Nvidia: "Uppdaterade Geforce RTX 2060 i volym om en månad"

Permalänk
Melding Plague

Nvidia: "Uppdaterade Geforce RTX 2060 i volym om en månad"

Återlanseringen av Geforce RTX 2060 kan bäst beskrivas som ett antiklimax, men Nvidia spår att partnertillverkarna kan öka volymerna i närtid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gammal teknik för nya priser. Låter som ett bra sätt att få in mer pengar 😁

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

*Handelsbanken*

Konton:

- Sparkonto: 0 kr
- Allkonto: 20 kr
- Övrigt: 100 kr
- Nästa Generations Grafikkort: 100 000 kr

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk
Medlem

Halvledarbristen är en konspiration.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll. Om de redan sålt av massiva enorma volymer till mimers så går det ju utmärkt att mina med, och då kommer inte Gamers kunna köpa korten oavsett. Så volymer och tillgång går inte alltid hand i hand. Särskilt inte i dessa totalt sjuka tider.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Volymen ör ju knappast problemet, snarare priset! Vem vill ge 6K för ett 2060....

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Nvidia please..

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Hörde rykten om att ett nytt mellanklass kort ska lanseras för 2099 så att alla ska ha råd. (R)GTX1060 ska den visst heta. Kommer även i en 8gb variant för det humana priset av 2599.- om man vill ha mer minne än 6Gb. Dock betonar Nvidia att de inte tror mer än 6Gb kommer behövas än på flera år!

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt att min nuvarande pc blir min sista på ett bra tag. Har dessvärre tappat mycket av den kärlek jag haft till plattformen.

Kanske blir ett playstation i framtiden om jag vill lira. Sen kan jag ha min jobblaptop till pcsysslor.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Nvidia slaktade kossan istället för att bara mjölka den

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Fattar inte alla dessa mellanhänder! Nvidia borde själva bli ett strikt mining-företag och slå sig ihop med ett vattenkraftverk.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Tror faktiskt att min nuvarande pc blir min sista på ett bra tag. Har dessvärre tappat mycket av den kärlek jag haft till plattformen.

Kanske blir ett playstation i framtiden om jag vill lira. Sen kan jag ha min jobblaptop till pcsysslor.

Jag gav upp i december. Hade bra grejs men sålde bort rubbet och gick över till laptop. Var hårdvaruentusiast o byggt högvis med burkar mm men proppen gick ur när den extrema Girigheten hos bolagen visade sitt gula tryne. Nvidia, Intel, AMD kan kyssa sig i **** ..

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Fattar inte alla dessa mellanhänder! Nvidia borde själva bli ett strikt mining-företag och slå sig ihop med ett vattenkraftverk.

Lovar dig att dom är huvudsponsorn för den där fina mining staden dom skulle bygga så alla grafikkort kommande 5 åren är redan sålda

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Nvidia: "Uppdaterade Geforce RTX 2060 i volym om en månad" - "till miners"

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Nvidia: "Uppdaterade Geforce RTX 2060 i volym om en månad" - "till miners"

Vilket låter väl bra? Låt dem som vill mina med 2060. Då blir det förmodligen fler 3000 i lager. Tror därför tillverkare prioriterar 2060 till miners

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Vilket låter väl bra? Låt dem som vill mina med 2060. Då blir det förmodligen fler 3000 i lager. Tror därför tillverkare prioriterar 2060 till miners

Alla kort till miners är ju de Nvidia vill.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Tror faktiskt att min nuvarande pc blir min sista på ett bra tag. Har dessvärre tappat mycket av den kärlek jag haft till plattformen.

Kanske blir ett playstation i framtiden om jag vill lira. Sen kan jag ha min jobblaptop till pcsysslor.

OK? Jag gillar smörgås med salami. Vi gillar alla olika saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Volymen ör ju knappast problemet, snarare priset! Vem vill ge 6K för ett 2060....

Marknaden bestämmer priset. Nvidia har gjort marknadsundersökningar och kommit fram till att kunderna är beredda att lägga den summan

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Och när dessa är slut, då är det dags för - just det (verkliga bottennappet) - 1000-serien, nya fräscha GTX 1080 med 12GB för 20.000 - WOW, strålande tider, härliga tider! Vadå Ray-Tracing, Resizable BAR och annat, det var ju bara gimmicks.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ragnvlad:

Volymen ör ju knappast problemet, snarare priset! Vem vill ge 6K för ett 2060....

En Miner?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

OK? Jag gillar smörgås med salami. Vi gillar alla olika saker.

Jo för mitt inlägg var så off-topic.

Tur att andra fattade vad jag försökte säga.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Inaktiv

Gulligt. Nvidia ”spår” att tillgängligheten ska öka. Nvidia vill att priserna ska ned.

Vilket fulländat skitsnack. De skulle inte sänka priserna om det så skulle förhindra jordens undergång. Men, det ser säkert gulligt ut att påstå det ena och andra när det aldrig kommer att skrida till verket ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

Gulligt. Nvidia ”spår” att tillgängligheten ska öka. Nvidia vill att priserna ska ned.

Vilket fulländat skitsnack. De skulle inte sänka priserna om det så skulle förhindra jordens undergång. Men, det ser säkert gulligt ut att påstå det ena och andra när det aldrig kommer att skrida till verket ändå.

6000kr för RTX 2060 4 år efter lansering.

Detta med kretsbristen är olyckligt för samtliga inblandade.
Nvidia lär vara likna besvikna på både kretsbrits och pris-situationen som konsumenterna. Knappast något dom skulle ge kunderna frivilligt.

Jag tycker synd om Nvidia som får utstå allt detta skitsnack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

Gulligt. Nvidia ”spår” att tillgängligheten ska öka. Nvidia vill att priserna ska ned.

Vilket fulländat skitsnack. De skulle inte sänka priserna om det så skulle förhindra jordens undergång. Men, det ser säkert gulligt ut att påstå det ena och andra när det aldrig kommer att skrida till verket ändå.

Prissättningen till slutkund är ju något som Nvidia antagligen inte får jättestor del av. De är säkerligen glada att sälja slut sitt lager konstant men mycket av påslaget hamnar längre ned i kedjan, och hos scalpers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

6000kr för RTX 2060 4 år efter lansering.

Detta med kretsbristen är olyckligt för samtliga inblandade.
Nvidia lär vara likna besvikna på både kretsbrits och pris-situationen som konsumenterna. Knappast något dom skulle ge kunderna frivilligt.

Jag tycker synd om Nvidia som får utstå allt detta skitsnack.

Hmm… nu har jag inte läst alla inlägg. Skulle nog ändå anse att du inte ska behöva tycka allt för mycket synd om Nvidia. Det är en planta - det växer pengar där!!
De anställda har fått ut sin lön och många far med rätt god min till banken. Är det nu någon som kommit in på det här forumet så är det ju fantastiskt! Lite kritik ska de nog tåla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Hmm… nu har jag inte läst alla inlägg. Skulle nog ändå anse att du inte ska behöva tycka allt för mycket synd om Nvidia. Det är en planta - det växer pengar där!!
De anställda har fått ut sin lön och många far med rätt god min till banken. Är det nu någon som kommit in på det här forumet så är det ju fantastiskt! Lite kritik ska de nog tåla.

Nej, jag menade inte pengamässigt.
Nvidia är cutting edge technology och en absolut en frontrunner inom alla areas när det kommer till Grafik. Vare sig det är FPS, G-Sycn, Drivrutiner, DLSS, Prestanda till bra pris eller annat. Att behöva erbjuda gammal teknik till dyra priser är inte deras stil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

6000kr för RTX 2060 4 år efter lansering.

Detta med kretsbristen är olyckligt för samtliga inblandade.
Nvidia lär vara likna besvikna på både kretsbrits och pris-situationen som konsumenterna. Knappast något dom skulle ge kunderna frivilligt.

Jag tycker synd om Nvidia som får utstå allt detta skitsnack.

Om du tror Nvidia är besvikna över att de kan sälja gammal hårdvara för tredubbla priset så undrar jag om du tror de sysslar med välgörenhet. Mer vinst för sämre produkter är en guldsits och de kommer utnyttja det till max.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jeppe109:

Gammal teknik för nya priser. Låter som ett bra sätt att få in mer pengar 😁

Snarare äldre teknik för högre priser. Och människan undrar varför intelligent liv i universum inte har hittats ännu! 😁

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

så folk som på SC sålt sina 2060 för ca 2500 ska nu igen köpa tillbax dem för det dubbla? sen undrar människor varför världen är så jävla efterbliven

Permalänk
Medlem

Kanske en värdig uppgradering från mitt gamla 780, jag börjar bli rädd att det ska gå sönder...

Visa signatur

RIP 780