Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Aha, ok. Och var det ur speaker out eller hörlursutgången på Yamaha RX v440-rds?

Kör ur högtalarterminalerna. har en spade till xlr adapter som jag kopplar lurarna till. phono utgången är dock helt okay och absolut i transparenta skolan.

Man kan ju alltid lyssna på bläckblåsorkestrar, stråkorkestrar eller annat okonstlat live helt utan mikrofoner och högtalare. Spelade en hel del i yngre dagar och det lät då aldrig tråkigt vare sig när man spelade i orkester eller lyssnade på en. Så jag ser inte hur färgning skulle hjälpa till direkt om man lyssnar på klassiskt, akustiskt etc.

För allrounders är det nog tvärtom ganska väsentligt att lurarna håller sig relativt transparenta. Då mindre neutrala setuper är de som diskriminerar musik då dess färgning inte alltid fungerar som tänkt. Fungerar väl bättre om man håller sig inom vissa genrer.

För min del så fungerar harman target rätt så bra

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kör ur högtalarterminalerna. har en spade till xlr adapter som jag kopplar lurarna till. phono utgången är dock helt okay och absolut i transparenta skolan.

Man kan ju alltid lyssna på bläckblåsorkestrar, stråkorkestrar eller annat okonstlat live helt utan mikrofoner och högtalare. Spelade en hel del i yngre dagar och det lät då aldrig tråkigt vare sig när man spelade i orkester eller lyssnade på en. Så jag ser inte hur färgning skulle hjälpa till direkt om man lyssnar på klassiskt, akustiskt etc.

För allrounders är det nog tvärtom ganska väsentligt att lurarna håller sig relativt transparenta. Då mindre neutrala setuper är de som diskriminerar musik då dess färgning inte alltid fungerar som tänkt. Fungerar väl bättre om man håller sig inom vissa genrer.

Något som är oerhört viktigt för att efterlikna "live" är hög dynamisk förmåga, förutsatt att musiken inte är sönderkomprimerad, minst lika viktigt som frekvensgång, distorsion etc jag förmodar att det är just det du vinner när du använder ett slutsteg designat för att driva stora högtalare för hörlurslyssning

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Jag sitter för tillfället och letar efter en balanserad kabel till mina Sennheiser 598. Finns det ingen lämplig adapter? Det är 2,5 mm uttag på hörlursförstärkarens balanserade utgång och jag har Sennheisers egna 6,3 till 3,5 mm-adapterkablage.

Även om det är småpengar vill jag undvika att kosta på dessa lurar några ytterligare pengar - en adapter skulle vara mycket bättre.

För övrigt är det billigaste och mest passande alternativet här:

https://www.aliexpress.com/item/1005001510009000.html?spm=a2g...

130 kr

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk

Fick min TOPPING DX3 PRO+ idag! Tog en dryg vecka från Audiophonics.
Väldigt nöjd av det jag hunnit lyssna. Ljudet är helt klart "tightare" och klarare än direkt via datorn men det är kanske inte så konstigt då mitt moderkort kan putta ut 7mw som max och denna 1500mw (@32ohm]

Via toppings hemsida https://www.tpdz.net/download får man både drivare till
ampen, asio drivare till windows och bra instruktioner hur man fixar alla inställningar i foobar m.fl.
Väldigt trevligt så slapp jag googla allt sådant. Trodde det skulle vara dålig manual och instruktioner men dom var väldigt bra.

Nu är det bara en sak som saknas.. Det är typ en 1m sladd på Sundaran så får sitta på golvet eller pall tills förlängningen kommer imorron doh.. Sorry kass bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Fick min TOPPING DX3 PRO+ idag! Tog en dryg vecka från Audiophonics.

Grymt!
Har den fjärrkontroll?

Visa signatur

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Skrivet av Elfsberg:

Grymt!
Har den fjärrkontroll?

Japp den har fjärr (och blutooth).

Permalänk
Avstängd

Nice, har en TOPPING DX3 PRO+ på väg genom amazon. Ska byta ut e30 så att jag även har bluetooth.
Hur är det med kanalbalansen? Borde väl vara suveränt eftersom det numera sköts digitalt?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Nice, har en TOPPING DX3 PRO+ på väg genom amazon. Ska byta ut e30 så att jag även har bluetooth.
Hur är det med kanalbalansen? Borde väl vara suveränt eftersom det numera sköts digitalt?

Trevligt, verkar helt klart som en väldigt bra enhet för pengarna.
Ingen aning om hur man kollar kanalbalansen.
Enda jag har ändrat är filtret till nr2 då den verkade vara bäst enligt test?
Läste i manualen att det är två gain-lägen också +6(standard) och +19db. Antar man inte behöver high med låg ohm lurar?
Är ganska färsk inom detta så försöker lära mig vad allt betyder

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

Trevligt, verkar helt klart som en väldigt bra enhet för pengarna.
Det är min första hörlursförstärkare så ingen aning om hur man kollar kanalbalansen.
Enda jag har ändrat är filtret då nr2 verkade vara bäst enligt test?
Läste i manualen att det är två gain-lägen också +6(standard) och +19db. Antar man inte behöver high med låg ohm lurar?
Är ganska färsk inom detta så försöker lära mig vad allt betyder

Jag tror man enklast kan hitta svaret i denna tråd, om inte så är det bara regga och fråga.
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/to...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Jag tror man enklast kan hitta svaret i denna tråd, om inte så är det bara regga och fråga.
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/to...

Mm, reggat. Mycket info att ta in! Men kul att lära sig!
Bara lära sig hur man lägger in oratory1990 EQ till lurarna var ett projekt i sig känns det som.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oqvist:

Håller med dig om att om återgivningen är neutral brukar man ha en bredare musiksmak, det är i vart fall min upplevelse av det baserat på musikintresserade personer jag känner till och har besökt, desto bättre återgivning desto bredare musiksmak.

Skrivet av the squonk:

Något som är oerhört viktigt för att efterlikna "live" är hög dynamisk förmåga, förutsatt att musiken inte är sönderkomprimerad, minst lika viktigt som frekvensgång, distorsion etc jag förmodar att det är just det du vinner när du använder ett slutsteg designat för att driva stora högtalare för hörlurslyssning

Den dynamiska förmågan ska klara återgivningen och håller vi oss till hörlurar så är det ju inte svårt att klara dynamiken om prylarna inte är direkt olämpligt byggda för det är ganska låga effekter som behövs även för de mest tungdrivna lurarna jämfört med att spela med högtalare.
När jag var mer aktiv lurlyssnare körde jag mest med en vanlig liten "högtalarförstärkare" som gav 20W@8 Ohm, det var en ren klass A förstärkare så den funkade även bra som värmeplatta för att varmhålla mat och lurarna satt förstås på högtalaranslutningen, förstärkaren hade inte ens nått hörlursuttag.

Skrivet av Elfsberg:

Jag sitter för tillfället och letar efter en balanserad kabel till mina Sennheiser 598. Finns det ingen lämplig adapter? Det är 2,5 mm uttag på hörlursförstärkarens balanserade utgång och jag har Sennheisers egna 6,3 till 3,5 mm-adapterkablage.

Även om det är småpengar vill jag undvika att kosta på dessa lurar några ytterligare pengar - en adapter skulle vara mycket bättre.

För övrigt är det billigaste och mest passande alternativet här:

https://www.aliexpress.com/item/1005001510009000.html?spm=a2g...

130 kr

Skaffa kontakter och fläta/tvinna enkelledare och löd på kontakterna själv så får nog det mest prisvärda du kan hitta som även blir riktigt bra. Ska det också se roligt ut så skaffar du skosnören/paracord som du stoppar in ledarna i så ser det ut som en svindyr textilklädd kabel

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Skaffa kontakter och fläta/tvinna enkelledare och löd på kontakterna själv så får nog det mest prisvärda du kan hitta som även blir riktigt bra. Ska det också se roligt ut så skaffar du skosnören/paracord som du stoppar in ledarna i så ser det ut som en svindyr textilklädd kabel

Maybe!
Spontant tror jag inte att jag fixar så små lödningar men skam den som ger sig? Iallafall så underhåller jag tanken ett tag till.

Visa signatur

Permalänk

Någon som har erfarenhet av bra in-ear lurar. Har ett par Sony för 3-400kr idag och kan inte påstå att ljudkvaliteten är fantastisk. Ni som har lite erfarenhet av denna typ av lurar, hur mycket bättre är ett par för 2000? Eller är det bara glömma och köpa ett par vanliga lurar istället?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus123:

Någon som har erfarenhet av bra in-ear lurar. Har ett par Sony för 3-400kr idag och kan inte påstå att ljudkvaliteten är fantastisk. Ni som har lite erfarenhet av denna typ av lurar, hur mycket bättre är ett par för 2000? Eller är det bara glömma och köpa ett par vanliga lurar istället?

https://hifitorget.se/visa_annons.php/jaybird_vista_140513.ht...

För 590 kr får det anses vara ett fynd! Jag har ett par och funderar eventuellt på att köpa de där också för att ha reserv..

Visa signatur

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Rasmus123:

Trådat?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Yes trådat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus123:

Yes trådat

Jag uppgraderade från de std-lurarna som hängde med samsungmobilen till ett par trådade Beyerdynamic Soul Byrd för ca 900 spänn. Googla reviews flr närmare info.

Dock, en mkt bra feature är att de inte "sticker ut" från örat vilket gör att man utan problem kan ligga på sidan i sängen och kolla film/serier utan att få skitont efter fem minuter.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

yamaha eph-150 kan rekommenderas om du hittar dem. Jag är fortfarande brutalt störd att jag har två par jag inte hittar...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Rasmus123:

Har inget eget färskt tips kring 2000kr dvs inears jag lyssnat på. Men de här 5 tycker jag verkar intressanta i den prisklassen. Hänger ju väldigt mycket på vilken typ av ljudsignatur du vill ha.

Moondrop Starfield - Dynamisk Driver - 1090kr
https://www.amazon.se/-/en/dp/B082NQFW16/

Moondrop KXXS - Dynamisk Driver - 1790kr
https://www.amazon.se/-/en/dp/B07RHZ9W45/

7Hz Timeless - Planar driver - 225€
https://www.amazon.de/-/en/Linsoul-Timeless-Earphone-Aluminiu...
7Hz Timessess verkar dock ha lite knepig passform

Moondrop Blessing2 - 4st Balanserade Armataurer + 1 Dynamisk - 3010kr
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B0836C6LQ8/
Lite för stor enligt vissa

Och sen kanske Moondrop Kato när den finns att beställa inom EU och jag hittar någon pålitlig review.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

Måste säga att moondrop starfields ser förbannat bra ut. Älskar det blåa och att kabeln är i samma färg. Hur de låter har jag ingen aning om, har bara haft samsung s8 akg en gång i tiden.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Har inget eget färskt tips kring 2000kr dvs inears jag lyssnat på. Men de här 5 tycker jag verkar intressanta i den prisklassen. Hänger ju väldigt mycket på vilken typ av ljudsignatur du vill ha.

Moondrop Starfield - Dynamisk Driver - 1090kr
https://www.amazon.se/-/en/dp/B082NQFW16/

Moondrop KXXS - Dynamisk Driver - 1790kr
https://www.amazon.se/-/en/dp/B07RHZ9W45/

7Hz Timeless - Planar driver - 225€
https://www.amazon.de/-/en/Linsoul-Timeless-Earphone-Aluminiu...
7Hz Timessess verkar dock ha lite knepig passform

Moondrop Blessing2 - 4st Balanserade Armataurer + 1 Dynamisk - 3010kr
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B0836C6LQ8/
Lite för stor enligt vissa

Och sen kanske Moondrop Kato när den finns att beställa inom EU och jag hittar någon pålitlig review.

Tack! Ska ta och kolla upp dina förslag

Visa signatur

Permalänk
Fyndjägare

Vill bara påminna om att Singles Day pågår för fullt på AliExpress idag. Och i vissa fall kan man välja leverans från ett EU land med "Ship from" knappen. Kan finnas lite chi-fi ljudklipp

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Vill bara påminna om att Singles Day pågår för fullt på AliExpress idag. Och i vissa fall kan man välja leverans från ett EU land med "Ship from" knappen. Kan finnas lite chi-fi ljudklipp

Sett någon intressant stereo förstärkare?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oqvist:

Sett någon intressant stereo förstärkare?

Inte ännu, kollar mest DACar. Ska scouta mer ikväll!

Visa signatur

Permalänk
Fyndjägare

Om någon letar ersättningskabel, adapter eller annat DIY kabelaktigt så rear Lunashops på Aliexpress idag. 9-10% rabatt + kupongrabatt $4,2 alltid något.

Tex denna 16 Core 99% 7N OCC 1,2m sladd till HD600/650 för $27,3 inkl frakt och svensk moms inräknat hävdar dom "VAT included in your Order". Glöm inte aktivera kupong för att få all rabatt. Bör bli 238kr omräknat. Betala i USD hela vägen för att slippa dolda avgifter för valutakonvertering.

Går att få med valfri kontakt även balanserat 2,5mm / 4.4mm pentaconn / XLR 4 polig osv.

LN006730 16 Core 99% 7N OCC Earphone Cable For Sennheiser HD580 HD600 HD650 HDxxx HD660S HD58x HD6xx https://www.aliexpress.com/item/4000710908896.html

Denna "99% 7N OCC" finns även för de flesta andra hörlurar Audeze, Hifiman, Focal etc. Men priset varierar en del.
En som testat kabeln här https://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/occ-c...

Lunashops store på AliExpress
https://lunashops.aliexpress.com/store/804746

Länkfix
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Inte ännu, kollar mest DACar. Ska scouta mer ikväll!

Lyckades hitta nad C316 v2 och yamaha as301 på öppet köp och slippa frakta tillbaks. Sista försöken hitta något att ersätta receivern med.
Yamahas marknadsföring är svårbegriplig. Art = anti resolution and though?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Lyckades hitta nad C316 v2 och yamaha as301 på öppet köp och slippa frakta tillbaks. Sista försöken hitta något att ersätta receivern med.
Yamahas marknadsföring är svårbegriplig. Art = anti resolution and though?

Kinesisk översättning, anti resonance typ skall det vara, kontentan är att man har ett styvt chassie så att inte komponenterna skall vibrera i takt med nätdelen och orsaka interferens. Alltså, som det bör vara från början.

I min RX-A2050 sitter en gigantisk nätdel på 1000VA så i det fallet har det viss relevans, specad för 2x140W i 8 Ohm men i tester ger den 2x200W i 8 Ohm kontinuerligt utan dist. Dynamiskt 2x405W i 2 Ohm. Men den skall ju orka driva 9 högtalare så.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Om någon letar ersättningskabel, adapter eller annat DIY kabelaktigt så rear Lunashops på Aliexpress idag. 9-10% rabatt + kupongrabatt $4,2 alltid något.

Tex denna 16 Core 99% 7N OCC 1,2m sladd till HD600/650 för $27,3 inkl frakt och svensk moms inräknat hävdar dom "VAT included in your Order". Glöm inte aktivera kupong för att få all rabatt. Bör bli 238kr omräknat. Betala i USD hela vägen för att slippa dolda avgifter för valutakonvertering.

Går att få med valfri kontakt även balanserat 2,5mm / 4.4mm pentaconn / XLR 4 polig osv.

LN006730 16 Core 99% 7N OCC Earphone Cable For Sennheiser HD580 HD600 HD650 HDxxx HD660S HD58x HD6xx https://www.aliexpress.com/item/4000710908896.html

Denna "99% 7N OCC" finns även för de flesta andra hörlurar Audeze, Hifiman, Focal etc. Men priset varierar en del.
En som testat kabeln här https://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/occ-c...

Lunashops store på AliExpress
https://lunashops.aliexpress.com/store/804746

https://ae01.alicdn.com/kf/H9cf2e9d79d5540fa8ef7fdf251e2637eg/LN006730-XLR-Balanced-16-Core-99-7N-OCC-Earphone-Cable-For-Sennheiser-HD580-HD600-HD650-HDxxx.jpg_Q90.jpg_.webp

Hej! Har ett par Sennheiser 58x och sitter med ny Zen Dac v2. Letar efter en balanserad kabel med 4.4mm plug, är den du länkade balanserad? Såg bara att man kunde välja mellan bland annat "4.4mm" och "3.5mm balanced". Därför frågar jag, för om den vara balanserad så borde det väl stå där man väljer?

Allt det här kanske är en dum fråga men jag är ny inom "hifi" så vill gärna lära mig, tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Kan intyga att Lunashopskablarna är bra. Smidiga, ingen mikrofoni och bra byggkvalitet. Har både en med 6,3mm och 4-pin XLR till min R70x. Föredrar 8-core varianten då ledarna inte är lika tunna och hela kabeln känns mer rejäl.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av ludZ:

Hej! Har ett par Sennheiser 58x och sitter med ny Zen Dac v2. Letar efter en balanserad kabel med 4.4mm plug, är den du länkade balanserad? Såg bara att man kunde välja mellan bland annat "4.4mm" och "3.5mm balanced". Därför frågar jag, för om den vara balanserad så borde det väl stå där man väljer?

Allt det här kanske är en dum fråga men jag är ny inom "hifi" så vill gärna lära mig, tack på förhand!

Sannolikt är 4,4mm Pentaconn också balanserad. Den kontakten är väl alltid det tror jag.
Och det står även i texten nedanför

"For the side of Music Player we can offer
3.5mm 3 pole (Stereo) Plug,
3.5mm 4 Pole balanced plug,
2.5mm 4 Pole balanced plug,
4.4mm Male balanced plug,"

https://www.aliexpress.com/item/4000710908896.html

Visa signatur