Snabbkoll: Vilken paneltyp har din TV?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Sebbe_a:

När tror ni OLED börjar bli riktigt billigt? Alltså drygt 100kr/tum? 3 år? Kanske för kort?

Inte 100kr per tum men jag köpte en LG OLED55 A1 för 7890:-. 143kr per tum. Väldigt bra pris om du frågar mig då det är liten skillnad kontra B1 och C1 som är dyrare.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av UndaC:

Jag underskattade visst hur många som hade plasma i bruk fortfarande.

Men det var också lite medvetet att inte ha med plasma, för skulle man ha med det borde man nog ha med bakprojjar och till och med CRT. Men det blir ju också lite skevt nu om det är många gamla LCD med i resultatet.

Du gjorde bort dig, erkänn!
Att häda och klumpa ihop våra gudomliga plasma TV apparater, med gamla styggelser, gör bara saken värre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Lorault:

Paneltyp tänker jag på IPS, VA, TN.

Har väl inget med OLED eller LCD att göra eller?

EDIT: LCD tills går sönder eller tappar färg.

Det är en helt ok förenkling i sammanhanget då både LCD och OLED är familjer av flera olika tekniker.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Känns svårt att kunna acceptera något annat än OLED efter att blivit bortskämd med svärtan.

Var på jakt efter ny TV till sovrummet för ett par år sedan. Det slutade med att vi numera har två 55" OLED:s i hushållet.

Borde snart bli dags för OLED eller motsvarande svärta i våra laptops. Visst finns det, men utbudet är löjligt dåligt.

Har länge varit bortskämd med AMOLED/OLED på mobilerna här långt innan det slog igenom på TV-marknaden.

Edit: Ang. paneltyp så har jag en gammal Sony 32" LCD med VA-panel som har bäst svärta i världen tack vare WCG-CCFL

(det var så det kändes 2006)

Permalänk

En sådan TV som i trådstarten hade jag till min C64 som liten! Grymt snygg!

I vardagsrum är det OLED, Sony A1 65", den lutande varianten. Köptes 2017/2018 och är så sjukt bra.
55" LG C9 i sovrummet, köptes samma dag som vi kom hem från BB. Det blev liksom ganska tydligt att det behövdes en tv där med.

Permalänk
Rekordmedlem

Har ingen tv men hoppas på lagom stora monitorer med pixlar om själva kan producera ljus och en storlek kring 45-50" så de blir lagoma på skrivbordet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

När tror ni OLED börjar bli riktigt billigt? Alltså drygt 100kr/tum? 3 år? Kanske för kort?

Jag har OLED nu, innan dess hade jag ingen TV inkopplad

#19415944

När MediaMarkt sätter fel priser så kostar den 7990/77 ≈ 104kr/tum
Men redan nu finns ju också 55A1 för 7799/55 ≈ 142

Tror dock de stora kommer kosta mycket mer per tum än de små ett bra tag till

Permalänk
Medlem

Kör en 65" LG C9 hemma och är supernöjd, sugen på en 42" C2 som datorskärm också när de blir tillgängliga under våren

Skrivet av SuperSverker:

IPS?
Plasma?
TN?
Bildrör?

Jag förstår att man antagligen antar att folk byter TV var 3 år, men kom igen

Plasma och bildrör ger jag dig, dock handlade detta om "moderna" TV apparater. Sen kan man ju bryta ner det begreppet också kanske och landa i att iaf plasma kunde kanske ingå. Men bildrör? Not so much

Men IPS och TN är väl ändå exempel på LCD-tekniker och faller ju under det om jag inte är helt ute och cyklar?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Nej, frågan lyder "Vilken skärmteknik bygger din TV på?"

Texten om moderna TV-apparater syns bara om man klickar in sig på artikeln.

Skrivet av Squallie:

Jag förklarade bara varför det är rimligt att ha med plasma som alternativ men inte CRT och bakprojektion.

Och som någon annan sa så syntes ju den där texten bara om man gick in på artikeln så det hade jag inte ens läst, frågan på startsidan är ju det man svarar på.

Jag överväger likt @lindahlj att radera mitt konto nu.

Ojdå, ja det är tydligen en stor fråga detta... och ber om ursäkt för att ni inte läste själva artikeln... 🤔

Permalänk
Bildexpert 📺

Då tar vi en crash course:

Icke-moderna paneltyper från förr när presidenter och cigarrer var en grej
CRT - svårt att minnas när sista modellerna som tillverkarna ville skryta om faktiskt såldes. Runt 2005 tror jag Philips släppte någon modell (där "50 Hz" och "100 Hz" faktiskt betydde något) med läder ovanpå. Sedan blev CRT ett budgetsegment

Bakprojektion med CRT- och senare LCD- eller DLP-projektor försvann också under 00-talet. Var en metod för att nå 40–50–60-tum utan att det blev tokdyrt. På sätt och viss var det sämsta av alla världar. Tjock och otymplig med projektorers svaga sidor. Men stort för pengarna då.

Plasma rullade på fram till 2013 med Panasonic VT60 och ZT60 som deras magmun opus. Börjar bli en hel del survivorship bias här då det främst är Panasonics och Pioneers modeller som rullar fortfarande. Mycket plasma som såldes under åren var billiga och rätt ruskigt usla apparater med 42-tums 1024x768- och 50-tums 1280x768-paneler. Dessa är lätta att glömma bort. LG råkade skicka en sådan, 42PM470T för test till mig av misstag 2012. Det var som att hoppa tillbaka till 2005. Härlig pixelgröt! Men då roligt att se hur mycket bättre det blivit på den korta tiden.

Annars trevligt att se att någon har Samsungs-plasma som fortfarande fungerar. Alla Samsung-plasma som jag kalibrerade runt den här tiden gick sönder efter ett par år. Så nu vet vi svaret på den där gamla debatten om Panasonic med fläkt vs. Samsung utan fläkt.

Aktuella paneltyper som är moderna eller "moderna"
IPS, VA och TN är förstås olika LCD-varianter där det exakta patentet kan heta något annat beroende på tillverkare. Men det är samma grundprincip sedan länge. TN-paneler har traditionellt varit rätt sällsynta i TV-apparater och mer något som fanns på 00-talets ≈20-tums-TV. Har annars hänt väldigt mycket med LCD-tekniken sedan de första platta 17-tums TV-apparaterna runt millenieskiftet.

LCD blandas ofta ihop med "LED-TV" som följd av gamla reklambudskap. Idag är allting LED i någon form. För en LCD-TV är det bakgrundsbelysningen som är LED som då gradvis ersatte lysrören, CCFL, från 2008-ish och framåt. Med LED som bakgrundsbelysning kom mycket förbättringar likt högre ljusstyrka – senare mycket högre ljusstyrka – och local dimming. Dålig local dimming brukar dock ofta uppmärksammas. Mini-LED är en förbättring överlag här.

OLED från 2013 och framåt där LG Electronics första modell kostade 100.000 kronor för 55 tum. Sedan 2016 och framåt är det fler tillverkare som använder panelerna från LG Display. Diskuteras varje dag i forumet. Ska bli intressant att se hur Samsungs QD-OLED står sig när LG:s WOLED har 9 års försprång på marknaden med optimerad tillverkning och allt.

Ja, fanns enstaka och sällsynta OLED-modeller lång innan. Sony sålde en 11-tums OLED för runt 50.000 kronor redan 2007. Men LG var de enda som fick igång en massproduktion på 55-tum.

Flygande enhörningar som fiser regnbågar
Micro-LED, Crystal LED och för den delen massiva OLED-väggar har man kunnat köpt sedan sisådär 10 år tillbaka. De blir också bättre och bättre men kostar fortfarande miljoner. Ja, finns för konsumenter, men antagligen inte den typ av konsument du är? Får se om Samsung kan leva upp till den hype som så många svalde för 3 år sedan på CES 2019. Kanske det någon gång kommer en färdigbyggd Micro-LED som kostar under en halv miljon för 70 tum?

Permalänk

Jag har en gammal plasma jag fick av en vän sent förra året. Före den var det en tjock-tv.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kör projektor fullHD. Gjort det i 9 år kanske. Lampan fungerar än.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Ratatosk:

Du gjorde bort dig, erkänn!
Att häda och klumpa ihop våra gudomliga plasma TV apparater, med gamla styggelser, gör bara saken värre.

A wizard never gör bort sig, he does pricesely what he means to.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Har en drygt 10 år gammal 60-tumsplasma från LG som än så länge inte visar några tecken på att ge upp.

Permalänk
Medlem

Inget av alternativen: Pioneer plasma i vardagsrummet och laser-projektor i biorummet...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Laxpudding:

Då tar vi en crash course:

Icke-moderna paneltyper från förr när presidenter och cigarrer var en grej
CRT - svårt att minnas när sista modellerna som tillverkarna ville skryta om faktiskt såldes. Runt 2005 tror jag Philips släppte någon modell (där "50 Hz" och "100 Hz" faktiskt betydde något) med läder ovanpå. Sedan blev CRT ett budgetsegment

Bakprojektion med CRT- och senare LCD- eller DLP-projektor försvann också under 00-talet. Var en metod för att nå 40–50–60-tum utan att det blev tokdyrt. På sätt och viss var det sämsta av alla världar. Tjock och otymplig med projektorers svaga sidor. Men stort för pengarna då.

Plasma rullade på fram till 2013 med Panasonic VT60 och ZT60 som deras magmun opus. Börjar bli en hel del survivorship bias här då det främst är Panasonics och Pioneers modeller som rullar fortfarande. Mycket plasma som såldes under åren var billiga och rätt ruskigt usla apparater med 42-tums 1024x768- och 50-tums 1280x768-paneler. Dessa är lätta att glömma bort. LG råkade skicka en sådan, 42PM470T för test till mig av misstag 2012. Det var som att hoppa tillbaka till 2005. Härlig pixelgröt! Men då roligt att se hur mycket bättre det blivit på den korta tiden.

Annars trevligt att se att någon har Samsungs-plasma som fortfarande fungerar. Alla Samsung-plasma som jag kalibrerade runt den här tiden gick sönder efter ett par år. Så nu vet vi svaret på den där gamla debatten om Panasonic med fläkt vs. Samsung utan fläkt.

Aktuella paneltyper som är moderna eller "moderna"
IPS, VA och TN är förstås olika LCD-varianter där det exakta patentet kan heta något annat beroende på tillverkare. Men det är samma grundprincip sedan länge. TN-paneler har traditionellt varit rätt sällsynta i TV-apparater och mer något som fanns på 00-talets ≈20-tums-TV. Har annars hänt väldigt mycket med LCD-tekniken sedan de första platta 17-tums TV-apparaterna runt millenieskiftet.

LCD blandas ofta ihop med "LED-TV" som följd av gamla reklambudskap. Idag är allting LED i någon form. För en LCD-TV är det bakgrundsbelysningen som är LED som då gradvis ersatte lysrören, CCFL, från 2008-ish och framåt. Med LED som bakgrundsbelysning kom mycket förbättringar likt högre ljusstyrka – senare mycket högre ljusstyrka – och local dimming. Dålig local dimming brukar dock ofta uppmärksammas. Mini-LED är en förbättring överlag här.

OLED från 2013 och framåt där LG Electronics första modell kostade 100.000 kronor för 55 tum. Sedan 2016 och framåt är det fler tillverkare som använder panelerna från LG Display. Diskuteras varje dag i forumet. Ska bli intressant att se hur Samsungs QD-OLED står sig när LG:s WOLED har 9 års försprång på marknaden med optimerad tillverkning och allt.

Ja, fanns enstaka och sällsynta OLED-modeller lång innan. Sony sålde en 11-tums OLED för runt 50.000 kronor redan 2007. Men LG var de enda som fick igång en massproduktion på 55-tum.

Flygande enhörningar som fiser regnbågar
Micro-LED, Crystal LED och för den delen massiva OLED-väggar har man kunnat köpt sedan sisådär 10 år tillbaka. De blir också bättre och bättre men kostar fortfarande miljoner. Ja, finns för konsumenter, men antagligen inte den typ av konsument du är? Får se om Samsung kan leva upp till den hype som så många svalde för 3 år sedan på CES 2019. Kanske det någon gång kommer en färdigbyggd Micro-LED som kostar under en halv miljon för 70 tum?

Hade en ganska usel tidig 32" LCD, den hade starkt bakljus, som inte kunde tonas ned, resultatet blev verkligt usel svärta, när den pajade, gratulerade en kompis mig, till att min gamla skit-TV gått sönder.
Han tipsade om en Panasonic-plasma på 42" , för 10 papp, att koppla in den var en närmast religiös upplevelse, rymden var plötsligt svart, inte längre grå, färgerna var underbara.

Gillar också Panasonic ganska logiska menyer, förhållandevis enkelt att navigera dessa.
Så när bannlysningen av plasma-TV närmade sig, var valet enkelt, jag köpte en till modernare på 50 tum, ångrar i efterhand att jag inte tog steget upp till 65 tum.

Min gamla 42" snurrar fortfarande som extra-TV, den är ungefär lika tung som min nyare 50 tummare.
En sak som låg plasma i fatet, var att de är ljussvagare än många LCD, spelar absolut ingen roll i ett vardagsrum, men kan se blaskigt ut, hos en väl belyst TV handlare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

LG 55" CX och LG 65" C1

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkius:

Inget av alternativen: Pioneer plasma i vardagsrummet och laser-projektor i biorummet...

Nästan samma, en LG plasma och en Sony-laser projektor.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Plasma!

Sedan två LCD-skärmar avverkats av småknytten kom min gamla Pioneer Kuro väl till pass. Den har stått pall so far.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Absolut och hoppas du har rätt men rätt bra "premium"-påslag på 83"-modellen från LG som kostade som lägst cirka 45k på Black Friday.

Jo, det är ju hoppet i pris mrllan storlekarna som minskar. 55/65" till 77" är också ett jättehopp i pris. Idag kostar ju 65" inte alls så mycket, så "grund-storleken" ökar ju också.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag sitter fortfarande med en tidig OLED-panel med 1080P LG 55" tum LG55EG910V
Jag har funderat länge på att uppdatera till en 4K HDR OLED men jag har varit för snål då det mesta materialet jag tittar på fortfarande är 1080P.

Det är väl främst min PS5 som blir lidande antar jag.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av UndaC:

A wizard never gör bort sig, he does pricesely what he means to.

Sagan om ringen?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av mudde:

Vad hände med plasma? Är inte det ett alternativ längre?

Vad händer med CRT…? 😂

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Ratatosk:

Sagan om ringen?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Panasonic Plasma här sedan en herrans massa år. Har dock börjat få bränningar som syns mot ljus bakgrund.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Då tar vi en crash course:

Icke-moderna paneltyper från förr när presidenter och cigarrer var en grej
CRT - svårt att minnas när sista modellerna som tillverkarna ville skryta om faktiskt såldes. Runt 2005 tror jag Philips släppte någon modell (där "50 Hz" och "100 Hz" faktiskt betydde något) med läder ovanpå. Sedan blev CRT ett budgetsegment

Bakprojektion med CRT- och senare LCD- eller DLP-projektor försvann också under 00-talet. Var en metod för att nå 40–50–60-tum utan att det blev tokdyrt. På sätt och viss var det sämsta av alla världar. Tjock och otymplig med projektorers svaga sidor. Men stort för pengarna då.

Plasma rullade på fram till 2013 med Panasonic VT60 och ZT60 som deras magmun opus. Börjar bli en hel del survivorship bias här då det främst är Panasonics och Pioneers modeller som rullar fortfarande. Mycket plasma som såldes under åren var billiga och rätt ruskigt usla apparater med 42-tums 1024x768- och 50-tums 1280x768-paneler. Dessa är lätta att glömma bort. LG råkade skicka en sådan, 42PM470T för test till mig av misstag 2012. Det var som att hoppa tillbaka till 2005. Härlig pixelgröt! Men då roligt att se hur mycket bättre det blivit på den korta tiden.

Annars trevligt att se att någon har Samsungs-plasma som fortfarande fungerar. Alla Samsung-plasma som jag kalibrerade runt den här tiden gick sönder efter ett par år. Så nu vet vi svaret på den där gamla debatten om Panasonic med fläkt vs. Samsung utan fläkt.

Aktuella paneltyper som är moderna eller "moderna"
IPS, VA och TN är förstås olika LCD-varianter där det exakta patentet kan heta något annat beroende på tillverkare. Men det är samma grundprincip sedan länge. TN-paneler har traditionellt varit rätt sällsynta i TV-apparater och mer något som fanns på 00-talets ≈20-tums-TV. Har annars hänt väldigt mycket med LCD-tekniken sedan de första platta 17-tums TV-apparaterna runt millenieskiftet.

LCD blandas ofta ihop med "LED-TV" som följd av gamla reklambudskap. Idag är allting LED i någon form. För en LCD-TV är det bakgrundsbelysningen som är LED som då gradvis ersatte lysrören, CCFL, från 2008-ish och framåt. Med LED som bakgrundsbelysning kom mycket förbättringar likt högre ljusstyrka – senare mycket högre ljusstyrka – och local dimming. Dålig local dimming brukar dock ofta uppmärksammas. Mini-LED är en förbättring överlag här.

OLED från 2013 och framåt där LG Electronics första modell kostade 100.000 kronor för 55 tum. Sedan 2016 och framåt är det fler tillverkare som använder panelerna från LG Display. Diskuteras varje dag i forumet. Ska bli intressant att se hur Samsungs QD-OLED står sig när LG:s WOLED har 9 års försprång på marknaden med optimerad tillverkning och allt.

Ja, fanns enstaka och sällsynta OLED-modeller lång innan. Sony sålde en 11-tums OLED för runt 50.000 kronor redan 2007. Men LG var de enda som fick igång en massproduktion på 55-tum.

Flygande enhörningar som fiser regnbågar
Micro-LED, Crystal LED och för den delen massiva OLED-väggar har man kunnat köpt sedan sisådär 10 år tillbaka. De blir också bättre och bättre men kostar fortfarande miljoner. Ja, finns för konsumenter, men antagligen inte den typ av konsument du är? Får se om Samsung kan leva upp till den hype som så många svalde för 3 år sedan på CES 2019. Kanske det någon gång kommer en färdigbyggd Micro-LED som kostar under en halv miljon för 70 tum?

Min TV har fått en lila fläck i nedre hörnet. Antar att det är något med bakbelysningen som börjar balla ur. Tror du att den sjukdomen kommer sprida sig över hela skärmen eller finns det en chans att det stannar kvar där den är nu? (har inte en aning om hur det här fungerar) Inte i ekonomisk sits för en ny TV just nu så jag börjar känna mig lite stressad!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Har en gammal 42" från typ 2008 eller något som står o samlar damm, tittar typ aldrig på tv. Har bättre saker att göra vid datorn än titta på reklam...

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Panasonic Plasma kör jag, varför är den inte med som val?
Köpte sista generationens 50" ST60 år 2013. Hänger med bra ännu. Riktigt bra bild och svärta.
Byte till OLED blir det när den lägger av.

Permalänk
Medlem

Hadde troligen köpt LCD i dag igen, och Sony då, så sjukt nöjd med min tv, bästa jag har haft.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5