Har 2021 och kan egentligen bara jämföra med vår tidigare 20 år gamla S70. Tycker inte det är så stor skillnad på vägbuller när man kör fortare 90km/h. Under det är det dock tystare. Särskilt när man smyger runt 50 snåret när rymdskeppsljudet från högtalaren inte går igång. 😛
Men är ändå nöjd med bilen överlag, tycker man får vad man betalar för.
Pros:
Löjlig snabb acceleration, bekväm och skön att köra.
Bra features, ställbara säten på profil, rattvärme, backkamera, osv.
Billig
Bra säkerhet
Hyfsad räckvidd.
Cons
Laddluckan fastnar.
Litet lastutrymme.
Plottrig inredning med blankplast, för mycket knappar.
Infotainment system är som en laggig Samsung mobil från 2010, kryper i kroppen när jag använder det.
Appen är rätt dålig, kasst UI, kraschar, ingen kontakt med bilen.
Låter som ett rymdskepp under 40 och backar man låter det som en lastbil, nästan pinsamt. Mycket varningar och ljud titt som tätt. För mycket begärt att man kunde fått möjligheten att stänga av en del av dem?
Ingen inbyggd rengöring på backkameran så i vintertid får man torka av den varje dag.
Nu leasar vi så det kvittar men har hört att rostskyddet är sådär. Hade jag köpt den hade jag nog kostat på en behandling eller två.
Ta på säkerhetsbältet innan start av bil, då försvinner den värsta varningssignaler.
Senaste uppdateringen av appen gjorde att jag har 100 procent sucess rate vid start av bilens klimatanläggning etc.
Och halleluja för fysiska knappar.