Hur skulle du förbättra Samsungs mobiltelefoner?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av HazZarD:

varför har ni tagit bort minneskortplatsen och 3,5mm i era senaste telefoner för? ska jag köpa ny telefon nästa gång blir det inte samsung.

Telefoner och teknik utvecklas. Saker försvinner och kommer till. Blandannat så har 3.5mm ännu en plats i våran Galaxy A-serie.

Skrivet av ChipZ:

Telefon under 5 tum så sambon kan få plats med den i fickan. Har bytt glas på sin a3 2017 flera gånger nu för att annars måste hon köpa en för stor telefon…

Jag ser varför du önskar en mindre telefon. Frugan klagar alltid på att byxorna hon köper antingen inte har fickor eller så är dom knappt stora nog för ett kreditkort.

Med det sagt så har ju telefonerna krympt imponerande mycket i nutid sett till skärmdimensionerna. En Samsung A3 med sin 4.5" skärm kanske spontant känns liten men då den har ett yttre mått om 141.7 x 67.3 x 8.6 mm jämnfört med en Samsung A52s 5G som hamnar på 159.9 x 75.1 x 8.4 mm. Då är A52s utrustad med en 6.5" skärm och "endast" 18 mm högre samt 8 mm bredare.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Telefoner och teknik utvecklas. Saker försvinner och kommer till. Blandannat så har 3.5mm ännu en plats i våran Galaxy A-serie.

Så budskapet är den som bryr sig om högkvalitativt ljud och kunna använda uttaget för koppla en mer regäl extern mikrofon vid inspelning ska hålla sig till budgettelefoner?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Telefon under 5 tum så sambon kan få plats med den i fickan. Har bytt glas på sin a3 2017 flera gånger nu för att annars måste hon köpa en för stor telefon…

köp en Galaxy Z Flip3.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Telefoner och teknik utvecklas. Saker försvinner och kommer till. Blandannat så har 3.5mm ännu en plats i våran Galaxy A-serie.

Jag ser varför du önskar en mindre telefon. Frugan klagar alltid på att byxorna hon köper antingen inte har fickor eller så är dom knappt stora nog för ett kreditkort.

Med det sagt så har ju telefonerna krympt imponerande mycket i nutid sett till skärmdimensionerna. En Samsung A3 med sin 4.5" skärm kanske spontant känns liten men då den har ett yttre mått om 141.7 x 67.3 x 8.6 mm jämnfört med en Samsung A52s 5G som hamnar på 159.9 x 75.1 x 8.4 mm. Då är A52s utrustad med en 6.5" skärm och "endast" 18 mm högre samt 8 mm bredare.

//Pontus

Min gamla S8 är för stor med samma bredd och ca 1,5cm högre..

Visst har skärmytan ökat i förhållande till mobilens yta, men den totala ytan har också ökat...

Skrivet av Gilgamesh:

köp en Galaxy Z Flip3.

Har föreslagit det men för dom pengarna är det rent korkat alt. drulleförsäkring som kan utnyttjas flera gånger om året som gäller....

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av ZimpanX:

Så budskapet är den som bryr sig om högkvalitativt ljud och kunna använda uttaget för koppla en mer regäl extern mikrofon vid inspelning ska hålla sig till budgettelefoner?

Nej det jag skriver behöver du inte tolka som ett budskap direkt från Samsung. Det är jag Pontus som driver dethär kontot.

Förövrigt så är ju en regelrätt Usb-C till 3.5 mm adapter en god investering om 3.5 mm uttag behövs.

Skrivet av ChipZ:

Min gamla S8 är för stor med samma bredd och ca 1,5cm högre..

Visst har skärmytan ökat i förhållande till mobilens yta, men den totala ytan har också ökat...

Har föreslagit det men för dom pengarna är det rent korkat alt. drulleförsäkring som kan utnyttjas flera gånger om året som gäller....

Ja då förstår jag problemet. Tyvärr så har vi då inte på Samsung en passande modell, ifall Flip:en inte är aktuell.
Flip:en är åt andra hållet däremot mer hållbar än vad man kanske initialt kan tro. Den mer känsliga skärmen är ju ihopvikt och skyddad i de miljöer den kan bli skadad och repad. Exempelvis i en ficka.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Förövrigt så är ju en regelrätt Usb-C till 3.5 mm adapter en god investering om 3.5 mm uttag behövs.

Hjälper inte när jag vill koppla in en powerbank till USB-C porten för att kunna filma längre vid inspelning. Förövrigt bra teknisk utveckling att behöva skaffa fler småprylar att hålla reda på som man inte alls riskerar att missa att packa ner.

Därför jag håller mig till min Note 8 och varför jag blev Samsung kund till att börja med. Då ni erbjud produkter som agerade som en "jack off all trades" (3,5mm uttagg, amoled skärm med hög upplösning, bra kamera, sd-kort plats, integrerad s-pen osv) som gjorde att ni stod ut från konkurrenterna. Bara för mig att inse att den tiden är förbi helt enkelt och kika på något annat när min nuvarande lur sjunger på sista versen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av ZimpanX:

Hjälper inte när jag vill koppla in en powerbank till USB-C porten för att kunna filma längre vid inspelning. Förövrigt bra teknisk utveckling att behöva skaffa fler småprylar att hålla reda på som man inte alls riskerar att missa att packa ner.

Därför jag håller mig till min Note 8 och varför jag blev Samsung kund till att börja med. Då ni erbjud produkter som agerade som en "jack off all trades" (3,5mm uttagg, amoled skärm med hög upplösning, bra kamera, sd-kort plats, integrerad s-pen osv) som gjorde att ni stod ut från konkurrenterna. Bara för mig att inse att den tiden är förbi helt enkelt och kika på något annat när min nuvarande lur sjunger på sista versen.

Jag förstår vad du säger, risken att man glömmer en adapter finns förstås alltid där.
Men jag ska ta det vidare till teknikfolket hos oss att 3.5 mm saknas

Förövrigt så angående önskan om att kunna ladda medans du filmar och spelar in så är det fullt möjligt med ännu en adapter, exempelvis denhära;multiadapter 3.5mm och usb-c

Slutligen så är det alltid tråkigt att tappa en kund, men när hela världen är ens kundbas så är det svårt att göra alla nöjda tyvärr

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Ja då förstår jag problemet. Tyvärr så har vi då inte på Samsung en passande modell, ifall Flip:en inte är aktuell.
Flip:en är åt andra hållet däremot mer hållbar än vad man kanske initialt kan tro. Den mer känsliga skärmen är ju ihopvikt och skyddad i de miljöer den kan bli skadad och repad. Exempelvis i en ficka.

//Pontus

Det är ju ingen tillverkare som har en passande modell, iPhone SE möjligtvis.. Kommer bli helt ensamma i det segmentet om ni släpper en tillräckligt liten mellanklasstelefon!

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Men jag ska ta det vidare till teknikfolket hos oss att 3.5 mm saknas
//Pontus

Tack för att du försöker, uppskattas!

Såklart man inte göra alla nöjda, så är det. Bidrog bara med den feedback som jag göra som enskild kund, en feedback ni eftersöker med denna tråd.

Ett alternativ till att återintroducera 3.5mm uttaget skulle vara telefoner med fler än 1st USB-C port. Ännu bättre om den extra placeras på långsidan av telefonen som "gaming"-telefoner har gjort så att det är bekvämare att ladda i landscape mode.

Finns ju dessutom också USB-C hörlurar och mikrofoner.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Förövrigt så är ju en regelrätt Usb-C till 3.5 mm adapter en god investering om 3.5 mm uttag behövs.

Då skulle det även vara bra om Samsung faktiskt kunde producera en USB-c till 3.5mm som faktiskt fungerar till alla deras telefoner och faktiskt sälja den.

Just nu så verkar det finnas en på Samsung.se som enligt Samsung inte fungerar till Galaxy 20, galaxy Note 20, Galaxy S21 så har du en av de nyare premium modellerna får du helt enkelt leta någon annanstans eller hoppas på att den fungerar.
https://www.samsung.com/se/mobile-accessories/type-c-to-35mm-...
"Kompatibla modeller
Galaxy Fold, Galaxy S10/S10e/S10+, Galaxy Note10/Note10+, Galaxy A90(5G), Galaxy A60, Galaxy Tab S6"

Sedan gillar de av någon anledning att leka med USB-C uttaget varje gång de tillverkar en telefon så även om adapter ovan skulle funka till S20 så är det inte säkert att den funkar till t.ex Note20/S21

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av ChipZ:

Det är ju ingen tillverkare som har en passande modell, iPhone SE möjligtvis.. Kommer bli helt ensamma i det segmentet om ni släpper en tillräckligt liten mellanklasstelefon!

Ja där har du nog allt rätt Jag för det vidare till Samsung om att önskan finns där efter mindre telefoner. Tack för hjälpen!:)

Skrivet av ZimpanX:

Tack för att du försöker, uppskattas!

Såklart man inte göra alla nöjda, så är det. Bidrog bara med den feedback som jag göra som enskild kund, en feedback ni eftersöker med denna tråd.

Ett alternativ till att återintroducera 3.5mm uttaget skulle vara telefoner med fler än 1st USB-C port. Ännu bättre om den extra placeras på långsidan av telefonen som "gaming"-telefoner har gjort så att det är bekvämare att ladda i landscape mode.

Finns ju dessutom också USB-C hörlurar och mikrofoner.

Ja först och främt så får jag ju säga att jag uppskattar feedbacken. Det hjälper både mig och Samsung att leverera bättre prylar
Väldigt, väldigt intressant idé med flera usb-c portar. Det för jag vidare till Samsung så får dom höra sig för kring det.

Skrivet av Zippeer:

Då skulle det även vara bra om Samsung faktiskt kunde producera en USB-c till 3.5mm som faktiskt fungerar till alla deras telefoner och faktiskt sälja den.

Just nu så verkar det finnas en på Samsung.se som enligt Samsung inte fungerar till Galaxy 20, galaxy Note 20, Galaxy S21 så har du en av de nyare premium modellerna får du helt enkelt leta någon annanstans eller hoppas på att den fungerar.
https://www.samsung.com/se/mobile-accessories/type-c-to-35mm-...
"Kompatibla modeller
Galaxy Fold, Galaxy S10/S10e/S10+, Galaxy Note10/Note10+, Galaxy A90(5G), Galaxy A60, Galaxy Tab S6"

Sedan gillar de av någon anledning att leka med USB-C uttaget varje gång de tillverkar en telefon så även om adapter ovan skulle funka till S20 så är det inte säkert att den funkar till t.ex Note20/S21

Det är förstås tråkigt att det är så, man hade ju önskat att en usb-c till 3.5mm adapter fungerade på alla usb-c telefoner. Ivartfall så för jag det vidare då jag likväl också skulle vilja ha bättre överblick och kompatibilitet på adaptrarna.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Varför stänger Fold3 av kameran om man låser upp Bootloadern? Om man betalar runt20 k för en telefon, borde man inte faktiskt äga den fysiska enheten och få göra vad man vill med den?

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av during:

Varför stänger Fold3 av kameran om man låser upp Bootloadern? Om man betalar runt20 k för en telefon, borde man inte faktiskt äga den fysiska enheten och få göra vad man vill med den?

Ojdu, detdär är ingenting jag kan svara på officiellt. Men inofficiellt så låter det konstigt, nu spekulerar jag bara att det kanske inte är meningen att det ska vara så? Alternativt så har det möjligtvis med Knox-säkerheten att göra.
Jag kan skicka en fråga till teknikfolket hos Samsung kring detta, jag återkommer när jag får ett svar

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Kan du framföra att det vore trevligt om Samsung gjorde en telefon för oss som gillar att låsa upp bootloader, roota och lägga in olika roms?
Vi skiter i knox osv.
Dom skulle kunna vinna en massa goodwill på det. Göra det till ett koncept.
En telefon för avancerande användare.
Vi fattar att det inte blir samma garanti osv. Och förväntar oss ett billigare pris då med

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Ojdu, detdär är ingenting jag kan svara på officiellt. Men inofficiellt så låter det konstigt, nu spekulerar jag bara att det kanske inte är meningen att det ska vara så? Alternativt så har det möjligtvis med Knox-säkerheten att göra.
Jag kan skicka en fråga till teknikfolket hos Samsung kring detta, jag återkommer när jag får ett svar

//Pontus

Verkar inte vara en bugg dock, står med i varningen när man låser upp, och verkar återställas om bootloader låses ner igen.
https://arstechnica.com/gadgets/2021/08/samsung-punishes-gala...

Förstår att det är en väldigt specifik fråga, väldigt nyfiken på den officiella orsaken då jag inte hittar någon uppföljning online.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av SCORPIUS:

Kan du framföra att det vore trevligt om Samsung gjorde en telefon för oss som gillar att låsa upp bootloader, roota och lägga in olika roms?
Vi skiter i knox osv.
Dom skulle kunna vinna en massa goodwill på det. Göra det till ett koncept.
En telefon för avancerande användare.
Vi fattar att det inte blir samma garanti osv. Och förväntar oss ett billigare pris då med

Jag framför det!

Skrivet av during:

Verkar inte vara en bugg dock, står med i varningen när man låser upp, och verkar återställas om bootloader låses ner igen.
https://arstechnica.com/gadgets/2021/08/samsung-punishes-gala...

Förstår att det är en väldigt specifik fråga, väldigt nyfiken på den officiella orsaken då jag inte hittar någon uppföljning online.

Ja då är det ju troligen med mening. Jag frågar varför det är så
//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Ja då är det ju troligen med mening. Jag frågar varför det är så
//Pontus

Väldigt nyfiken om du lyckats få något svar ang kameran...

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av during:

Väldigt nyfiken om du lyckats få något svar ang kameran...

Har inte hört något. Men förstås det är en lång väg att gå från en liten Community Manager i Sverige till den som kan svara på den frågan.
Jag återkommer när jag får ett svar tillbaka.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Jag saknar en samsung hantverks mobil
Som dom där stöt tåliga cat mobilerna med värmekamera
Men med era flaggskepps prestanda och utrustning
Har en Note10+ nu som jag är väldigt nöjde med som arbets telefon
Pennan är en bra detalj på den
Den är hyfsat snabb så det går även att spela online spel på den
Men man borde kunna ladda ner dom appar som man vill ha istället för att behöva rensa bort det man inte vill ha
Sen finns det ju vissa man inte kan få bort
Och jag skulle inte ha något problem med om den vart något större
Den skulle kunna vara gjord i rostfritt stål med gummi på
Dubbla usb-c portar och mer batteri vore ju bra men värmekamera är väl det som lockar mest
Kanske en laser avståndsmätare oxå som även skulle gå att använda som avvägnings laser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Telefoner och teknik utvecklas. Saker försvinner och kommer till. Blandannat så har 3.5mm ännu en plats i våran Galaxy A-serie.
//Pontus

För mig är 3.5 mm och minneskort ett krav, och jag är generellt inte intresserad av budgetlurar. Nu när min S10 börjar sjunga på sista versen blir det Sony Experia 1 iii för min del pga. att ni slutat med 3.5 mm och minneskort.

Permalänk
Medlem

1. 3.5mm jack
2. 3.5mm jack
3. gues what... 3.5mm jack.
4.Alternativ för ovanstående, inkludera en BRA usb-c - 3.5mm jack med telefonen, även möjliggör att man kan köpa flera eller ersätta tappad för en Rimlig peng.
5. Erbjud europeiska kunda Snapdragon versioner vid sidan av Exynos!
6. Se nummer 5!!
7. Mindre appar och skit som seger ner telefonen som man inte kan avinstallera.

Note9Owner(#3.5mmPride)🎅😙

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Nybliven ägare av S21 ultra från ha gått från One+ hela tiden.

Skulle gärna ha möjligheten att kunna stänga av och på funktioner som bluetooth utan att behöva låsa upp mobilen

Expanderbart minne hade verkligen uppskattats också

Permalänk
Medlem

Jag tycker följande är viktiga delar som skulle kunna förbättras.

- Plan skärm (Tumme upp för S20 FE)
- max 170 gramms vikt, gärna närmare 150 gramm
- Ett bakstycke som känns bra, 20 FE känns ihåligt. Det är inte fel på plast men just denna telefon känns det som att där finns en distans mellan batteriet och baksidan
- Kameran på framsidan under skärmen, likt nya china-telefoner.
- Senaste Snapdragon, ger Exynos till USA några år framöver.
- Fulla möjligheter att koppla valfri funktion till Bixby-knappen
- Möjligheten att helt stänga av Bixby
- Lägga till ett reglage likt OnePlus / Apple för att styra ljud-läget på telefonen
- Kameran på baksidan har jag ingen åsikt kring, misstänker att kamera-ö är svårt att göra sig av med
- Ett batteri som utan problem klarar en hel dag med halvdan täckning och minst 6h SOT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Nybliven ägare av S21 ultra från ha gått från One+ hela tiden.

Skulle gärna ha möjligheten att kunna stänga av och på funktioner som bluetooth utan att behöva låsa upp mobilen

Expanderbart minne hade verkligen uppskattats också

Det kan du redan
Tänd telefonen och dra neråt från övre kanten så får du fram snabbmenyn utan att låsa upp telefonen, där finns många "toggle" knappar för olika funktioner och bl.a. BT.

Permalänk
Medlem

Mindre bloatware samt ett 3,5mm uttag skulle vara fint till min S21.

Har även problem med min fingeravtrycksläsare i skärmen då det händer ganska ofta att jag inte kan låsa upp mobilen, vet inte om det är ett generellt problem med dessa telefoner?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Stolt ägare till en Fold3 😀 bytte från s21 ultra på grund av att s21 ultran blev med orginalcover alldeles för bred och osmidig att ha med sig.
Jag störde mig även på att kamerabumpen, som hade fin design, var tung vilket gjorde mobilen topp tung. Detta kändes läskigt när man skulle texta med en hand. Känslan var att mobilen riskerade "volta" ur mitt grepp.
S22 ultra ser mer balanserad ut men har de skarpa Note hörnen vilket gör mobilen svår att få i eller ur fickan.

Det jag skulle önska ändras på Fold3 är: lite större batteri, lika bra kamera som s21/22 ultra, integrerad plats för pennan likt Noteserien.
Bonus vore om 3.5 mm kontakten och SD slot kommer tillbaka. Inte nödvändigt eller troligt, jag vet.

Kunde Samsung även göra ett riktigt bra cover som skyddar ALLA kanter på Folden vore det riktigt exellent.

Annars är jag vääldigt nöjd med fold3. I kombination med pennan är den svårslagen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Det kan du redan
Tänd telefonen och dra neråt från övre kanten så får du fram snabbmenyn utan att låsa upp telefonen, där finns många "toggle" knappar för olika funktioner och bl.a. BT.

Måste jag aktivera någon inställning först? Jag kan dra ner som du säger som jag gjorde på One+ men där kunde jag avaktivera och ha mig utan att låsa upp telefonen.

Försöker jag avaktivera bluetooth i den menyn på låst skärm så blir jag promptad att låsa upp.

Permalänk
Medlem

Hårdvara:
Hörlursuttag. Fingeravtrycksläsare på baksidan. SD-kortsläsare. Högtalare framtill. LED-lampa. Inget hål i skärmen. Ingen sämre prestanda till samma pris som i USA.

Mjukvara:
Ingen spyware och reklam. Inte massa förinstallerade program som inte går att ta bort. Minst 5 års säkerhetsuppdateringar månadsvis. Knapp för fullskärmsläge. Bättre sekretessinställningar och möjlighet att välja vad appar ska ha tillgång till (och bättre förklaringar på vad allt gör!) Landskapsläge som alltid är låst i ett läge. Samsung health utan inloggning. Möjlighet att zooma ut mer med zoom-knappen (tillgänglighet).

Och ingen jäkla NFT!

Permalänk
Avstängd

Trist, 21FE tog bort hörlursuttaget som 20FE hade.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Skrota Bixby.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4