammans. Inte allt för avancerat men ibland lite klurigt.
Lego-spelen är också bra och har rätt nivå om man som jag verkligen vill förhala allt vad Fortnite och liknande spel heter så länge som möjligt.

Visa signatur

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppler:

Trine-spelen är bra, och man kan sitta och spela tillsammans. Inte allt för avancerat men ibland lite klurigt.
Lego-spelen är också bra och har rätt nivå om man som jag verkligen vill förhala allt vad Fortnite och liknande spel heter så länge som möjligt.

Håller med, finns ju så mycket bra spel där ute som inte får så mycket uppmärksamhet om man jämför med fortnite.

Permalänk

Bygg Bilar med Mulle Meck
Bygg Båtar med Mulle Meck
Bygg Hus med Mulle Meck
Upptäck rymden med Mulle Meck

Bygg bilar har inte en sådär jättekul story, så börja med Bygg Båtar, när han är klar med det så kan han få köra Bygg Hus, när storyn där är slut så ger ni honom Upptäck Rymden.

Jag hade askul med samtliga spel och kör faktiskt dem fortfarande.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Psychonauts-spelen såklart! Riktigt roliga plattformsspel.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cameron:

Jag hade en sådan för många år sedan och ja den var bra. Går det att få tag på för en rimlig peng?
Under 500 hade varit bra.

Jag köpte en 360-dosa för att ha till datorn och då gick den på 449kr i alla fall, tror det var via cdon om jag minns rätt.

Permalänk
Inaktiv

StarCraft2

Permalänk
Medlem

Satisfactory
Cities Skylines
Spore

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

La beställning på en pdp xbox kontroller från komplett.
Var en djungel av diverse skräp och många ganska dyra.
Ska också ge honom ori, verkar som ett bra och mysigt spel.
Tack för alla tips!