Moddare konverterar Iphone till USB Type-C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

I normala fall räcker batteriet gott hela dagen för mig med. Vissa dagar kan jag dock ha väldigt mycket dödtid på jobbet och då blir det lätt att jag spelar på mobilen och laddningen kan sjunka ganska snabbt och jag behöver ladda. Ovanpå det så kör jag oftast musik eller radio via min BT-högtalare eftersom det inbyggda systemet i de fordon jag kör är skräp. Kan behöva ladda den ibland också och då det är en annan kontakt så behöver jag två olika kablar med mig.

För att åskådliggöra att det som gäller för dig inte nödvändigtvis gäller för alla.

bara jag som tycker det låter fånigt, är som att grubbla varför usa kör egna vägguttag och europa en annan standard medans nåt asien land har en egen standard. om man nu vill spara på elektronik som slängs osv kanske man ska börja med en generell standard på vägguttag istället om man nu förespråkar miljö tänket så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loyd:

bara jag som tycker det låter fånigt, är som att grubbla varför usa kör egna vägguttag och europa en annan standard medans nåt asien land har en egen standard. om man nu vill spara på elektronik som slängs osv kanske man ska börja med en generell standard på vägguttag istället om man nu förespråkar miljö tänket så mycket.

Tycker personligen det är märkligt att det inte redan finns en världsstandard på alla sådana saker. Livet skulle bli så mycket enklare för alla om det varit så. Men nu är det som det är och man får försöka anpassa sig så gott det går. Problemet för mig hade varit detsamma om jag haft en iphone istället för en androidtelefon, jag hade varit tvungen bära runt på två kablar oavsett. Jag behöver också ta med mig min nätadapter när jag åker till andra världsdelar. Att du tycker det är fånigt gör det inte bättre.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loyd:

bara jag som tycker det låter fånigt, är som att grubbla varför usa kör egna vägguttag och europa en annan standard medans nåt asien land har en egen standard. om man nu vill spara på elektronik som slängs osv kanske man ska börja med en generell standard på vägguttag istället om man nu förespråkar miljö tänket så mycket.

Det är nog inte fullt så enkel grej att fixa... Det är inte bara kontakterna som skiljer. Kör de inte 110v i många andra länder medans vi kör 220v här? Fler och fler apparater tror jag klarar av bägge delar. Att standardisera allt är inte så enkelt som att bara "ändra utseende på uttagen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Det är nog inte fullt så enkel grej att fixa... Det är inte bara kontakterna som skiljer. Kör de inte 110v i många andra länder medans vi kör 220v här? Fler och fler apparater tror jag klarar av bägge delar. Att standardisera allt är inte så enkelt som att bara "ändra utseende på uttagen".

USA är 110V/60Hz medan vi har 230V/50Hz. Dock har Storbritannien samma ström som vi - numer. De hade tidigare 240V och vi 220V, men vi "kompromissade" med 230V för det var nära nog för att alla enheter skulle klara den avvikelsen. De fortsätter dock med sin egna kontakt.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

USB Type-X

Givetvis borde inte kravet vara just USB-C utan att man använder den senaste usb-versionen.
Så när USB-D (?) kommer om några år så går man långsamt över till den...

Permalänk

859.000kr nu =0