Mus liknande QPAD 5K och 8K eller Mionix Naos

Permalänk
Medlem

Mus liknande QPAD 5K och 8K eller Mionix Naos

Finns det ingen annan tillverkare som gör liknande möss? Dock bara provat QPAD (minns inte om det var 5k el 8k)

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk

Kan Razer Basilisk V3 vara nåt kanske?

Permalänk
Medlem

Jag gick från Naos 5000 till Logitech G502 och är nöjd med det.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag gick från Naos 5000 till Logitech G502 och är nöjd med det.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingmus/LTG502HERO...

är det en sådan du tänker på?
ser inte ut som att det finns plats för alla fingrar på den dock
funderar på att köpa antingen Naos PRO eller Naos QG, båda är mionix men har ingen aning om vilken av dom som är bättre...
Naos QG har ju någon pulsmätare av något slag men det är absolut inget jag bryr mig om,den enda nackdelen är att den inte finns i någon affär så man kan känna på den först

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem

Mionix Naos PRO & QG är samma passform som QPAD's 5k/8k

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av el0y:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingmus/LTG502HERO...

är det en sådan du tänker på?
ser inte ut som att det finns plats för alla fingrar på den dock
funderar på att köpa antingen Naos PRO eller Naos QG, båda är mionix men har ingen aning om vilken av dom som är bättre...
Naos QG har ju någon pulsmätare av något slag men det är absolut inget jag bryr mig om,den enda nackdelen är att den inte finns i någon affär så man kan känna på den först

Den fast trådlös ja. Nej, lillfingret hamnar på sidan istället för på.

Vill du ha precis naos är nog nya naos bästa valet

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av el0y:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingmus/LTG502HERO...

är det en sådan du tänker på?
ser inte ut som att det finns plats för alla fingrar på den dock
funderar på att köpa antingen Naos PRO eller Naos QG, båda är mionix men har ingen aning om vilken av dom som är bättre...
Naos QG har ju någon pulsmätare av något slag men det är absolut inget jag bryr mig om,den enda nackdelen är att den inte finns i någon affär så man kan känna på den först

Naos Pro, har nyare hårdvara, uppdaterad i år. Tror inte QG har blivit uppdaterad sen den släpptes.

in till inte
Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Naos Pro, har nyare hårdvara, uppdaterad i år. Tror inte QG har blivit uppdaterad sen den släpptes.

så bättre att köra på pro då alltså?
har läst att de tidigare hade problem med sin mjukvara men antar att det är fixat nu?
Tycker bara att det är så skumt att ingen affär säljer den utan man måste beställa den...
Att inte ett enda finger ligger på musmattan måste ju fasen vara optimalt för de flesta gamers

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Mionix Naos PRO & QG är samma passform som QPAD's 5k/8k

Nä, QPAD:en är lite högre vilket ger den mer yta än naos. Naos är plattare. det fanns även en till med samma utseende, jag tror det var func som gjorde den. den var bredare.

Jag sitter kvar med QPAD. Finns ingen ersättare tyvärr.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av el0y:

så bättre att köra på pro då alltså?
har läst att de tidigare hade problem med sin mjukvara men antar att det är fixat nu?
Tycker bara att det är så skumt att ingen affär säljer den utan man måste beställa den...
Att inte ett enda finger ligger på musmattan måste ju fasen vara optimalt för de flesta gamers

När det kommer till cs proffs kör de flesta med zowie eller logitech möss som är väldigt neutrala i sin form. Majoriteten kör också 400 dpi och låg sensetivity.
Förövrigt är det inga problem att få plats med alla fingrar på en endgame gear xm1 som är i princip identisk med en logitech g pro i storlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

Nä, QPAD:en är lite högre vilket ger den mer yta än naos. Naos är plattare. det fanns även en till med samma utseende, jag tror det var func som gjorde den. den var bredare.

Jag sitter kvar med QPAD. Finns ingen ersättare tyvärr.

Kanske stämmer ja, inget jag märkte när jag testade.

Ja, Func MS3 hade samma utseende också.

Verkar dock vara helt slut på möss med den formen.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jjamie:

När det kommer till cs proffs kör de flesta med zowie eller logitech möss som är väldigt neutrala i sin form. Majoriteten kör också 400 dpi och låg sensetivity.
Förövrigt är det inga problem att få plats med alla fingrar på en endgame gear xm1 som är i princip identisk med en logitech g pro i storlek.

Köpte hem en glorious model O men då ligger halva handen kvar på musmattan. Och innan den beställde jag hem en Xtrfy M42 och precis samma problem där.
Tror tyvärr inte att så många av proffsen är 198 lång och har skostorlek 49/50 så misstänker att de har lite mindre händer än mig. Sen spelar det troligen inte lika stor roll vilken mus man har nuförtiden som det gjorde för typ 10 år sedan då det bara fanns ett fåtal möss men tillräckligt bra sensor osv för att klara av alla snabba ryck man måste göra.
Sen är så är väl många av proffsen sponsrade så måste använda vissa märken?
Ingen aning om det är så men misstänker det men har 0 intresse av esport överhuvudtaget, spelar bara för att det är roligt och ett bra tidsfördriv. Aldrig någonsin kollat på någon stream överhuvudtaget, fragmovies är det enda som kan vara roligt att kolla på inte hela nedrans matcher.

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Kanske stämmer ja, inget jag märkte när jag testade.

Ja, Func MS3 hade samma utseende också.

Verkar dock vara helt slut på möss med den formen.

Attans den såg ju helt perfekt ut,, Synd att de inte heller verkar säljas längre,,

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Func MS3 hade samma utseende också.

Liknande utseende men inte alls samma passform för fingrarna.
Älskade Naos 5000, tyckte om Qpad 5k men kom inte överrens med Func MS3.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Liknande utseende men inte alls samma passform för fingrarna.
Älskade Naos 5000, tyckte om Qpad 5k men kom inte överrens med Func MS3.

Då till det egentligen viktigaste för mig, hur stor är dom? Typ alla möss jag prövat har varit alldeles för små, den enda som var i närheten av att passa var corsairs ironclaw

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av el0y:

Då till det egentligen viktigaste för mig, hur stor är dom? Typ alla möss jag prövat har varit alldeles för små, den enda som var i närheten av att passa var corsairs ironclaw

Har inte testat ironclaw men den ser ju att vara i liknande storlek.
Alla tre är ju bland de större mössen. Jag är inte riktigt lika stor som dig (188cm, 46-47 på skor) men för mig är de "lagom"

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Har inte testat ironclaw men den ser ju att vara i liknande storlek.
Alla tre är ju bland de större mössen. Jag är inte riktigt lika stor som dig (188cm, 46-47 på skor) men för mig är de "lagom"

beställt hem från ginza nu så bara vänta och hoppas att den passar!

Haha nä fattas lite baram 198cm 49-51 på skor beroende på märke

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX