Nya bilder på mitt chassi bygge(Dubbla ropel)

Permalänk
Medlem

kan trösta dig med att säga att min helg också är förstörd... gick åt skogen när ja skulle installera passiv kylning på nätagget :(:(:(

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chille
kan trösta dig med att säga att min helg också är förstörd... gick åt skogen när ja skulle installera passiv kylning på nätagget :(:(:(

Kom hit så dricker vi gravöl;)

Visa signatur
Permalänk

Idag har jag satt in ett blåttcclf rör:det ser ut så här

Skulle vilja ha någonting bakom tanken så att man ser det blåa ljuset,men ändå inte ser själva röret (Förslag någon)

Idag testade jag att köra med en radiator från en ford orion,det blev ett par grader bättre
OBS DEN SKALL INTE SITTA SÅ SEN.Blir tvungen att köpa en annan,för den läcker lite

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt som vanligt

Någon som kan rekomendera en radiator från en bil
som fungerar bra till just vattenkylning?

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk
Medlem

Har du tänkt montera radden/raddarna på insidan av chassit sen eller? måste vara opraktiskt att ha dem på utsidan.

Permalänk
Medlem

Hehe, har nu suttit och granskat 16 sidor.

Frågor har kommit fram under tiden och nu när jag skall sätta igång och skriva har jag glömmt allihopa.

Men som de flesta andra sagt. Skitsnyggt! Helt klart Swclockers Hall-of-fame prestanda.

Jo, löste det sig med slangen? Den som var för lång och hängde över. Hur gjorde du?

Tack för ordet

Permalänk
Medlem

Lojje: Man får inte ha animerade avatarer! Dessutom är din sign raderad...

Permalänk
Medlem

yeah.. nice.. har också läst 16 sidor fan tog ett par timar (gjorde dock annar )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ac/dc
Idag har jag satt in ett blåttcclf rör:det ser ut så här

[bild]

Skulle vilja ha någonting bakom tanken så att man ser det blåa ljuset,men ändå inte ser själva röret (Förslag någon)

[bild]

Idag testade jag att köra med en radiator från en ford orion,det blev ett par grader bättre
OBS DEN SKALL INTE SITTA SÅ SEN.Blir tvungen att köpa en annan,för den läcker lite

[bild]

jag röstar fortfarande på mina UV-leds istället för lysrör

Visa signatur

Permalänk

Eftersom jag inte fått mina sidor än,så har jag satt ditt kylning på sydbryggan
Den kanske är för liten?

Har även satt dit en kylfläns på Mosfets

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det var precis så jag gjorde när mitt nätagg exploderade

EDIT: oj nu började bilderna funka, jag menar att ja satte kylflänsen i nätagget

Visa signatur

Permalänk
Medlem

chille: citera inte bilder, så onödigt

Permalänk
Medlem

mjo kanske det, men när jag citerade "bilderna" så var servern nere, så ja la inte märke till att dom var där. ska dra en edit och fixa nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

AC DC vad är det för chassin (märke) som du har använt och hur mycket har du köpt dom för?

Permalänk
Avstängd

raav88 läs tråden

ont. börja du bli rastlös ac/dc ?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
raav88 läs tråden

ont. börja du bli rastlös ac/dc ?

raav88 : det är 2 st Ropla lådor(Finns tidigare i tråden) ja den ena köpte jag för 670:-
den andra köpte jag för 200:-

abashi : Jaaaaaaaaaaaaaaa jag väntar på dom där d^*vla sidorna,då får man passa på att göra andra vettiga saker

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Orka läsa 17 sidor ;).. snygg låda förresten

Permalänk
Medlem

men vart kan man köpa dom där ropla lådorna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raav88
men vart kan man köpa dom där ropla lådorna?

Ja du typ här

Ropla

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har du msn eller icq som man kan ta kontakt med dig ac/dc?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raav88
har du msn eller icq som man kan ta kontakt med dig ac/dc?

Kollat i hans profil?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ac/dc: frosta "baksidan" av tanken, dvs den sidan som ccfl-röret sitter på.

Förbannat snygg låda för övrigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beorn
ac/dc: frosta "baksidan" av tanken, dvs den sidan som ccfl-röret sitter på.

Förbannat snygg låda för övrigt

Hur frostar man då? på bästa sätt HEMMA I STORA RUMMET

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ac/dc
Hur frostar man då? på bästa sätt HEMMA I STORA RUMMET

Slipa med fint sandpapper.

Permalänk

Japp jag kunnde inte hålla mig tog fram fint sandpapper å började slippa lite fint.Endast baksidan är slippad.

*****Här är resultatet*****

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

blev lite snyggare! gå och kolla på något lokalt glasmästeri eller något om de har så du kan kolla om de kan blästra(så hette det) det, var förbi med en plexibit själv och frågade här men de hade bara till glas så

btw, när jag var där erbjöd de mig att göra projektet(ännu hemligstämplat) i frostat glas då istället, tackade ja men nu kommer min "LAN-burk" bli lite tung, bara hoppas att handtagen håller

Edit: märkte att jag använde 100 smileys, så jag tog bort de överflödiga : )
Edit2: kom på att det hette blästra

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

ac/dc; riktigt rolig läsning, har fått nåra grymma ideér tack vare dett. En sak jag la märke till va att du har slangarna mellan chassina på utsidan på all bilder, går d inte å få in dom lr har du inte kunnat välja radiator så du låter d vänta?

btw. ELITE i fronten ger datorn ett lyft...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
ac/dc; riktigt rolig läsning, har fått nåra grymma ideér tack vare dett. En sak jag la märke till va att du har slangarna mellan chassina på utsidan på all bilder, går d inte å få in dom lr har du inte kunnat välja radiator så du låter d vänta?

btw. ELITE i fronten ger datorn ett lyft...

Ja du har pricis rätt har testat en hel del olika radiatorer,nu har jag fastnat för fords radiator
Men tyvärr så läcker den lite , det är där för jag har den på utsidan så länge.Hoppas kunna fixa till det nästa vecka:)

Visa signatur
Permalänk

Okej, den kan väll inte vara så dyr? jag menar så du kan skaffa en ny som inte läcker, det finns ju en risk att den börjar läcka igen, eller har jag fel?

Btw. Jag spanade in min morfars Skoda Felicia -97 idag, där fanns en perfekt radiator som inte var för stor, som skulle passa i ett miditower... Någon som har denna i sin kylning?? Såg perfekt ut för en Enermax 120mm..

Permalänk
Medlem

Aldrig sett något fetare bygge IMO.