Permalänk
Medlem

Chassi som rymmer noctua d15

Kan nån av er nördar vara snäll hjälpa mig hitta ett chassi på netonnet som rymmer d15 fläkten. Vill gärna det runt 1000kr. Har redan en varukorg där redo klicka hem så därför vill gärna ha det från de

Permalänk
Medlem

Om det är Noctua NH-D15 du menar så är det en höjd på 165 mm som ska rymmas.

Inte för att snylta på en annan sida, men på Inet så går det att specifiera höjden på CPU-kylaren. Gjorde en filtrerad sökning till dig:
https://www.inet.se/kategori/48/datorlada-chassi?filters=%7B%...

Hitta ett chassi du verkar gilla, och sök sedan efter samma chassi på NetOnNet

Permalänk
Medlem

Tillägg, tänk på att har du lite högre ramstickor så är det risk att du måste skjuta upp ena fläkten lite, vilket resulterar i en höjd lite över 165 mm. Kör d15 i datorn i signaturen, och hade jag haft högre ramstickor så hade den inte fått plats(har 2 mm till godo nu).

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/datorchassi/towe...
så denna verkar kunna klara det, fanns med på inets lista med 170+mm clearence

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Tillägg, tänk på att har du lite högre ramstickor så är det risk att du måste skjuta upp ena fläkten lite, vilket resulterar i en höjd lite över 165 mm. Kör d15 i datorn i signaturen, och hade jag haft högre ramstickor så hade den inte fått plats(har 2 mm till godo nu).

Bra tips, jag fick byta ut ena storfläkten mot en mindre pga. Höjden på mina stickor.

Permalänk
Medlem

Synd dock den verkar inte ha sånnt mesh filter, det stoppar en hel del damm

Permalänk
Medlem

Corsair 4000D är ett bra alternativ för 890:- på NoN.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Corsair 4000D är ett bra alternativ för 890:- på NoN.

Yeah du har rätt denna verkar bättre dessutom har den filter vilket jag gillar, värt 200 mer, klickar hem denna istället, tackar!