Hej!
Ska köpa laptop och har letat mig fram till olika versioner av Clevo och Tongfang maskiner.
Dom verkar ha väldigt bra specs för priset och det jag hittar om dom verkar mestadels positivt.
Det är dock lite svårt att hitta relevanta recensioner för specifika maskiner eftersom dom finns i så många olika märken/konfigurationer.
Har hittat tre modeller som jag väljer mellan och undrar om någon här har erfarenhet.
Har tyvärr inget svar till dig men en fråga (vet varken var Clevo eller TongFang är) men varför inte köpa en laptop från ett känt märke på en känd elektronik-kedja, eller någon av de större butikerna i Sverige?
Har tyvärr inget svar till dig men en fråga (vet varken var Clevo eller TongFang är) men varför inte köpa en laptop från ett känt märke på en känd elektronik-kedja, eller någon av de större butikerna i Sverige?
Clevo och Tongfang är företag i Taiwan respektive Kina som massproducerar chassin som köps av diverse företag som sätter ditt eget märke på och fyller med valfri hårdvara.
Jag letar efter något kraftfullt med ett rtx 3060-3070 kort, 2x16 RAM och minst en TB SSD som är relativt litet och med anonymt utseende.
Dom är inte en jättelätta krav att fylla, det finns såklart kända märken som har produkter som siktar på det men pris till prestanda ration verkar bäst här.
Dessutom tycker jag om den helt anonyma looken utan logga som finns som val.