Permalänk
Medlem

HP Pavilion VS HP ProBook

Hej
Undrar om det finns någon större skillnad mellan HP serierna Pavilion och ProBook, tycker mig kunna hitta båda varianterna med ungefär samma bestyckning i form av CPU, Ram och SDD samt skärm. Har sett någon jämförelse där ProBook får bättre betyg trotts att den har en i5 istället för i7, eller om det var Ryzen 5 vs i7 och därför undrar jag om det är någon annat kritiskt.
tack på förhand

Visa signatur

man får va som man e när man inte blev som man skulle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrodman:

Hej
Undrar om det finns någon större skillnad mellan HP serierna Pavilion och ProBook, tycker mig kunna hitta båda varianterna med ungefär samma bestyckning i form av CPU, Ram och SDD samt skärm. Har sett någon jämförelse där ProBook får bättre betyg trotts att den har en i5 istället för i7, eller om det var Ryzen 5 vs i7 och därför undrar jag om det är någon annat kritiskt.
tack på förhand

Probook är företagsdator och förr i tiden (läs 5 år eller äldre) så hade de en del saker som datorer mot konsumenter inte har/hade. Probook och Elitebook har t.ex. stöd för 4G (eller 3G förr i tiden) modem så att du kan stoppa in ett SIM-kort i datorn, förr i tiden hade de TPM (dock så är det ju ett krav för alla datorer nu för tiden) högre säkerhet och bättre byggkvalité.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig