Robotdammsugaren Roborock S7 Max V rullar ut på webben

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Föregångaren är rätt bra med sin AI faktiskt. Min bror som har tre småbarn och hund är väldigt nöjd med sin. Den undviker legobitar, barnstrumpor, spyor, hundbajs och skosnören som ett proffs.

Det som brukar ställa till det där är att minstingen gillar att puckla på stackaren när han försöker göra sitt jobb.

Hundbajs inomhus? Rastar dom inte sin hund? Wtf.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Hahaha, den var bra. "Lär barnen att...". Du har inte småbarn va?
Om det var så enkelt som du tror så skulle familjeliv.se inte existera

Jag har barn, de har lört sig att plockar de inte upp efter sig så blir de av med leksakerna när Robotdammsugaren kommer. Fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Attans! Vi som för några månader sedan sålde S6:an för att skaffa S6 MaxV med kamera istället. Skönt att inte behöva tänka så mycket vad barnen lämnat framme, men den är inte perfekt. Kanske får sälja S6 MaxV också nu då och uppgradera till S7 MaxV haha!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av talonmas:

Hahaha, den var bra. "Lär barnen att...". Du har inte småbarn va?
Om det var så enkelt som du tror så skulle familjeliv.se inte existera

Nej, faktiskt inte men jag har faktiskt själv varit barn. När jag lekte med leksaker så var jag på mitt rum, nu för tiden tycks lekrummet för barn vara antingen i vardagsrummet eller köket.
Min mamma var inte tvungen att övervaka mig 100% när jag lekte som det tydligen är nu. Är nu en bit över 45 år så jag har överlevt så länge iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Mono:

Hundbajs inomhus? Rastar dom inte sin hund? Wtf.

Tror de flesta hundägare här i världen ändå upplevt att det skett en olycka någon gång under deras hunds livslängd?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Tror de flesta hundägare här i världen ändå upplevt att det skett en olycka någon gång under deras hunds livslängd?

Klart man har!
Svårt att undvika i början då dom ska rumstränas eller vad man ska kalla det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Väntat länge på denna så får bli en
För övrigt är amerikanska sidan uppe
https://us.roborock.com/pages/roborock-s7-maxv

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag är också sjukt taggad på den här. Har en rätt gammal xiaomi-robot hemma nu som gärna äter allt litet. Oklart om jag kommer gå på ultra-modellen direkt eller bara köra själva dammsugaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

För det första behöver man inte städa konstant och för det andra är det ju bra om man städar själv, så får man lite motion. Att först använda "VIM - med inbyggt gnugg" och sedan behöva lägga tid på gymmet för att bli av med kalorierna, vad är det för konstig värld?

Dessutom: Hur mycket prylar, tillverkade av kinesisk kolel, behöver vi egentligen?

Gymmet går man till för att det är roligt samt för att vara snygg naken... dammsugning är inte riktigt detsamma.
Dessutom: Man kan aldrig ha för mycket prylar

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med min S6, men den har ju sina brister. Kunde den undvika kablar man glömt lägga upp, kattens spyor och bättre kunna åka på våran stora mörkblå matta vore det toppen. Får se hur länge den man har lever, än så länge fungerar den toppen efter 2+ år (566h arbete) *peppar peppar ta i trä*. När den väl ger upp blir det senaste modellen.

Permalänk
Entusiast

En annan gick o köpte en S7 i början av december... Var sugen på 6 maxv pga frontkameran, men hittade en bra deal på S7 så då blev det den. Hade man fortfarande suttit o klurat så hade man nog inväntat den här!

Skrivet av JonasT:

Så jäkla hypad på denna! Har lånat hem en ”vanlig” S7:a, vilken gör ett bra jobb med undantag för att den letar upp och sväljer samtliga kablar i hemmet. Hoppas på att de ytterligare kameralösningarna ska lösa det problemet.

Självtömning och fyllning av moppen ser ju fantasiskt smidigt ut också – förutsatt att det funkar.

Brukar ta mig 2-3 minuter att gå runt i hemmet för att flytta på just 2 kablar som jag vet ligger löst över golvet och inte följer nån list, samt flytta på två hundkorgar. Dock blir det svårt om man tänkt köra den när man inte är hemma...

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Tror de flesta hundägare här i världen ändå upplevt att det skett en olycka någon gång under deras hunds livslängd?

Enbart i början när man tränar dom till att bli rumsrena. Haft två hundar och inte en enda gång hände det någon olycka, så.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Stort vill ha på den där. Men är otroligt nöjd med min S6 MaxV.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är det inte bättre att lära sina barn att man plockar upp efter att man lekt och att saker inte ska ligga på golvet. Detta kommer barnen ha nytta av när de kommer ut i arbetslivet och alla företag kör med 5S, var sak har sin plats och ordning och reda.

https://www.tools.se/nyheter-tips--rad/ordning-och-reda-med-5...

Eller så kan man lära sina ungar det OCH att sopa och moppa.

Betydligt billigare.

Permalänk
Medlem

Någon som vågar gissa på pris på värstingmodellen 8k? 10k?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Köpte S7 förra veckan och tycker den funkar riktigt bra.(haft en neato d5 tidigare) Förhoppningsvis blir s7 maxv snordyr så man inte behöver tänka att man skulle ha väntat…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Någon som vågar gissa på pris på värstingmodellen 8k? 10k?

Hörde något om 1400 dollar för värstingmodellen, så nog över 10k i Sverige

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Alltså, jag förstår att det luktar lite foliehatt nu men varför ska en dammsugare ha mikrofon? Känns som att det bara kan missbrukas och inte medföra något vettigt alls.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Jag är fundersam kring den personliga integriteten och ”privacy”.

Vad ser kameran och hur säkert är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Jag är fundersam kring den personliga integriteten och ”privacy”.

Vad ser kameran och hur säkert är det?

När den är dockad, så är kameran mot dockning, så den ser ingenting alls då. För att kunna använda kameran, måste man också aktivera det manuellt på enheten innan man kan använda den.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är det inte bättre att lära sina barn att man plockar upp efter att man lekt och att saker inte ska ligga på golvet. Detta kommer barnen ha nytta av när de kommer ut i arbetslivet och alla företag kör med 5S, var sak har sin plats och ordning och reda.

https://www.tools.se/nyheter-tips--rad/ordning-och-reda-med-5...

Hade en kollega som körde med 5S, Släng Skiten Snabbt, Slipp Sortera 😝

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

So far, the company has confirmed that the S7 MaxV Ultra will cost US$1,399.99 in the US and €1,399 in the Eurozone. In comparison, the S7 MaxV Plus will cost €999, with the standard S7 MaxV coming in at €799.

Från https://www.notebookcheck.net/Roborock-S7-MaxV-presented-as-t...

Permalänk
Medlem

Jag som får min S6 MaxV levererad till dörren idag hahah ^^

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Enbart i början när man tränar dom till att bli rumsrena. Haft två hundar och inte en enda gång hände det någon olycka, så.

Om hundar blir magsjuka mitt i natten eller när man inte är hemma är det inte kul. Har hänt mig tre gånger på kanske 20 år, så sällan ett problem, dock. Dessutom låter man ju inte det ligga kvar om man inte är döende själv eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

So far, the company has confirmed that the S7 MaxV Ultra will cost US$1,399.99 in the US and €1,399 in the Eurozone. In comparison, the S7 MaxV Plus will cost €999, with the standard S7 MaxV coming in at €799.

Från https://www.notebookcheck.net/Roborock-S7-MaxV-presented-as-t...

Saftigt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Nej, faktiskt inte men jag har faktiskt själv varit barn. När jag lekte med leksaker så var jag på mitt rum, nu för tiden tycks lekrummet för barn vara antingen i vardagsrummet eller köket.
Min mamma var inte tvungen att övervaka mig 100% när jag lekte som det tydligen är nu. Är nu en bit över 45 år så jag har överlevt så länge iallafall.

Det är mycket en individfråga hur bra barn är på att lära sig hålla ordning och om de trivs att leka själva på sitt rum. Som förälder kan man påverka till viss del, men vissa barn (och vuxna!) är hopplösa på sånt.

Permalänk
Medlem

När AI är lika smart som en riktig städerska då ska jag överväga ett köp, men än så länge när barnen sprider saker överallt finns det ingen AI som klarar av att inte suga i sig deras saker. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Hundbajs inomhus? Rastar dom inte sin hund? Wtf.

Du har inte haft hund/katt?
När en hund/katt blir ordentligt skrämd så kan det hända att den gör ifrån sig.
Om en katt råkar bli instängd i ett rum utan tillgång till kattlåda så kan det ske en olycka. För att inte tala om hundvalp/kattungar.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hörde något om 1400 dollar för värstingmodellen, så nog över 10k i Sverige

Om den konventionella riktlinjen med x10 för att få svenskt pris inklusive moms fortfarande gäller hamnar vi ju då på runt 14 000 kr 😑 Känns tyvärr inte alls orimligt nu för tiden.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Du har inte haft hund/katt?
När en hund/katt blir ordentligt skrämd så kan det hända att den gör ifrån sig.
Om en katt råkar bli instängd i ett rum utan tillgång till kattlåda så kan det ske en olycka. För att inte tala om hundvalp/kattungar.

Har i tidigare inlägg sagt att jag haft hundar och att det förutom när dom var valpar, innan rumsrenhet. Inga olyckor på 13 år nej. Men dom kände sig aldrig rädda heller, väldigt trygga hundar i sig själva. Men nu blev det här ett sidospår som vi inte behöver köra vidare på.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4