Bidra till att förbättra förståelsen för SweClockers gemenskap

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jo, men om jag klickar in i en tråd med massa text och läser i fem minuter så går det inte att skilja från att jag klickar in i samma tråd och lämnar datorn för att gå på toa i fem minuter...

Det beror ju på vad som händer direkt efter dessa 5 minuter, svarar du på ett inlägg på 2000 ord så har du troligen läst det och lagt någon minut på det, sedan författar du och skickar ett meddelande på något antal ord som tar x minuter att skriva etc.

Borde gå att göra ganska vettiga modeller och antaganden baserat på denna typ av info (som jag inte tror finns detaljerad nog)

Absolut kommer det inte vara en perfekt sanning, men troligen tillräckligt för att se tydliga skillnader mellan användare

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är det fina med swec är att man kan fråga vad som helst och få ett vettigt svar. Kunskapen här sträcker sig långt över datorer. Detta kanske är det forum i Sverige som har den bredaste kunskapsbasen. Man kan få hjälp med allt från svår mattematik till att koka ett paket nudlar.

Permalänk
Medlem

Andra gången jag försöker mig på enkäten men fastnar och ger upp. Brukar alltid lyckas avsluta enkäter annars.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Viceroy:

Andra gången jag försöker mig på enkäten men fastnar och ger upp. Brukar alltid lyckas avsluta enkäter annars.

Vilket var det som ställde till det?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kul enkät men jag fastnade jag med :).

Jag läser mycket och lär mig varje dag, får tips och idéer.
Tycker det oftast är en bra stämning och acceptans för olika åsikter.

Däremot har jag absolut ingen koll eller minne från vilka användare jag läser mest.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vilket var det som ställde till det?

4.Inlärning. Ser även att 5.Inspiration kan ställa till det, men har inte lyckats ta mig förbi 4:an än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Känner igen det där. Någon "ny" person som kommer in och försvarar någon annan, med samma stil att skriva, samma stavfel och så vidare. Rätt sorgligt att vissa individer har vanföreställningen att deras åsikter blir mer giltiga om deras låtsaskompisar håller med.

Jag är ganska ofta ensam kvar i en tråd att driva en viss ståndpunkt. Och det är helt fine med mig. Det intressanta är ju liksom meningsutbytet och att man får nya perspektiv, inte att man skall "vinna". Sen händer det rätt ofta att jag får PM från folk som håller med men inte pallar skriva själva och det är klart det är kyl med glada tillrop när man jobbar i motvind, men det intressanta för mig är som sagt meningsutbytet. Finns många som ofta har helt motsatt åsikt mot min som det ändå är väldigt givande och roligt att diskutera med, sådana som också ser vikten av meningsutbytet och inte bara vill "vinna", och de skiner betydligt starkare på min stjärnhimmel än sådana som inte kan skriva 3 meningar utan att tillämpa Godwins lag i en eller annan form

Du är nog ganska ensam, statistiskt sett, i att vara intresserad av nya perspektiv och att se meningsutbyte som något viktigt.

Gäller både på SweC som i verkliga världen; idag gäller det främst att "vinna". Spelar ofta ingen roll ens vad argumentet faktiskt är, så länge du lyckades få in en "sick burn" a lá Trump, då har du "vunnit argumentet" och det är det som spelar roll.

Väldigt, väldigt tråkigt för någon som mig, som växte upp med SweC och läste forumet i flera år innan jag ens registrerade mig, och som hämtade mycket inspiration och inställning från folk på forumet som faktiskt diskuterade för att lära sig (som du) istället för att blint vinna argument, att se var vindarna blåser.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UndaC:

Tanken är att korrelera kunniga respektive inspirerande medlemmar med olika delar av forumet.

Lite se om det är massa uppskattade medlemmar som man kanske missar för att man inte är aktiv en viss del av forumet etc.

Så enkäten är mest för att skapa ett nätverk av namn. Och samtidigt få ett litet hum om hur pass öppet/välkomnande forumet upplevs och om det upplevs olika beroende på vem/vad man interagerar med.

Sen om det är en orimlig tanke eller inte låter jag var osagt. Hade vi tyckt det var orimligt att försöka se om vi kan få något vettigt ur det hade vi inte försökt till att börja med

Men, efter två enkäter där ni båda gånger efterfrågar en uppsjö användarnamn. Varför läggs så stor vikt på det?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av anon336981:

Men, efter två enkäter där ni båda gånger efterfrågar en uppsjö användarnamn. Varför läggs så stor vikt på det?

För att kunna se om det finns grymma individer i forumet som vi andra missar och vilka delar av forumet/ämnen de är mest relaterade till. T.ex. Laxpudding vet vi nog alla att han är en fena på skärmar, Yoshman är grym på CPU osv.

Men om man går ett steg längre ner till mjukvara eller smarta hem, vilka är de mest tongivande individerna där osv.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Wow, blev verkligen överraskad när jag såg mitt namn på lsitan med medt aktiva på seec. Trodde inte alls jag var altiv här 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Du är nog ganska ensam, statistiskt sett, i att vara intresserad av nya perspektiv och att se meningsutbyte som något viktigt.

Gäller både på SweC som i verkliga världen; idag gäller det främst att "vinna". Spelar ofta ingen roll ens vad argumentet faktiskt är, så länge du lyckades få in en "sick burn" a lá Trump, då har du "vunnit argumentet" och det är det som spelar roll.

Väldigt, väldigt tråkigt för någon som mig, som växte upp med SweC och läste forumet i flera år innan jag ens registrerade mig, och som hämtade mycket inspiration och inställning från folk på forumet som faktiskt diskuterade för att lära sig (som du) istället för att blint vinna argument, att se var vindarna blåser.

Jag uppfattar detta som sant, fast i allt mindre grad ju längre från politik man kommer. Ens politiska åsikt har blivit någon typ av "jaget". Varje motgång/ifrågasättande är en personlig attack. Historiskt kunde man prata med sin meningsmotståndare och kanske komma till en kompromiss, eller helt enkelt vänligt komma överrens om att man inte håller med varandra. Detta ses allt mindre idag, oavsett vilka, var, eller politisk nivå diskusionen förs på.

När det handlar om saker som kanske inte egentligen är särskilt viktiga, eller inte påverkar en själv direkt, så klarar folk av att diskutera bättre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UndaC:

För att kunna se om det finns grymma individer i forumet som vi andra missar och vilka delar av forumet/ämnen de är mest relaterade till. T.ex. Laxpudding vet vi nog alla att han är en fena på skärmar, Yoshman är grym på CPU osv.

Men om man går ett steg längre ner till mjukvara eller smarta hem, vilka är de mest tongivande individerna där osv.

Jag förstår att du letar grymma individer men till vilket ändamål? Inte den blekaste aning om vilka de där personerna är och det gör mig varken till- eller från vem som står bakom ett bra svar.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av anon336981:

Jag förstår att du letar grymma individer men till vilket ändamål? Inte den blekaste aning om vilka de där personerna är och det gör mig varken till- eller från vem som står bakom ett bra svar.

Ändamålet är ju att de kanske förtjänar att uppmärksammas (om de vill bli uppmärksammade). Att de kanske sitter på kunskap och förslag man missar. Kanske finns det massor av aktivitet i forumet kring ämnen som ingen på redaktionen är särskilt insatt i eller intresserad men där det ändå bör skrivas mer om det etc.

Beroende på varför man är här: tex kunskapsinsamling vs gemenskap. Så är det förstås väldigt olika relevansnivå på vem som skriver kontra.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Haha man kanske skulle skrämma livet av folk genom att lägga till en timer så man kan se hur många timmar man spenderat här. (Btw för att vara tydlig kan vi inte se det)

Man har ju lagt några ”wow” genom året när man sett sin gametime i vissa spel. Men swec skulle ta priset misstänker jag

"WoW, som i Worled of warcraft

Yepp, /played där var uppe i nästan 400 dagar innan jag la ner.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Mithras:

Du är nog ganska ensam, statistiskt sett, i att vara intresserad av nya perspektiv och att se meningsutbyte som något viktigt.

Gäller både på SweC som i verkliga världen; idag gäller det främst att "vinna". Spelar ofta ingen roll ens vad argumentet faktiskt är, så länge du lyckades få in en "sick burn" a lá Trump, då har du "vunnit argumentet" och det är det som spelar roll.

Väldigt, väldigt tråkigt för någon som mig, som växte upp med SweC och läste forumet i flera år innan jag ens registrerade mig, och som hämtade mycket inspiration och inställning från folk på forumet som faktiskt diskuterade för att lära sig (som du) istället för att blint vinna argument, att se var vindarna blåser.

Av ren nyfikenhet. Har du någon fakta att basera denna synen på? Blir rätt meta att diskutera detta nu inser jag.

Jag vill lägga till ett litet perspektiv, eftersom du nämnde hur Swec var förr i tiden. Du tror inte att du själv också har förändrats? När man är tonåring, ung vuxen och fram till att man blir en "etablerad" vuxen som är en del av samhället i stort var i sig men jobbar, är sjukskriven eller utforska världen i stort så förändras ju mentaliteten med ålder och efter 30 så brukar det lite slentrianmässigt sägas att efter det så blir man bara mer av den personligheten man har vattnat fram till dess.

Min poäng är att forumet har förändrats med dess individer i takt med att många av oss gamla rävar har blivit äldre, vilket också påverkar hur forumet upplevs då vi, och jag inkluderar mig själv här då jag snart är 40 år gammal, troligen har blivit mindre benägna att lyssna på nya perspektiv och är rätt inlåsta i hur vi ser på saker och ting.

Det har dock också en positiv effekt för jag tror många av de äldre medlemmarna också har en bättre förståelse för andra perspektiv då det är i princip är en stor del av arbetslivet, att hantera avvikande synsätt och ju bättre du är på att hantera detta desto enklare blir din arbetsvardag, generellt sätt. Däremot är vi nog svårövertygade till att byta sida, om du förstår vad jag försöker komma till här i denna vägg av text.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UndaC:

Ändamålet är ju att de kanske förtjänar att uppmärksammas (om de vill bli uppmärksammade). Att de kanske sitter på kunskap och förslag man missar. Kanske finns det massor av aktivitet i forumet kring ämnen som ingen på redaktionen är särskilt insatt i eller intresserad men där det ändå bör skrivas mer om det etc.

Beroende på varför man är här: tex kunskapsinsamling vs gemenskap. Så är det förstås väldigt olika relevansnivå på vem som skriver kontra.

Är det inte vad ”tummen upp” är till för? Ni borde ju i en handvändning kunna ta fram de mest uppskattade inläggen, med respektive namn i toppen.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av anon336981:

Är det inte vad ”tummen upp” är till för? Ni borde ju i en handvändning kunna ta fram de mest uppskattade inläggen, med respektive namn i toppen.

Jo det har vi absolut också. Men det är något trubbigt så därför gör vi denna enkät också.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

Är det inte vad ”tummen upp” är till för? Ni borde ju i en handvändning kunna ta fram de mest uppskattade inläggen, med respektive namn i toppen.

Problemet är att oftast är det främst första sidan i trådar som får många tummar, och mer slumpmässigt i stora trådar med många följare baserat på om det är för mycket aktivitet så inte alla orkar läsa ifatt allt, eller låg aktivitet så man glömmer att tråden finns...

Går såklart att bygga en modell och försöka få ut vettig data där med, men en rå siffra som antal tummar tror jag inte ger så mycket (men jag kanske har fel)

En sån lista skulle fortfarande vara kul att se (inte sorterad på tummar, utan som denna artikel på bokstav med topp 100 eller något?)

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Problemet är att oftast är det främst första sidan i trådar som får många tummar, och mer slumpmässigt i stora trådar med många följare baserat på om det är för mycket aktivitet så inte alla orkar läsa ifatt allt, eller låg aktivitet så man glömmer att tråden finns...

Går såklart att bygga en modell och försöka få ut vettig data där med, men en rå siffra som antal tummar tror jag inte ger så mycket (men jag kanske har fel)

En sån lista skulle fortfarande vara kul att se (inte sorterad på tummar, utan som denna artikel på bokstav med topp 100 eller något?)

Vi snackade precis här att vi kanske ska slänga ihop en SweClockers Wrapped 2021 så som Spotify gör.
Ska fnula på om det blir kul! (Kul KAN det ju bli om vi har rät data såklart)
Blir dock mer en recap av "sweclockers forum 2021" snarare än en individuell grej.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Problemet är att oftast är det främst första sidan i trådar som får många tummar, och mer slumpmässigt i stora trådar med många följare baserat på om det är för mycket aktivitet så inte alla orkar läsa ifatt allt, eller låg aktivitet så man glömmer att tråden finns...

Går såklart att bygga en modell och försöka få ut vettig data där med, men en rå siffra som antal tummar tror jag inte ger så mycket (men jag kanske har fel)

En sån lista skulle fortfarande vara kul att se (inte sorterad på tummar, utan som denna artikel på bokstav med topp 100 eller något?)

Sant. Vid närmare eftertanke verkar detta korkade tummen upp-systemet baseras på om en åsikt överensstämmer; inte kunskapen bakom.

Är övertygad om att fullt anonymiserat användarnamn över hela forumet hade varit bättre. Nu ska allt präglas av status, förstasidor och ryggdunkande.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UndaC:

Vi snackade precis här att vi kanske ska slänga ihop en SweClockers Wrapped 2021 så som Spotify gör.
Ska fnula på om det blir kul! (Kul KAN det ju bli om vi har rät data såklart)
Blir dock mer en recap av "sweclockers forum 2021" snarare än en individuell grej.

Ni kanske kan kalla det SweClockers Rewind annars? Det verkar ju bli en succé för YouTube.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi snackade precis här att vi kanske ska slänga ihop en SweClockers Wrapped 2021 så som Spotify gör.
Ska fnula på om det blir kul! (Kul KAN det ju bli om vi har rät data såklart)
Blir dock mer en recap av "sweclockers forum 2021" snarare än en individuell grej.

Det kan vara kul med lite statistik. Behöver inte alls säga vem som har mest tumme upp eller vem som skrivit mest inlägg. Bara allmän statistik per månad och i år.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

Sant. Vid närmare eftertanke verkar detta korkade tummen upp-systemet baseras på om en åsikt överensstämmer; inte kunskapen bakom.

Är övertygad om att fullt anonymiserat användarnamn över hela forumet hade varit bättre. Nu ska allt präglas av status, förstasidor och ryggdunkande.

Lite pessimistisk världsbild tror jag men ja, vissa får mer än andra helt klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Av ren nyfikenhet. Har du någon fakta att basera denna synen på? Blir rätt meta att diskutera detta nu inser jag.

Jag vill lägga till ett litet perspektiv, eftersom du nämnde hur Swec var förr i tiden. Du tror inte att du själv också har förändrats? När man är tonåring, ung vuxen och fram till att man blir en "etablerad" vuxen som är en del av samhället i stort var i sig men jobbar, är sjukskriven eller utforska världen i stort så förändras ju mentaliteten med ålder och efter 30 så brukar det lite slentrianmässigt sägas att efter det så blir man bara mer av den personligheten man har vattnat fram till dess.

Min poäng är att forumet har förändrats med dess individer i takt med att många av oss gamla rävar har blivit äldre, vilket också påverkar hur forumet upplevs då vi, och jag inkluderar mig själv här då jag snart är 40 år gammal, troligen har blivit mindre benägna att lyssna på nya perspektiv och är rätt inlåsta i hur vi ser på saker och ting.

Det har dock också en positiv effekt för jag tror många av de äldre medlemmarna också har en bättre förståelse för andra perspektiv då det är i princip är en stor del av arbetslivet, att hantera avvikande synsätt och ju bättre du är på att hantera detta desto enklare blir din arbetsvardag, generellt sätt. Däremot är vi nog svårövertygade till att byta sida, om du förstår vad jag försöker komma till här i denna vägg av text.

Finns en hel del fakta som visar på polariseningen och den anti-vetenskapliga debatten som tagit form senaste 20 åren, iaf. när vi talar om den större bilden gällande politik. Det är dock inget jag tänker bemöda mig med att börja länka en massa till; håller man inte med om att den generella nivån runtom i världen har sänkts gällande debatt och argument, något som Trump starkt bidrag till men inte på något sätt varit orsaken till (finns gott med svenska politiska exempel också, jämför från t.ex Perssons&Reinfeldts tid med Kristersson, EBT, Lööf och Löfvén idag), då har man på en fundamental nivå inte sett och uppfattat samma saker som jag och då känner jag inte heller ett behov av att diskutera den grundläggande frågan, där en massa fakta-underlag troligtvis inte kommer övertyga (och även om den gör det, så är jag inte intresserad av den typen av utlärande på något som bör i mina ögon vara så uppenbart).

Gällande SweC är det mest en subjektiv anektodisk kommentar, utan någon faktiskt "fakta" av ganska uppenbara själ.

Självklart har jag själv ändrats genom min tid och vuxit upp, mognat etc. Det är dock inget jag ser som relevant till hur jag anser att folk på SweC har gått från mer förstående och öppna för varandras olika åsikter, mer ärliga om när de gjort fel, och mer sakliga diskussioner kring objektiv fakta med argument som backats upp med faktiska vetenskapliga underlag, till att bli mer (i korta ord) lekstuga. Det är dessutom absolut inte de "gamla rävarna" som jag ser har kommit med denna förändring, utan snarare de som skulle räknas som "nytt blod" som kommit in, där världspolitikens kultur och miljö har hittat sig in hela vägen hit.

Vad jag pratar om är inte alltså benägenhet att ändra åsikt, något som blir svårare med åldern, utan snarare benägenheten att dra ner diskussionsnivån till sandlådenivåer. Jag vill minnas att jag varit mer imponerad förut över vilke lågt tonläge och hög standard diskussionerna på SweC har varit oavsett åsiktsskiljaktigheter mellan t.ex 2005-2011, än 2011-2021 (ja, självklart har jag bara höftat åren för att leverera en poäng).

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Finns en hel del fakta som visar på polariseningen och den anti-vetenskapliga debatten som tagit form senaste 20 åren, iaf. när vi talar om den större bilden gällande politik. Det är dock inget jag tänker bemöda mig med att börja länka en massa till; håller man inte med om att den generella nivån runtom i världen har sänkts gällande debatt och argument, något som Trump starkt bidrag till men inte på något sätt varit orsaken till (finns gott med svenska politiska exempel också, jämför från t.ex Perssons&Reinfeldts tid med Kristersson, EBT, Lööf och Löfvén idag), då har man på en fundamental nivå inte sett och uppfattat samma saker som jag och då känner jag inte heller ett behov av att diskutera den grundläggande frågan. Gällande SweC är det mest en subjektiv anektodisk kommentar.

Självklart har jag själv ändrats genom min tid och vuxit upp, mognat etc. Det är dock inget jag ser som relevant till hur jag anser att folk på SweC har gått från mer förstående och öppna för varandras olika åsikter, mer ärliga om när de gjort fel, och mer sakliga diskussioner kring objektiv fakta med argument som backats upp med faktiska vetenskapliga underlag, till att bli mer (i korta ord) lekstuga. Det är dessutom absolut inte de "gamla rävarna" som jag ser har kommit med denna förändring, utan snarare de som skulle räknas som "nytt blod" som kommit in, där världspolitikens kultur och miljö har hittat sig in hela vägen hit.

Vad jag pratar om är inte alltså benägenhet att ändra åsikt, något som blir svårare med åldern, utan snarare benägenheten att dra ner diskussionsnivån till sandlådenivåer. Jag vill minnas att jag varit mer imponerad förut över vilken hög ton och standard diskussionerna på SweC har varit oavsett åsiktsskiljaktigheter mellan t.ex 2005-2011, än 2011-2021 (ja, självklart har jag bara höftat åren för att leverera en poäng).

I stora drag, och i sociala medier i stort håller jag med dig. Känner dock inte själv att Sweclockers Forum är så illa som du verkar tycka. Här finns flera långa trådar om många ämnen där vitt skilda åsikter framförs och ifrågasätts. Såklart är ingen plattform perfekt, men jag känner att alla får komma till tals och det brukar för det mesta hålla en bra nivå

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

I stora drag, och i sociala medier i stort håller jag med dig. Känner dock inte själv att Sweclockers Forum är så illa som du verkar tycka. Här finns flera långa trådar om många ämnen där vitt skilda åsikter framförs och ifrågasätts. Såklart är ingen plattform perfekt, men jag känner att alla får komma till tals och det brukar för det mesta hålla en bra nivå

Har inte sagt något om huruvida det är "illa" eller "bra", och absolut inte sagt något om att man inte får komma till tals eller att det inte brukar hålla bra nivå.

Jag skrev att det har försämrats, vilket är en relativ jämförelse. SweC Forum håller fortfarande hög standard och hög klass, bara inte lika bra som det en gång har varit.

För att förklara det enkelt; om SweC Forum var 9.5/10 för 10 år sedan, så är det idag 8/10. Det är en försämring, men fortfarande väldigt bra

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Har inte sagt något om huruvida det är "illa" eller "bra", och absolut inte sagt något om att man inte får komma till tals eller att det inte brukar hålla bra nivå.

Jag skrev att det har försämrats, vilket är en relativ jämförelse. SweC Forum håller fortfarande hög standard och hög klass, bara inte lika bra som det en gång har varit.

För att förklara det enkelt; om SweC Forum var 9.5/10 för 10 år sedan, så är det idag 8/10. Det är en försämring, men fortfarande väldigt bra

Gôtt!

Man kan läsa ditt inlägg lite annorlunda och tolka in att det börjar närma sig FB eller något... bra att du förklarade mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Gôtt!

Man kan läsa ditt inlägg lite annorlunda och tolka in att det börjar närma sig FB eller något... bra att du förklarade mer

Åhnä, den dagen inaktiverar jag kontot

Det har dock hänt att man sett vissa inlägg där första tanken "men vafan, vad är det för jävla FB-are som lyckats hitta hit...."

Men det är nog ganska naturligt att resterande trend i världen till slut hittar sin väg hit också, även om det är väldigt milt här.

Känns dock som att SweC har någon typ av inbyggd skydd mot för mycket skit; Teknik och vetenskap går så nära hand i hand att man helt enkelt inte kan säga för mycket skit utan att någon begär underlag och bevis. Kanske därför man känner sig hemma i just teknikvärlden och SweC mer än någon annanstans

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Lite pessimistisk världsbild tror jag men ja, vissa får mer än andra helt klart

Det är ju precis det som är slutpläderingen; presentera en hop människor med stjärnstatus. Vad gynnas den stora skaran av det? Skaffa sig en idol? Kom igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Åhnä, den dagen inaktiverar jag kontot

Det har dock hänt att man sett vissa inlägg där första tanken "men vafan, vad är det för jävla FB-are som lyckats hitta hit...."

Men det är nog ganska naturligt att resterande trend i världen till slut hittar sin väg hit också, även om det är väldigt milt här.

Känns dock som att SweC har någon typ av inbyggd skydd mot för mycket skit; Teknik och vetenskap går så nära hand i hand att man helt enkelt inte kan säga för mycket skit utan att någon begär underlag och bevis. Kanske därför man känner sig hemma i just teknikvärlden och SweC mer än någon annanstans

Skulle säga att vi har moderering och redaktionen att tacka för mycket, och att det är okej att anmäla och att många gör det

Många troll stoppas tidigt helt enkelt, men de har inte stoppat mig än