TV tråden för Black Friday och mellandagarna

Permalänk
Medlem

Tror ni man kommer hitta bättre pris under veckan på 65" Sony A80J än det som finns nu på runt 18k?

Permalänk
Medlem

För det som tänkte köpa en TV på Webhallen och orkar krångla lite med presentkort kan man få 5% extra rabatt genom att köpa presentkort på länken nedan. Tänk dock på att de inte nödvändigtvis fungerar direkt (står först efter 24 timmar, men har sett folk som sagt att det i praktiken är kortare tid), samt att man vid en eventuell retur lär få tillbaka pengarna i form av ett presentkort igen.

https://partner.getgifted.com/se/ (motsvarande finns på Benify via samma leverantör)

Förra året fick man 10% rabatt på presentkort under Black Friday-perioden men vet inte om det kommer vara samma sak i år. Någon som minns vilken av dagarna de höjde rabatten förra året?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Which TV is the best alternate to C1 77" ? Just can't spend 33K (max I would spent 25K).

So, I have 2 options right now -

1. Either to settle with C1 65 today & regret that I didn't get the extra 12" !!

2. Or buy a 75" QLED / ULED or a Sony LED in 15K range.

Currently using 3 years old Philips 55" 4K TV.

This dilemma is so crazy !

Permalänk
Medlem

Storlek vs prestanda

Jag behöver hjälp i valet mellan storlek och prestanda.

Ska jag gå på en 75" x90J (ca 15k på mediamarkt) eller ska jag gå ner till 65" och satsa på tex en LG OLED B1 på 65"? (Som också verkar finnas för runt 15k).

Kommer användas till film, serier och framförallt sport. Inget spelande.
Tittavståndet är bra precis 5 meter. Är rädd för att 65" kommer att kännas för litet på de avståndet, vad tror ni?

Förslag på andra modeller i samma prisklass än ovan nämnda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av koio:

Jag behöver hjälp i valet mellan storlek och prestanda.

Ska jag gå på en 75" x90J (ca 15k på mediamarkt) eller ska jag gå ner till 65" och satsa på tex en LG OLED B1 på 65"? (Som också verkar finnas för runt 15k).

Kommer användas till film, serier och framförallt sport. Inget spelande.
Tittavståndet är bra precis 5 meter. Är rädd för att 65" kommer att kännas för litet på de avståndet, vad tror ni?

Förslag på andra modeller i samma prisklass än ovan nämnda?

5 meter låter som att du verkligen borde ha en större TV, 75" plus. Jag har precis 3 meter till TVn och jag tycker att jag måste ha 77 tum för att få en ordentlig upplevelse. Sen gäller detta det "seriösa TV-tittandet" dvs, titta på film eller serier nersläckt när småbarnen somnat. Om man tittar Idol, Så mycket bättre å slötittar nån film på netflix då och då så är det kanske inte lika viktigt med en stor TV. Men storlek vs prestanda är sjukt svårt. Det beror också på vilket rum du har! Om du har mycket fönster och ljus och ibland tittar på tidig kväll på sommarhalvåret, då är inte en OLED så bra för den klarar inte av att lysa tillräckligt starkt då alla gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag kommer till kassan med rätt pris men inte längre. Även om jag skriver in adress så kommer man inte till nästa steg.

Jag läste lite i deras FAQ att man ska se TVn som en Club Deal på Clubsidan men hos mig har den sidan inga produkter överhuvudtaget.

NoN kan man alltid lita på!

65 tummarn ligger på 16900 så det är en tusenlapp billigare än alla andra. Dock är sidan sjukt seg så frågan är om det går att norpa en eller ej.

Missade Webhallens erbjudande Får se vad Elgiganten svarar om eventuell prismatchning.

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Which TV is the best alternate to C1 77" ? Just can't spend 33K (max I would spent 25K).

So, I have 2 options right now -

1. Either to settle with C1 65 today & regret that I didn't get the extra 12" !!

2. Or buy a 75" QLED / ULED or a Sony LED in 15K range.

Currently using 3 years old Philips 55" 4K TV.

This dilemma is so crazy !

Get exactly what you want or you'll end up in my situation where I have a few months old TV I wish I never bought because it's too small. If you think that you'll keep your TV for 5-6 years then the extra cost is worth it.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av frellAn:

5 meter låter som att du verkligen borde ha en större TV, 75" plus. Jag har precis 3 meter till TVn och jag tycker att jag måste ha 77 tum för att få en ordentlig upplevelse. Sen gäller detta det "seriösa TV-tittandet" dvs, titta på film eller serier nersläckt när småbarnen somnat. Om man tittar Idol, Så mycket bättre å slötittar nån film på netflix då och då så är det kanske inte lika viktigt med en stor TV. Men storlek vs prestanda är sjukt svårt. Det beror också på vilket rum du har! Om du har mycket fönster och ljus och ibland tittar på tidig kväll på sommarhalvåret, då är inte en OLED så bra för den klarar inte av att lysa tillräckligt starkt då alla gånger.

Har funderat på möjligheten att placera soffa och TV närmare varandra men det är tyvärr inte möjligt. Är inte en så "seriös" TV-tittare som måste ha det absolut värsta. Men kan ändå uppskatta en bra bildupplevelse. Det är en del ljusinsläpp i rummet och under sommarhalvåret blir det aldrig riktigt mörklagt där inne.

Jag ska iväg till en butik idag och försöka bilda mig en uppfattning på skillnaden mellan 65" och 75". Då jag aldrig varit hemma hos någon med 75" så har jag inga referenser att gå på.

Tack för din input!

Permalänk

Bra pris på LG C1 55" på Elgiganten (kanske finns andra med samma deals) medlem 11990, med Allentepaket (canal digital/viasat) 7990:- (ordinarie 19890:-) https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/300085/lg-55-c1-...

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk

Här kan nog mediamarkt lura en del gällande vilket grafikkort som medföljer: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_msi-gf66-katana-15-6-b%...

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

För det som tänkte köpa en TV på Webhallen och orkar krångla lite med presentkort kan man få 5% extra rabatt genom att köpa presentkort på länken nedan. Tänk dock på att de inte nödvändigtvis fungerar direkt (står först efter 24 timmar, men har sett folk som sagt att det i praktiken är kortare tid), samt att man vid en eventuell retur lär få tillbaka pengarna i form av ett presentkort igen.

https://partner.getgifted.com/se/ (motsvarande finns på Benify via samma leverantör)

Förra året fick man 10% rabatt på presentkort under Black Friday-perioden men vet inte om det kommer vara samma sak i år. Någon som minns vilken av dagarna de höjde rabatten förra året?

Jag har nyttjat den många ggr, presentkorten kommer alltid inom 1 minut och fungerar direkt

Permalänk
Medlem

Ingen som sett någon 85" tv ännu ute på rean?

Permalänk
Medlem

Ett tips, polaren visade upp Webhallens erbjudande på Elgiganten och fick prisgaranti. LG Oled 65" C1 för 16 990 kr

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Hej Buddies!
Jag sitter på en gammal plasma tv (P50ST50Y) sedan 10 år. Det är dags att byta ut den till något modernare.
Vad skulle ni köpa? Tv används enbart till film och vanligt tv tittande, inget spelande.
Max pris som jag vill lägga ut är 20 tusen. Ser gärna något större som 65' men absolut inget krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubman:

Hej Buddies!
Jag sitter på en gammal plasma tv (P50ST50Y) sedan 10 år. Det är dags att byta ut den till något modernare.
Vad skulle ni köpa? Tv används enbart till film och vanligt tv tittande, inget spelande.
Max pris som jag vill lägga ut är 20 tusen. Ser gärna något större som 65' men absolut inget krav.

Fin TV du har, har en liknande modell 😻

Har du en Panasonic Plasma är du van vid bra svärta så ditt val är en no-brainer, en OLED!

Sonys modeller och ev. Panasonic är bra val för film detta men mest bang för pengarna och allround är LGs C1-modeller.

Webhallen har och andra kedjor har medlemspris på 65”-modellen:
17 990:- (inloggad medlem!)

https://www.webhallen.com/se/product/334822-LG-2021-65-OLED65...

Permalänk
Medlem

Hann lägga beställningar för både LG C1 55" och 65" i en av Webhallens butiker innan de höjde priserna. Frågan är dock om man verkligen kan motivera det högre priset för sig själv på 65". 55" råkar också matcha bredden på min soundbar exakt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Hann lägga beställningar för både LG C1 55" och 65" i en av Webhallens butiker innan de höjde priserna. Frågan är dock om man verkligen kan motivera det högre priset för sig själv på 65". 55" råkar också matcha bredden på min soundbar exakt.

Matcha storleken på soundbaren spelar väl mindre roll? Ju större TV desto bättre.

Permalänk
Medlem

Funderar på en Sony X93j, antingen 65" eller 75". Den verkar ju ha alla viktiga funktioner. Kmr användas främst till tv-tittande. Kan hända att man skaffar en konsol i framtiden. Tänkte lägga runt 12-16k på en tv.

Vad tror ni? Vilka andra "liknande" modeller bör man hålla koll på under BF?

Permalänk
Medlem

Samsung QN90A Neo QLED

Tror ni att Samsung QN90A 75" kommer komma ut med bättre pris än det som för tillfället finns på Samsung.com via Benify?
22990 kr för 75"
16990 kr för 65"
11990 kr för 55"

https://shop.samsung.com/se/multistore/seb2b/benifyse/black-m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Matcha storleken på soundbaren spelar väl mindre roll? Ju större TV desto bättre.

Normalt sett spelar det mindre roll, ja. Soundbaren kommer dock täcka några centimeter av botten på TV:n tills jag förr eller senare skaffar ett väggfäste, så kommer se ut som en notch.

Nja, större TV gör väl judder och liknande aningen mer tydligt så det finns inte bara fördelar. Är också oklart om jag uppskattar en större storlek tillräckligt för att betala drygt 54% mer.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av koio:

Tror ni att Samsung QN90A 75" kommer komma ut med bättre pris än det som för tillfället finns på Samsung.com via Benify?
22990 kr för 75"
16990 kr för 65"
11990 kr för 55"

https://shop.samsung.com/se/multistore/seb2b/benifyse/black-m...

Vad kommer Bitcoin-kursen vara nästa vecka? Ingen aning.

Har de lanserat erbjudandena som Black Week / month /day etc. så sannolikt är det dessa priser som gäller, iaf för nu.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej,

Håller på att hjälpa en polare att köpa TV under BF. Den får kosta max 10k.

Polaren har noll teknikintresse och och spelar inte.

Har fått ner det till 2 modeller efter att ha läst respektive recensioner.

Det står mellan SONY X93J 55” för 9k eller LG B9 55" för 10k.

Hör gärna folks åsikter gällande de två modellerna. Vilken tycker ni han ska välja? Motivera gärna varför!

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 11400F | GPU: GTX 760 2GB | MB: Gigabyte B560M Aorus Pro | RAM: Corsair Vengance LPX 16GB @ 3200 Mhz | PSU: Seasonic Focus GX 650 watt | Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact | SSD: Kingston A2000 1TB | CPU-Kylare: Cooler Master Evo 212 v2

Bildskärm: MSI Optix G242 | Mus: Endgame Gear XM1r | Tangentbord: Varmilo VA88 Charcoal MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av pavl1sh:

Hej,

Håller på att hjälpa en polare att köpa TV under BF. Den får kosta max 10k.

Polaren har noll teknikintresse och och spelar inte.

Har fått ner det till 2 modeller efter att ha läst respektive recensioner.

Det står mellan SONY X93J 55” för 9k eller LG B9 55" för 10k.

Hör gärna folks åsikter gällande de två modellerna. Vilken tycker ni han ska välja? Motivera gärna varför!

Tack på förhand!

Klart din polare ska ha en OLED, dvs LG OLED 55 B1.
Sony-modellen är en LCD. Säkert kompetent för priset men OLED är "next-level" i svärta och bildkvalitet!

Permalänk
Medlem

Hej alla experter. Jag tänkte köpa mig en tv nu under Black Friday och detta med tv är verkligen djupt vatten för mig. Jag har tidigare en gammal billig lcd tv som följt med i minst 10 år men vill nu "uppgradera" mig.

Det jag kollar på är endast sport och lite serier/filmer från viaplay, netflix eller cmore. Jag vill gärna ha en 75 tums tv och vill inte lägga hela min besparing på tvn, så har kommit fram till att en QLED därför passar mig bättre.

Jag har kikat lite på Samsung QLED men är osäker på skillnaden mellan modellerna.
De jag har tittat på är följande:

Q60A - 13-14K
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/293504/samsung-7...
Q68A - 16K
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/293449/samsung-7...
Q70A - 17-18K
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/338902/samsung-7...
Q77A - 19-20K
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/293472/samsung-7...
QN85A - 20 K
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/293492/samsung-7...

Det jag letar för är väl egentligen vad som är av mest värde mot vad man får. Tänkte jag kunde pröva här så jag inte blir lurad av någon säljare och köper något jag egentligen inte har behov av, som jag alltid annars gör.
Någon som kan guida mig lite?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Slog till på en Sony X93J 65" och har precis dragit igång den. Jäklar vilken skillnad mot vår gamla Panasonic plasma från 2012

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends

Permalänk
Medlem

Hej,

Har suttit och kollat runt nu men kan inte riktigt få grepp om tv-djungel.

Är student och letar efter en 55-tummare runt 5-7tkr. Kommer framförallt användas till att kolla serie/sport så gaming är ingen prioritet. Vilka tv-apparter får man mest "bang for the buck" egentligen?

Har kikat runt lite och tittat på dessa men har som sagt väldigt dålig koll:

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/hisense-55-4k-qled-tv-55a...

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/293516/samsung-5...

Vad rekommenderar experterna?

Mvh Maillo

Permalänk
Skrivet av maillo:

Hej,

Har suttit och kollat runt nu men kan inte riktigt få grepp om tv-djungel.

Är student och letar efter en 55-tummare runt 5-7tkr. Kommer framförallt användas till att kolla serie/sport så gaming är ingen prioritet. Vilka tv-apparter får man mest "bang for the buck" egentligen?

Har kikat runt lite och tittat på dessa men har som sagt väldigt dålig koll:

https://www.power.se/tv-och-ljud/tv/hisense-55-4k-qled-tv-55a...

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/293516/samsung-5...

Vad rekommenderar experterna?

Mvh Maillo

Har kanske inget bra tips på TV, men om du köper på webhallen så kan du köpa presentkort med 5% rabatt via studentkortet/mecenat, och betala med dessa på webbsidan. Då sparar du i alla fall lite pengar

Permalänk