Vad fick du i julklapp ifrån din arbetsgivare?

Permalänk
Medlem

Fick en Spork, en USB-hub och en vattenflaska samt ett papper med frön att så... allt i återanvänd plast från haven. Ja inte fröna då, vet inte vad det är för frön ens, hoppas för mitt företags skull det är jazztobak. (Skämtar bara så klart)

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Inte ett skit, ändå jobbar man på ett miljardföretag....

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebKro:

Alla fick betald ledighet den 23:e December, uppskattar det mer än fysiska gåvor

Säker på att de inte var eran 6 juni ni blev blåsta på

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

beordrad övertid

Permalänk
Medlem

Förr-förra året 17kr till läkare utan gränser, förra året, en flaska glög och kakor, och detta året ännu ingenting.

Permalänk
Medlem

Fick stanna kvar…

Tre av tio har fått sparken och vi som är kvar få ta över deras uppgifter med.

Jo en gemensam box pepparkakor tog en kollega med så det var ju trevligt.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

En filt. Gav den till min sambo som extra julklapp. Hon fryser ändå hela tiden.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Ett välj din "present-själv-gåvokort" på 750kr på någon sajt. Jobbar för Regionen i Örebro. Summan var ju fin men utbudet lite tråkigt

Permalänk
Medlem

Inget alls, vår julklapp doneras till välgörenhet.
Ingen bonus heller :/

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Medlem

En powerbank.
Jobbar på ett företag med enorma vinster.
Omsättningar i miljarder om inte mer.

En powerbank...jag är bra bitter pp företaget. Sjukt snåla och noll personalvård.

Permalänk
Medlem

Presentkort hos presentbanken..värde 400-500kr. klickade hem ett stekjärn från Fiskars...

Permalänk

Fitbit Charge 4.

Vilket jag använder varje dag.

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk

Vår julklapp doneras till välgörenhet. (100k Läkare utan gränser)
Sen fick vi 300 kr presentkort på https://gogift.io/ (för Inställt julbord) drog trisslotter, 400 kr i vinst iallafall
fick även 2 semesterdagar pga dryg höst av chef (Fula lite i lönerapporteringen)

Sambon fick två handukar med företagslogga

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

En liten brandsläckare och en låda med värmeljus.
Bra julklapp tycker jag, men hade blivit lika glad om de skänkt bort en slant till välgörenhet.

Permalänk
Samsung Sverige

En morgonrock blev det iår Jag är nöjd då mitt jobb möjliggör att jag för det mesta sitter i morgonrock

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Jag blir förvånad hur många som får alkohol i julklapp från företaget, visste inte vi hade den sortens alkoholkultur i Sverige.

Historisk rest från när vi var en land med hög konsumtion.
Många chefer tillhör en generation där det dracks/dricks mer.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Jag tillhör väl dem som skiter i om jag får julklapp. Hellre ingen alls än en dålig!

Fick en jacka och en hoodie, det har man alltid nytta av! Men de ligger på kontoret och där är jag en gång om året sedan covid.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Fick 7500kr julbonus, Julbord med fri bar, samt ett gåvokort som funkar på de flesta butikerna i stan på 2500kr
Kan absolut inte klaga

Själv gav jag alla på jobbet en flaska skumpa (vi är 6 pers )

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Inga julklappar. Och de var jävligt snabba att ställa in julbordet vid första nysning från regeringen. Sparade pengar antar jag.

Låter som att du med kör pågatåg....

Jag kan varken bekräfta eller förneka.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Fick ett kort där det stod att chefen gav 1000kr till nån humanfund?..

Permalänk
Medlem

Presentkort på Systembolaget på 2500 kronor.

Permalänk
Medlem

En julfest som jag inte gick på...

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Träd planterat i no man´s land som vanligt. Standard julklapp från koncernen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najj:

Inget alls, vår julklapp doneras till välgörenhet.
Ingen bonus heller :/

Human fund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Varför byter du inte, då? Om du tycker att alla dina arbetsgivare är rövhål, är du då säker, att det är dem det är fel på?

Har nytt jobb nu.
Men jag va ju inte ensam på de andra arbetsplatserna. O ingen har fått julklappar. O olika företag så.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

En japansk kökskniv.

Permalänk
Medlem

2500 kr presentkort på närmsta köpcentrumet skattefritt + 5000 kr bonus på lönen.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Jag är min egna arbetsgivare så min julklapp blir att jag har trevlig vinst att plocka ut.

Mina anställda fick ett fint julbord, krogbesök och sen kommer det en liten julbonus på 10 000:-

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Ett presentkort om 400:- som endast gäller ombord i butiken, inte så illa med tanken på att det var 300:- tidigare år.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem

300 kr på någon random inredningsbutik...

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207