Elgiganten, fel på fel?
Tjena!
Jag tänkte bara vädra det jag fick uppleva idag på @Elgiganten
Jag bokade en bärbar dator med upphämtning i butik (Bromma Blocks) och den skulle vara i nyskick i originalförpackning enligt beskrivningen.
Fick ett sms att jag kan hämta den så åkte till butiken och gick till datoravdelningen eftersom det var informationen jag fick på smset att datorn fanns där men blev skickad till varuutlämningen av datoravdelningen. När det blev min tur i varuutlämningen fick de leta efter datorn jag hade bokat i ca 10 min, även fast jag fått ett sms om att jag kunde hämta den. När de väl hitta den, så var den full av repor och så långt ifrån nyskick man kunde komma. Dessutom saknade den förpackningen.
Jag fick tala med datoravdelningen och de sa att de kan inget göra och det är köpa den eller gå. Fick inte ens en ursäkt och de var totaltointresserade även fast det var felbeskrivet, priset hade han inte heller koll på. Han "fixade" priset på den så att den blev dyrare än vad jag hade bokat den för och när jag talade om för honom vad priset var på min bokning så sa han att han kan inget göra. Köp den eller gå i princip, det minsta man kan göra i mina ögon som arbetat i den branschen är att be om ursäkt och kolla på en ersättningsvara/likvärdig.
Kontaktade kundservice som sa att det inte var OK och att de skulle kontakta ansvarig i butiken omgående. Kontaktade återigen kundservice några timmar senare och de har inte kontaktat butiken, finns varken notering eller mail om detta. Hon på kundservice bad om ursäkt (den första efter alla fel) och sa att hon ska kontakta butiken omgående. Jag sparade alla mina chatt med Elgiganten och har även min bekräftelse sparad där det står nyskick i originalkartong.
Jag har dessutom handlat för flera hundratusen på Elgiganten senaste åren, att behandla en trogen kund som spenderar pengar på detta vis är ju inte smart så att säga.
Tycker ni detta är OK? Vad kan man kräva eller går det ens att kräva något? Ska man bara sluta handla där för all framtid nu och välja andra butiker, några synpunkter?
12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080
MBP 14'', Legion 5 Slim