Helgsnack: Stöder du någon kreatör på Patreon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Wat? Jag trodde inte att jag skulle hitta fler som stöder Llama Lloyd här. Kul! Vi kanske till och med har träffats på caféet?

Utöver Llama Lloyd så stöder jag också Wintergatan och Cyklistbloggen.

Bidragen varierar mellan någon tia i månaden till typ 150 spänn/månaden.

Kul! Det kan vi säkert ha gjort

Permalänk
Medlem

Japp!

Stöttar Hardware Unboxed.

Tycker de är helt enkelt bäst på Youtube så då blev det självklart. Steve är rolig med.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk

Ja, jag stöder Bil Gate, Elon Musk och Donald Trump med Patreon. Jag ger dem runt 2000kr var varje månad.

Skämt åsido. det är skitbra att störta kreatörer med pengar så de kan försätta med sin produktion. Jag tycker dock folk som grupp är som åsnor. Om någon gör något bra eller det är synd om denna så kan folk skänka allmosor utan dens like, personen som får pengarna får problem med att göra av med pengarna.
Men sedan är det någon som inte är fullt lika duktigt eller synd om, ja den får inte ett enda öre.

Detta leder till att kreatörer som badar i pengar, ja jag tänker inte försvåra livet för dem och ge dem mer pengar. Däremot de som tvärt om verkligen behöver ha pengar för att fortsätta är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag stöder Jose Tejada med några dollar i månaden han gör cores till Mister ett helt fantastiskt snille, gjort så man kan spela cps cps2 och sega 16 nu.

Permalänk
Medlem

Stöder en handfull kreatörer på Patreon, bland annat SciShow och Kurzgesagt, men även mindre aktörer.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ej patreon men floatplane.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Näe. Har aldrig gjort det via Patreon. Har slutat helt i övrigt också.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Livsnjutare 😎

MVG och TronicsFix

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Flashback Forever-podden! 👍

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Wat? Jag trodde inte att jag skulle hitta fler som stöder Llama Lloyd här. Kul! Vi kanske till och med har träffats på caféet?

Utöver Llama Lloyd så stöder jag också Wintergatan och Cyklistbloggen.

Bidragen varierar mellan någon tia i månaden till typ 150 spänn/månaden.

Plus ett på Wintergatan!

Dock inte ekonomiskt via Patreon, men tidsmässigt har jag nog lagt snart tusen timmar på deras/hans Discord med samma namn med att bidra med idéer och lösningar på hans diverse problem med maskinen. Nu har ju dock maskinen i princip gått i graven, så får se vad som händer framöver

Permalänk
Medlem

Den enda svensken som får patronering av mig är Arga Blatten.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Rollspelsklubben
Speljuntan
Ralph report

Värt varenda krona

Permalänk
Medlem

Stödjer för tillfället endast tombola podcast på patreon, gav pengar till några andra poddar förut men slutat lyssna på dom

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Ingen.
Skulle man börja finns det lite för många olika.
Hör/ser ofta att det nämns om Patreon, men följer ingen särskild.
Sen är det ju också svårt att veta vilka som mest behöver det, en del har mer än tillräckligt medan andra säkerligen skulle behöva stöd.

Permalänk
Avstängd

Lite musik
Einsturzende Neubauten (pausad p.g.a. covid. F.ö. så finansierade fansen deras första projekt redan 2002, så de är lite av pionjärer..)
Minute Taker

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Stöder bara 3 skapare via Patreon.
The Spiffing Brit(visar exploits i spel), Steve Shives(Star Trek), Kevin MacLeod(musikskapare).

Stöder 1 via Liberapay.
Eddoursul(mod skapare för Fallout NV)

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk
Medlem

För närvarande rör det sig om:
Digital Foundry
FZ.se
Coreteks
Noclip

Det är kanaler/sidor/tjänster jag nyttjar och jag donerar primärt för att visa att jag uppskattar innehållet.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Har avsatt en viss budget som jag pytsar ut och ändrar mål efter vilka kanaler jag får ut mest av. Den som hängt med längst är annars programmeraren av bl a Custom Resolution Utility, ett program som jag hade stor nytta under flera år med en tidigare bildskärm.

En YouTube-kreatör jag vill nämna särskilt är HorrorBabble, som levererar utsökta uppläsningar av mestadels klassiska skräckhistorier. Utmärkt till läggdags.

Klart mest pengar har jag lagt på sponsring via andra vägar, men med exempelvis Patreon är det som sagt lätt att hålla en budget.

Permalänk
Medlem

DF samt sista måltiden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det jag hade tyckt varit spännande var om ni som själva är kreatörer och lever på den där typen av intäkter alternativt annonsintäkter, typ sweclockers redaktion exempelvis... Stöttar ni själva andra kreatörer via patreon etc? För mig skulle det kännas lite som att dricksa TV-hallåan på TV-shop eller "twins" för att jag får titta på deras reklam hela dagarna. Lovar att folk skulle börja betala för att delta i chatten under inets tramsiga livestreams om den möjligheten fanns?! Då undrar jag vad det är för orwelliansk slavmentalitet människor besitter? Har nån gång kollat på "tech deals" på youtube. Ni vet han med tänderna som ser ut som polisen "hank" i mina, jag och irene. De tjänar pengar på att länka till sina samarbetspartners hårdvaruannonser. Amazon bland annat. Sen är de dessutom sponsrade och presenterar sina sponsorer under sändningarnas gång. Utöver det sitter folk och donerar pengar som om det vore onlyfans. Absurt! Men visst... det är väl kanske mer fair än statliga kulturbidrag egentligen. Men vette fan... är kluven.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Ilja Jusupov aka x4fab som har gjort Assetto corsa till ett helt nytt spel grafikmässigt. https://www.patreon.com/x4fab/posts

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Hjälpsam

Nope, ingen Youtuber, men Beoynd3D får en månatlig slant.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Sponsrar many worlds-kosmologen Sean M Carroll på patreon för hans utmärkta podcast Mindscape, blir ett par tior i månaden.

Det är väl mest för att han är så genuint uberjäkla duktig på det han gör och presenterar både svåra och mindre svåra begrepp på ett ödmjukt och intressant vis. Sånt sponsrar jag gärna.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Funderat på SpökTimmen podden för att få lite extra avsnitt, men har svårt att använda pengar på sådant.
De avsnitt jag lyssnar på är ju gratis men 30% är ju sponsor/reklam tid av podden så det är ju inte "gratis"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Matt Barton

, som har och fortsätter göra en stor insats för att bevara spelhistoria. Finns många väldigt bra intervjuer med spelskapare, men efter ca 500 filmklipp så får jag erkänna att jag sällan känner igen något namn eller spel bland de nya filmklippen som kommer numera.

Permalänk
Medlem

Flashback Forever samt Andreas Kling (SerenityOS)

Permalänk
Medlem

Sista måltiden stöttar jag enbart, lyssnar inte mkt på pod men den är en av få som fångat mig

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz