Permalänk
Medlem

970 drivrutin för win11?

Hej!
Har köpt en start för gamingdator till grabben och lagt in mitt gamla 970 i väntan på rimliga priser.

Problemet är att jag inte hittar någon kompatibel drivrutin som fungerar? 497.29 står att den är för win11 men när jag startar den så står det ej kompatibel och installationen avbryts

Kör för tillfället på det integrerade grafikkortet i processorn men det är inget vidare hållbart direkt
Tips??

Visa signatur

][ Asus A8N-E ][ AMD64 San Diego 4000+ ][ Point of view Gf 7600GT ][ A-data 2048 ram ][

Permalänk
Medlem

Testa installera med denna.

970 stöds inte längre får inga nya drivers kan nog vara därför.

https://www.techpowerup.com/download/techpowerup-nvcleanstall...

"It's official, Nvidia will stop supporting GTX 600 and 700 GPUs from October" så borde ju gå.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Testa installera med denna.

970 stöds inte längre får inga nya drivers kan nog vara därför.

https://www.techpowerup.com/download/techpowerup-nvcleanstall...

Det känns inte som att det borde vara därför...
https://www.nvidia.com/Download/driverResults.aspx/184717/en-... har 970 med i listan

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

GTX 970 får fortfarande uppdaterade drivrutiner så problemet är något annat.

Jag förutsätter att du vid installation av drivrutiner har Skärmen kopplad till Grafikkortet och inte Moderkortet annars är detta en potentiell felorsak.
Det är i detta fall möjligt att moderkortet prioriterar GPU:n i CPU:n istället för det dedikerade Grafikkortet.

Kontrollera även när du installer 970-kortet att samtliga strömkablar är anslutna i båda ändar samt att du endast använder det kablage som följde med nätagget till denna dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viita:

GTX 970 får fortfarande uppdaterade drivrutiner så problemet är något annat.

Jag förutsätter att du vid installation av drivrutiner har Skärmen kopplad till Grafikkortet och inte Moderkortet annars är detta en potentiell felorsak.
Det är i detta fall möjligt att moderkortet prioriterar GPU:n i CPU:n istället för det dedikerade Grafikkortet.

Kontrollera även när du installer 970-kortet att samtliga strömkablar är anslutna i båda ändar samt att du endast använder det kablage som följde med nätagget till denna dator.

Där har vi nog problemet då! Tänkte att jag skulle få igång drivrutiner innan jag kopplade om skärmen får testa detta!

Tack för alla svar

Visa signatur

][ Asus A8N-E ][ AMD64 San Diego 4000+ ][ Point of view Gf 7600GT ][ A-data 2048 ram ][