The Wheel of Time TV serie rating

Permalänk
Inaktiv

The Wheel of Time TV serie rating

Vilket betyg skulle ni ge The Wheel of Time tv serien?
När jag läser igenom betygen på t.ex. imdb så är det förvånansvärt många "recensioner" i stil med:
"Trump hade inte gillat denna serien så jag ger den 10/10".
Hoppas att folk här på Swec istället kan ge betyg baserat på hur ni tycker att serien är, kvalitet på manus, sceneri, skådespelare, etc.
Gärna med motivering!

Permalänk
Medlem

Omröstningen är avslutad?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mono:

Omröstningen är avslutad?

Hehe, va visst lite trött när jag skapade den 😅 Ska fungera nu 👍

Permalänk
Medlem

Gav den 4/10.

Med 10 miljoner dollar per avsnitt och det grundmaterial som fanns borde de ha fått till det MYCKET bättre.

Vill man skriva fan-fiction borde man helt sonika köpt rättigheterna och hittat på en egen "epok" och lånat friskt från höger och vänster istället för att gestalta och "basera" det på en redan existerande berättelse. Känns likvärdig "Legend Of The Seeker" gällande kvalité - platt fall för något som skulle kunnat ha blivit episkt.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Försöker gilla den men det är svårt. Ser ut som skräp. Opassande skådespelare. Känns som en billig B-serie…

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Gav den 4/10

Jag tycker den började ganska bra men ju mer det avviker från böckerna desto mer skaver det för mig. Det känns som att det går för fort fram men att man ändå lyckas göra avsnitten långsamma. Framförallt avsnittet i Tar Valon med väktaren, det gav inte mycket till intrigen och kändes rätt onödigt.
Sen är jag fortfarande tveksam till Rands skådespelare, vet inte om han kan axla rollen som komma skall.

Jag hade dock inte några jätteförhoppningar från början på detta då wheel of time är så baserad på äventyr och stora händelser som är svåra och dyra att återskapa på rörlig bild. Game of thrones var ju inte framförallt populärt för äventyr utan för intriger, lite elakt kan man nästan kalla Game of thrones en såpa i medeltidsmiljö och det är verkligen inte vad Wheel of time går ut på.
Jag tror att det gör att Wheel of time aldrig kommer att bli lika stort som Game of thrones, oavsett hur bra man gör den.

Permalänk
Medlem

5/10
Kunde varit betydligt sämre, men även mycket bättre.
Dom har inte fullständigt förstört WoT för all tid framöver, ännu.
Det är ju lång väg att gå och man kan ju hoppas på att nästa säsong blir längre och mer trogen original storyn.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte faktiskt den var helt OK fram till de sista två avsnitten. Då komprimerad de storyn så mycket att det blev bara taffligt. Får se hur säsong två blir då! 5/10.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Läste första boken för länge sen. Kommer inte ihåg ett jota. Fantasygenren är inte min grej heller i bokväg så om jag bara betygsätter det som en tv-serie så en sjua. Tyckte det började segt. Bättrade sig rejält från tredje avsnittet. Gillade det riktigt bra fram till sista som jag inte var överdrivet förtjust i.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Velade mellan 6-7.

Jag gillar det och jag VILL verkligen gilla det. Det är alltför länge sen flr att jag ska minnas måmga av de detaljer som folk verkar hetsa upp sig på och jag har hållt mig långt borta från allt vad producenten gar sagt om hur han önskar att göra serien så jag hoppas att jag sett den med hyfsat okritiska ögon.

Gillar jag allt? Nej. Men av första säsongen så överväger det positiva och jag orkar inte tänka i banor av "de bajsar på jordan och de som läst böckerna".

Skpdisarna växer på mig och även om de inte är som jag sett framför mig då jag läste böckerna så har de absolut vuxit för mig. Speciellt sticker Moiraine och Lan ut som favoriter.

Håller tummarna för att det blir snäppet bättre i s2. Tänker absolut fortsätta se den.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Jag hade velat ha en liten annan omröstning med 12 alternativ:

Betyg 1-6: jag har läst böckerna
Betyg 1-6: jag har INTE läst böckerna

Skulle vara intressant att se hur den pollen blev

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Om det inte var för problemet med hur serien var skriven skulle det sannolikt varit en 7 eller 8 av 10,

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Inaktiv

Efter 84 röster så ligger betyget på ca 5.2.
En bra bit under t.ex. imdb där i skrivande stund betyget ligger på 7.2.