Permalänk

Bahnhof som ISP ?

Hej
Hur är erfarenheterna med Bahnhof som ISP ?
Vad tycker du om de andra företagen som exempel.
miniTel
Bredbandsson
Några kommentarer.
bra eller dåliga !
Jag bor i en lägenhet i stan Helsingborg
Öresundskraft AB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av omar20091:

Hej
Hur är erfarenheterna med Bahnhof som ISP ?
Vad tycker du om de andra företagen som exempel.
miniTel
Bredbandsson
Några kommentarer.
bra eller dåliga !
Jag bor i en lägenhet i stan Helsingborg
Öresundskraft AB

jag har deras 250/100 paket och tycker det fungerar utmärkt. Väldigt lite nertid, får ut det mesta av bandbredden när jag kollar via bredbandskollen och bra support. Det som gnager lite är att det tar tid att faktiskt få prata med supporten när det är något. Dom har få på supporten och det kan vara en rätt fin kö men när man väl kommer fram så fungerar det kanon.

Permalänk
Medlem

Skitbra ISP.
Men som alla andra, skitdålig kundsupport dvs när man behöver ha tag på dem är det flera timmar i kö.

Annars har jag inget att klaga på.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Skrivet av anon297462:

jag har deras 250/100 paket och tycker det fungerar utmärkt. Väldigt lite nertid, får ut det mesta av bandbredden när jag kollar via bredbandskollen och bra support. Det som gnager lite är att det tar tid att faktiskt få prata med supporten när det är något. Dom har få på supporten och det kan vara en rätt fin kö men när man väl kommer fram så fungerar det kanon.

Tack så mycket

Permalänk
Skrivet av basn:

Skitbra ISP.
Men som alla andra, skitdålig kundsupport dvs när man behöver ha tag på dem är det flera timmar i kö.

Tack så mycket

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av omar20091:

Tack så mycket

Sedan är det kanon att dom som ISP jobbar stenhårt för kundens integritet och inte frivilligt delar information med alla som vill utan faktiskt tar fighten att du ska få vara "fri" på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Skitbra ISP.

Jag skulle säga att deras kundsupport är bra när man väl får tag på dem, instämmer med att kötiderna kunde ha varit bättre.

Permalänk
Medlem

Om man vill byta, visst är det lättast att sköta det via telefon?
Jag har haft låst fiber länge, men nu är det tydligen öppet, men olika hemsidor ger olika svar när man skriver in sin adress för att kolla vad man kan få... Är ju rädd att man beställer nytt och något slår slint och man sitter utan internet i ett par dagar!

Permalänk
Skrivet av anon297462:

Sedan är det kanon att dom som ISP jobbar stenhårt för kundens integritet och inte frivilligt delar information med alla som vill utan faktiskt tar fighten att du ska få vara "fri" på nätet.

Skrivet av emeens:

Jag skulle säga att deras kundsupport är bra när man väl får tag på dem, instämmer med att kötiderna kunde ha varit bättre.

Bra
tack så mycket
Nnågon som har koll på hur lång tid det tar från att man beställer tjänsten till att det kopplas på?
öresundskraft stadsnät

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Om man vill byta, visst är det lättast att sköta det via telefon?
Jag har haft låst fiber länge, men nu är det tydligen öppet, men olika hemsidor ger olika svar när man skriver in sin adress för att kolla vad man kan få... Är ju rädd att man beställer nytt och något slår slint och man sitter utan internet i ett par dagar!

tack för denna information

Permalänk
Medlem

Kört med Bahnhof sedan 2018, har inget att klaga på.
Har behövt ringa supporten en gång (för att ta mig ur CGNAT), tog visserligen ~20 minuter innan jag kom fram men jag uppfattade å andra sidan personen i supporten som kompetent och problemet löstes väldigt smärtfritt

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Skrivet av Rixxz:

Kört med Bahnhof sedan 2018, har inget att klaga på.
Har behövt ringa supporten en gång (för att ta mig ur CGNAT), tog visserligen ~20 minuter innan jag kom fram men jag uppfattade å andra sidan personen i supporten som kompetent och problemet löstes väldigt smärtfritt

Tack så mycket för din åsikt

Permalänk
Medlem

Sjukt långsam support, infört avgifter för publikt IP samt höjt sin månadskostnad. Har därför bytt till en annan leverantör.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Skrivet av Mormis:

Sjukt långsam support, infört avgifter för publikt IP samt höjt sin månadskostnad. Har därför bytt till en annan leverantör.

Tack, vilket företag rekommenderar du ?

Permalänk
Medlem

Frågan de flesta bör ställa sig när det gäller val av ISP är vad händer när det skiter sig "Jag får problem?". De flesta ISP levererar men när man jagar support/kundtjänst skiljer sig hjälpen åt ganska mycket. Jag kan inte hjälpa dig då jag valde en lokal leverantör då jag gillar idén med att sparka in dörren om jag måste

Visa signatur

I5 12400F, 32GB DDR4, ASUS RTX 4060
Chassi: Asus
Xiaomi 9T pro 128GB
Samsung A54 5G
HTPC = Lenovo L440 Mint Linux

Permalänk
Skrivet av johnny:

Frågan de flesta bör ställa sig när det gäller val av ISP är vad händer när det skiter sig "Jag får problem?". De flesta ISP levererar men när man jagar support/kundtjänst skiljer sig hjälpen åt ganska mycket. Jag kan inte hjälpa dig då jag valde en lokal leverantör då jag gillar idén med att sparka in dörren om jag måste

Tack lokala företaget väl ?

Permalänk
Medlem

Jag har också bytt leverantör, de har höjt priset 2 gånger i år och deras öppettider för support är inte den bästa, när man väl kommit fram har de jag pratat med inte varit "kundtjänsttrevliga", visst att man inte behöver vara överdrivet trevlig, men man får ju försöka ha en trevlig ton iallafall dubblerade även hastigheten till ett lägre pris hos Telenor, Visst telenorpriset gäller i 12 månader, men som de sa "när det gått 12 månader ringer du bara upp och vi omförhandlar priset".

kommer få 250/250 för 299:-/månaden istället för 100/100 för 359:- via bahnhof

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av moonblase:

Jag har också bytt leverantör, de har höjt priset 2 gånger i år och deras öppettider för support är inte den bästa, när man väl kommit fram har de jag pratat med inte varit "kundtjänsttrevliga", visst att man inte behöver vara överdrivet trevlig, men man får ju försöka ha en trevlig ton iallafall dubblerade även hastigheten till ett lägre pris hos Telenor, Visst telenorpriset gäller i 12 månader, men som de sa "när det gått 12 månader ringer du bara upp och vi omförhandlar priset".

kommer få 250/250 för 299:-/månaden istället för 100/100 för 359:- via bahnhof

Tack för din åsikt, men det telenor är inte bra i min stad , jag tänker på ett annat företag

Permalänk
Medlem
Skrivet av omar20091:

tack för denna information

Det var mer av en fråga xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av omar20091:

Bra
tack så mycket
Nnågon som har koll på hur lång tid det tar från att man beställer tjänsten till att det kopplas på?
öresundskraft stadsnät

Vet inte tyvärr, jag har varit proaktiv vid flytt och vid byte av leverantör så de har alltid haft flera veckor på sig, det har varit igång utan strul på överenskommet datum.

Permalänk
Skrivet av emeens:

Vet inte tyvärr, jag har varit proaktiv vid flytt och vid byte av leverantör så de har alltid haft flera veckor på sig, det har varit igång utan strul på överenskommet datum.

tack så mycket